С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 ное 2018, 15:19, 1712 прочитания

Европейските компании с разочароващо слаби резултати за третото тримесечие

Причините са по-високите разходи за суровини и търговските мита

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Финансовите резултати на европейските компании за третото тримесечие са най-разочароващи за последните три години заради забавения икономически растеж и нарастващите разходи, пише Reuters. Финансовите отчети нанесоха пореден удар на инвеститорското доверие след последното развитие с бюджетната криза в Италия и Brexit.

Масови проблеми


Акциите се понижаваха в дните на финансовите отчети, които разкриха нанесените щети от по-високите търговски мита и по-слабото търсене в световен мащаб на фона на и без това спадащите и нестабилните капиталови пазари. Водещи компании в Европа - от производителите на цимент и автомобили до авиокомпаниите, предупредиха за по-ниски маржове.

"Макропоказателите повлияха повече, отколкото хората очакваха, и мисля, че ефектът е ясен и се вижда в нивата на печалбите", заявява пред Reuters Каролин Симънс, заместник-управител на британския инвестиционен офис на UBS. През този корпоративен сезон броят на компаниите, които изненадаха с по-добри резултати, не е бил толкова нисък от четвъртото тримесечие на 2015 г., сочат данните на I/B/E/S Refinitiv.

"Основната причина изминалият корпоративен сезон да не се счита за толкова успешен и по-скоро липсата на много добри резултати, отколкото на лошите изненади", казват от Morgan Stanley в свой анализ.

Много от инвеститорите се надяваха, че корпоративните печалби ще помогнат да се компенсират политическите и макроикономическите предизвикателства в Европа, докато индексът STOXX 600 най-вероятно ще реализира най-лошата си година от 2011 г. насам.



Освен това фирмите се сблъскват и с по-високи разходи за суровини и гориво, заплатите се повишават, а по-високите търговски мита носят допълнително безпокойство.

Най-големият производител на цимент - LafargeHolcim, намали очакванията си за печалба поради нарастващите разходи за гориво и транспорт. От друга страна, забавянето на растежа и по-високите разходи вредят особено на автомобилните производители, като европейските компании разчитат на растежа в Китай, където е най-големият автопазар в света.

Daimler и BMW намалиха очакванията за печалбите си преди обявяването на резултатите си заради по-високите щатски мита и забавянето на китайското търсене. Проблеми изпитват и доставчиците на автомобилни части, включително Michelin, Nokian и Valeo, които също страдат от по-слаб ръст на продажбите.

Има ли светлина в края на тунела

Въпреки слабите приходи през този сезон някои инвеститори вярват, че компаниите в Европа ще се възстановят в края на тази и следващата година, а очакванията са дори да растат по-бързо от тези в САЩ. Ако се предприемат мерки за търговската война и Съединените щати и Китай постигнат компромис, икономиката на еврозоната, която е силно ориентирана към световната търговия, може да получи тласък.

"Очакванията за европейски ръст са много ниски, но може и да се изненадаме приятно следващата година", коментира Крис Бейли, европейски стратег в Raymond James.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уолстрийт очаква растеж през 2020 г. Уолстрийт очаква растеж през 2020 г.

Осем от най-големите банки в света очакват индексът S&P500 да нарасне догодина

15 дек 2019, 1 прочитания

Продажбите на автомобили в Китай спадат 17-ти пореден месец Продажбите на автомобили в Китай спадат 17-ти пореден месец

През ноември сделките са се понижили с 5% спрямо октомври

15 дек 2019, 313 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Производителят на млякото "Боженци" се разраства с нов цех за 6 млн. лв.

Габровската фирма "Елви" ще навлезе и на пазара на меки сирена

Още от Капитал
Инвестбанк планира да излезе на борсата

Банката смята да покрие недостига след проверката на ЕЦБ със свеж капитал и конвертиране на дълг в акции

Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10