С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
12 ное 2018, 17:00, 5815 прочитания

Дигиталното настояще и бъдеще на Lidl

Всичко за проекта Lidl Digital и намерението той да се превърне в най-новата ИТ компания на българския пазар с важна роля за онлайн бъдещето на Lidl в световен мащаб

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Съдържание от Lidl
В навечерието на 8-годишнината на Lidl на българския пазар разговаряме с Любомир Хърсев, финансов и административен директор и член на борда на директорите на "Лидл България" за новосъздаденото ИТ звено Lidl Digital и плановете за развитие на лидера в Европа.

Г-н Хърсев, много или малко са 8 години за компания като Lidl, за да покаже потенциала си на пазар като българския?


Мисля, че за 8 години ние не просто успяхме да се утвърдим на българския пазар и защитихме позицията на Lidl като лидер в Европа и четвърта сила в света, но и намерихме правилния локален подход да позиционираме марката така, че да привлечем своите лоялни клиенти и да им покажем на практика предимствата и силата на бизнес модела на Lidl. Ние пестим пари на клиентите си, но не за сметка на качеството, пестим време, но не за сметка на удоволствието от пазаруването. Ние сме по немски отговорни във всичко, което предлагаме и обещаваме, а като българи - амбицирани да допринесем за по-качествен и пълноценен живот на нашите сънародници, както и за откриването на европейските пазари за български производители и автентичните български стоки.

В началото беше предизвикателство да убедим клиентите, че ниските ни цени се дължат не на компромиси в качеството, а на правилна организация на труда, максимална опростеност на процесите и ефективна оптимизация. Собствените ни марки са с гарантиран произход и еднакво качество, независимо дали пазарувате в София или в Берлин, а предварително и внимателно подбраният ни асортимент осигурява на клиентите ни селекция с максимално добро съотношение между качество и цена, спестявайки по този начин време и пари. "Свръхпредлагането" в асортимента рядко води до дългосрочно удовлетворение в пазаруването за разлика от намирането на оптимален баланс, което е и нашата запазена марка.
За тези осем години успяхме да наложим нов бизнес модел и да превърнем "Лидл България" във веригата, която хората предпочитат и на която имат доверие.


За тези осем години успяхме да наложим нов бизнес модел и да превърнем "Лидл България" във веригата, която хората предпочитат и на която имат доверие. Утвърдихме се като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена. Разраснахме се с изключителна динамика до водеща верига, солиден инвеститор и желан работодател в страната. И през всички тези години нито веднъж не се отклонихме от нашата най-важна мисия – да подхождаме честно, отговорно и винаги с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори. И в този смисъл, когато имаш ясна визия и стратегия, бих казал, че 8 години са напълно достатъчни да докажеш предимствата на твоя бизнес модел и търговска марка и да заслужиш дългосрочно доверието на клиентите.



В началото на годината представихте нов ИТ проект – Lidl Digital, насочен към електронния бизнес и дигиталните услуги на веригата в глобален мащаб. Как това се вписва в ритейл бизнесa на Lidl?

България е една от 4-те страни заедно с Германия (където се базира нашата централа), които бяха избрани за изграждане на ИТ развойната дейност за разработване и развитие на онлайн бизнес модела за цялата Lidl група – всички 30 държави на 2 континента.

Способността да създадем и ръководим това ново технологично направление е огромно признание за успешното ни развитие в страната, а също и за нивото и потенциала на ИТ специалистите тук.

Намеренията ни са развойното звено Lidl Digital, с неговия екип от специалисти (Hybris, Java и ABAP архитекти и програмисти, консултанти и анализатори в SAP retail, SAP e-commerce, SAP eWM) да се превърне и в най-новата ИТ компания на българския пазар с изключително важна роля за онлайн бъдещето на Lidl в световен мащаб.

С откриването на Lidl Digital ние стартираме една предприемаческа дейност с добавена стойност, която да надгради успешния ни стационарен бизнес до момента. Това е една стартираща ИТ компания, която в същото време има всички ползи и предимства да бъде част от голяма и успешна корпоративна структура, каквато е Lidl. И това за нас е много добра симбиоза. Смятаме, че именно това е логичната следваща стъпка, за да се гарантира бъдещо успешно развитие на компания в ритейл бизнеса. Стартирането на Lidl Digital в България отново потвърждава инвестиционния ангажимент в страната и е естествена стъпка за компания от нашия мащаб, както и резултат именно от успешното и устойчиво развитие на нашия бизнес през тези 8 години.

Означава ли това, че следващата стъпка от развитието на бизнеса в България включва разкриването и на онлайн магазин и търговия?
С откриването на Lidl Digital ние стартираме една предприемаческа дейност с добавена стойност, която да надгради успешния ни стационарен бизнес до момента.


Безспорно това е новата тенденция, която става все по-актуална на фона на активното разрастване на онлайн пазаруването като цяло. В момента Lidl в световен план има 4 опериращи онлайн магазина (в първата половина на следващата година трябва да заработи и 5-ият – в Полша, основан на новата платформа SAP S/4HANA/), но в още 7 страни, в които компанията присъства, се предлагат онлайн покупки на някои артикули (цветя) или услуги (туристически пътувания). Обобщена в международен план, онлайн търговията на Lidl включва около 30 000 артикула и 8 милиона клиенти в годишен план. Преминаването към тази стъпка обаче изисква много сериозна и мащабна подготовка, свързана с покриването на сериозни изисквания и цялостна реорганизация на работните процеси, тъй като онлайн бизнесът се нуждае от съвсем различна логистика. Не можем да си позволим да навлезем в онлайн търговията, преди да сме осигурили тези процеси. Решението за подобна стъпка се базира на задълбочени изследвания, обхващащи много специфики и фактори, свързани с потребителското поведение и предпочитания, както и с готовността на пазара и намирането на точния момент за онлайн сегмента. За голяма част от хората в България пазаруването в магазина е форма на социален контакт и изживяване, което те търсят, така че стационарната търговия също продължава да има своето важно място в навиците за пазаруване въпреки удобството и улесненията на онлайн пазаруването.

Как се справяте с конкуренцията на големите утвърдени ИТ компании при набирането на качествени кадри за Lidl Digital?

В началото имахме известни притеснения как ще привлечем най-добрите специалисти, при положение че Lidl не е сред първите асоциации за ИТ компания, но на практика се оказа, че имаме много какво да предложим на добрите ИТ кадри въпреки конкуренцията.

Уникалното предимство на Lidl Digital е симбиозата от възможност за работа в голяма, утвърдена международна компания, лидер на пазара в Европа, с предизвикателството на стартъп бизнеса, какъвто е Lidl Digital. Ние едновременно гарантираме достъп до най-добрите технологии и системи – някои от които са съвсем нови за България, сигурността на голямата международна компания и творческото и професионално предизвикателство да станеш част от разработването на онлайн решението и бъдещето на най-големия и успешен търговец в Европа. Това е печелившата рецепта на Lidl Digital във всяка от 4-те страни и днес сме особено щастливи от факта, че и в България сме привлекли едни от най-добрите в бранша да работят за нас, а това е само началото.

В каква посока смятате да развивате дигиталния бизнес на компанията?
Основната посока е не просто създаване на онлайн магазини, а цялостно ИТ решение на бизнес и логистичен модел на онлайн търговия.


Lidl Digital ще се развива експанзивно в следващите 3 години. Целта ни към днешна дата е да изградим сработен екип от 130 специалисти – в огромната си част програмисти, с които да гарантираме стратегическите нужди и онлайн перспективата на компанията. Основната посока е не просто създаване на онлайн магазини, а цялостно ИТ решение на бизнес и логистичен модел на онлайн търговия. Модел, отговарящ на очакванията на клиентите за онлайн и смарт пазаруване, съобразен с техните конкретни нужди и динамика на ежедневието, подсигурен и обслужван от мащабни инфраструктурни проекти, свързани с логистика и оптимизирано управление на поръчки, комисиониране и доставка на продукти, с адаптирани към онлайн потребителите асортимент и цени и не на последно място администриране и осигуряване и защита на личните данни на най-високо ниво на ИТ сигурност. Модел, с който Lidl да заеме водещо място в онлайн търговията, така както е лидер в стационарната търговия.

А какви са инвестиционните планове на "Лидл България" през следващите няколко години?

Цялостното развитие на компанията ни до момента се базира на амбициозен инвестиционен модел - експанзията на магазинната мрежа, инвестицията в логистични бази и центрове, инвестиция в асортимента и устойчиво партньорство с българските производители и не на последно място непрекъснати усилия в това да развиваме нашите служители и да им предлагаме най-доброто, както и да разкриваме нови работни места. Последното съвсем заслужено ни донесе и признанието "Най-добър работодател" за 2017 г. Успешната формула за развитие на бизнеса ни е силно развита магазинна мрежа с висококачествени продукти и услуги, надградена с конкурентна ИТ компания и качествени дигитални услуги. В тази връзка Lidl Digital е ключов проект със стратегическо значение за Lidl в международен план и компанията е сериозно ангажирана с налагането и гарантирането на успешното развитие на новата ИТ структура, дигиталното и онлайн бъдеще.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 1068 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 854 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Корейската Hanon Systems купува "Магна пауъртрейн Пловдив"

Продажбата е част от международна сделка за общо 10 завода, а договорената цена за пакета е 1.23 млрд. долара

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма