КЗК глоби Ozone.bg с близо 100 хил. лв. заради заблуждаваща реклама

Дружеството "Озон ентъртейнмънт" ще обжалва решението, което е по сигнал на "Сторе"

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) ще глоби с общо 97 170 лв. "Озон ентъртейнмънт" - дружеството, през което оперира популярният онлайн магазин Ozone.bg. Причините за глобата са две рекламни кампании около iPhone 6 и настолната игра Dixit, които са били проведени през 2014 и 2015 г. Глобите са две, всяка на стойност 48 585 лв., или по 0.5% от годишния оборот на компанията за 2017 г. Така общо тя е глобена с 1% от приходите си за миналата година.

Накратко, сайтът е глобен заради твърдения в рекламни банери, че предлагат "най-добрата цена" за въпросните продукти. След като от КЗК са установили, че има други магазини в страната, които предлагат по-ниска (според КЗК равнозначно на "по-добра") такава, Ozone.bg е глобена заради заблуждаване на потребителите.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се