КЗК глоби Ozone.bg с близо 100 хил. лв. заради заблуждаваща реклама
Дружеството "Озон ентъртейнмънт" ще обжалва решението, което е по сигнал на "Сторе"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) ще глоби с общо 97 170 лв. "Озон ентъртейнмънт" - дружеството, през което оперира популярният онлайн магазин Ozone.bg. Причините за глобата са две рекламни кампании около iPhone 6 и настолната игра Dixit, които са били проведени през 2014 и 2015 г. Глобите са две, всяка на стойност 48 585 лв., или по 0.5% от годишния оборот на компанията за 2017 г. Така общо тя е глобена с 1% от приходите си за миналата година.
Накратко, сайтът е глобен заради твърдения в рекламни банери, че предлагат "най-добрата цена" за въпросните продукти. След като от КЗК са установили, че има други магазини в страната, които предлагат по-ниска (според КЗК равнозначно на "по-добра") такава, Ozone.bg е глобена заради заблуждаване на потребителите.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Абсолютно резонно е да ги глобят. Най-добра цена е еднозначно.
Аз пък съм изключително доволен от акциите за намаления на ozone.bg, за разлика от emag.bg!
От ozone.bg съм поръчвал поне 20 пъти и пак ще поръчвам. Само един пример - книга с корична цена 120лв. я купих за 60лв. Взимал съм стоки и с по-големи отстъпки. И определено обръщам внимание на всяка получена оферта от тях!
До коментар [#2] от "Men":
И какво общо има това? Нарушението си е нарушение, без значение дали имат и наистина добри промоции.
До автора на статията - айде леко с "куриозното" обсъждане - келеша открито хвалеше тях (имаше и личен бонус код), и обиждаше конкуренцията. В не едно видео им благодареше за подкрепата, тоест глобата си беше съвсем резонна.
Не било "най-ниска цена", а "най-добра цена"... хайде стига глупости, в случая КЗК е права. Да обжалва референтната година на глобата, там съм съгласен.
Просто бизнесът трябва да се научи да не се рекламира с неверни твърдения.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.