С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 ное 2018, 13:56, 3737 прочитания

Финландската Outotec рекламира технологията си Ausmelt с българския КЦМ

Новото оловно производство в пловдивския завод е с 20% по-ниска себестойност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският производител на олово КЦМ е най-добрият пример в света за предимствата, които носи технологията Ausmelt. Това заяви Пол Абът, директор на Ausmelt във финландската технологична компания Outotec, на първия конгрес на производителите на метали по технологията Ausmelt, която именно по тази причина се проведе в Пловдив. Определяна като технологията на XXI век, Ausmelt беше избрана от КЦМ за новия й оловен завод, който заработи преди три години. В резултат на инвестицията себестойността на производството вече е с 20% по-ниска.

Пловдивският пример


Три са конкурентните предимства на предприятията, които произвеждат цветни метали с технологията Autsmelt - гъвкавост, производителност и екологичност, посочи Абът. Това е и причината пловдивското металургично предприятие да заложи на нея и да инвестира около 100 млн. евро в изцяло нов завод за олово.

"През 2018 г. ще произведем около 74 хил. тона олово с 20% по-ниска себестойност", коментира изпълнителният директор на групата "КЦМ 2000" Румен Цонев. За експертите в завода един от аргументите в полза на технологията е бил, че тя позволява да се използват едновременно както концентрати, така и вторични суровини. В момента около една четвърт от суровината за производство на олово в КЦМ идва от рециклиране на акумулатори, но според Цонев този процент може да нарасне значително. "Това е единият от факторите за снижаване на себестойността на производството, но най-важният е икономията на енергия", коментира той. Заводът сега използва с около 40% по-малко енергия, отколкото с предишната технология. Третият икономически фактор за по-ниската себестойност на цветния метал, произвеждан в Пловдив, е икономията на работна сила.

Екологичните ефекти от въвеждането на Ausmelt в новото оловно производство също могат да бъдат измерени. През последните години емисиите на газове са намалени неколкократно, което прави качеството на живота в района много по-добро.



Специална технология

Между 15 и 20% от оловото и половината от калая в света се добиват с Ausmelt, уточни Абът. По думите му всяка година металургичната индустрия в света инвестира между 600 млн. долара и 1.2 млрд. долара в мощности, които произвеждат цветни метали с финландската технология. "През 2018 г. стартира предприятие за преработка на олово в Порт Пири, Австралия. Инвестицията в него е 600 млн. долара, в това число 20 млн. долара за нашето технологично ноу-хау", обясни Абът.

Специалното на технологията Ausmelt е най-вече начинът, по който суровините се вкарват в пещта, обясни Абът, но добави, че компанията има подобрение в дигитализацията на системата и управлението на процесите. Едно от ключовите предимства е, че едно и също оборудване може да се използва за производство на различни метали - олово, мед, калай и никел. "Това илюстрира гъвкавостта на технологията", каза Абът и даде за пример завод в Намибия, който е бил построен преди 15 години за производство на олово, но сега се използва за производство на мед. По думите му предимство е също, че технологията е ефективна при ниски температури - 1000 градуса при оловото и 1850 градуса при медта.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 1133 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 826 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
General Electric ще продава активи, за да намали дълговете си

Задълженията на компанията са нараснали до 114 млрд. долара

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10