С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 14 ное 2018, 14:20, 2384 прочитания

Европейската комисия може да блокира сделката между Siemens и Alstom

Причината е, че новата компания би била доминираща на пазара на жп оборудване

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Според регулаторния орган новата компания би могла да се превърне в световен лидер с три пъти по-голям пазарен дял от най-близкия си конкурент.
Очакваше се съвместната компания за производство на жп оборудване да има годишни приходи от 16 млрд. евро.

Планът на германския конгломерат Siemens да слее железопътното си подразделение с френския производител на високоскоростни влакове Alstom с цел да се противопостави на китайските конкурентни изглежда е под въпрос. Европейската комисия обяви, че е започнала разследване на сделката, след като бяха подадени сигнали, включително от британската Network Rail, според която "сделката ще попречи на производителите в Обединеното кралство". Това съобщава Financial Times, а основният проблем е, че съвместното предприятие би държало 93% от пазара в страната по думите на главния изпълнителен директор на компанията Андрю Хайнес.

Заради конкуренцията


Брюксел стигна до заключението, че сделката е "несъвместима" с правилата за вътрешния пазар, твърдят източници на Politico, които са запознати със списъка от аргументи, изготвен от ЕК относно сливането. Те твърдят, че от списъка става ясно, че Брюксел ще трябва да блокира сделката, освен ако двете компании не предприемат значителни мерки за бизнеса си в цяла Европа, който включва производство на високоскоростни влакове, сигнали и системи за контрол, регионални мрежи и метро системи.

Казано с други думи, от ЕС изпитват притеснения, че двете компании ще бъдат доминиращи на пазара в Европа, което ще навреди на конкуренцията, както и на самите потребители - ще има значително по-малък избор за железопътни мрежи. Друга причина е, че това би довело до неподходящи условия, включващи определена такса за пътниците и товарите, напомня Politico.

Еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер е скептично настроена относно необходимостта от надмощие в областта на основните индустрии в ЕС. Тя коментира, че успешните компании "ще бъдат тези, които имат готовност да се конкурират на световно ниво, защото работят върху тази цел в Европа - да са по-ефективни, иновативни и да предлагат по-добри услуги за потребителите.

Така че "шампионите в индустрията, от които ЕС се нуждае, не трябва да са определени фаворити, а да са освободени от нуждата да се конкурират единствено в Европа".

Разследването ще покаже дали сделката ще повлияе на европейските железопътни производители за избора на доставчици и дали ще доведе до по-високи цени за европейците, които всеки ден използват железопътен транспорт по работа, заяви Вестагер.



Тя отхвърли и аргументите на Siemens относно стимула за побеждаването на конкурентите от Китай, като каза, че потенциалните китайски доставчици едва ли ще навлязат на пазара в близкото бъдеще.

Решението предстои

От Siemens и Alstrom заявиха, че ще работят конструктивно с ЕК и си поставят срок за приключване на сделката през първата половина на 2019 г. Брюксел пък си даде за срок датата 21 ноември, за да реши дали да я прекрати. Компаниите могат да предложат продажба на активи, за да позволят на конкурентите си достъп до ключови технологии или услуги, за да се справят с регулаторните проблеми.

Двете компании обявиха плановете си за сливането на бизнесите си през септември миналата година. Решението помогна за утвърждаването на политиката на френския президент Еманюел Макрон, но предизвика критики от опозицията. От Париж се надяваха, че обединяването на двете компании ще е гаранция за сигурни работни места, но, от друга страна, опасенията бяха, че страната няма да има вече контрол над производството на иконичните за френската компания високоскорстни влакове TGV.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Съдебен изпълнител продава имот на Ветко Арабаджиев в Емона до Черно море

Длъжник е "Захарен комбинат - Пловдив" на издирвания бизнесмен

Още от Капитал
Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10