Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 14 ное 2018, 14:20, 2606 прочитания

Европейската комисия може да блокира сделката между Siemens и Alstom

Причината е, че новата компания би била доминираща на пазара на жп оборудване

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Според регулаторния орган новата компания би могла да се превърне в световен лидер с три пъти по-голям пазарен дял от най-близкия си конкурент.
Очакваше се съвместната компания за производство на жп оборудване да има годишни приходи от 16 млрд. евро.

Планът на германския конгломерат Siemens да слее железопътното си подразделение с френския производител на високоскоростни влакове Alstom с цел да се противопостави на китайските конкурентни изглежда е под въпрос. Европейската комисия обяви, че е започнала разследване на сделката, след като бяха подадени сигнали, включително от британската Network Rail, според която "сделката ще попречи на производителите в Обединеното кралство". Това съобщава Financial Times, а основният проблем е, че съвместното предприятие би държало 93% от пазара в страната по думите на главния изпълнителен директор на компанията Андрю Хайнес.

Заради конкуренцията


Брюксел стигна до заключението, че сделката е "несъвместима" с правилата за вътрешния пазар, твърдят източници на Politico, които са запознати със списъка от аргументи, изготвен от ЕК относно сливането. Те твърдят, че от списъка става ясно, че Брюксел ще трябва да блокира сделката, освен ако двете компании не предприемат значителни мерки за бизнеса си в цяла Европа, който включва производство на високоскоростни влакове, сигнали и системи за контрол, регионални мрежи и метро системи.

Казано с други думи, от ЕС изпитват притеснения, че двете компании ще бъдат доминиращи на пазара в Европа, което ще навреди на конкуренцията, както и на самите потребители - ще има значително по-малък избор за железопътни мрежи. Друга причина е, че това би довело до неподходящи условия, включващи определена такса за пътниците и товарите, напомня Politico.

Еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер е скептично настроена относно необходимостта от надмощие в областта на основните индустрии в ЕС. Тя коментира, че успешните компании "ще бъдат тези, които имат готовност да се конкурират на световно ниво, защото работят върху тази цел в Европа - да са по-ефективни, иновативни и да предлагат по-добри услуги за потребителите.

Така че "шампионите в индустрията, от които ЕС се нуждае, не трябва да са определени фаворити, а да са освободени от нуждата да се конкурират единствено в Европа".

Разследването ще покаже дали сделката ще повлияе на европейските железопътни производители за избора на доставчици и дали ще доведе до по-високи цени за европейците, които всеки ден използват железопътен транспорт по работа, заяви Вестагер.



Тя отхвърли и аргументите на Siemens относно стимула за побеждаването на конкурентите от Китай, като каза, че потенциалните китайски доставчици едва ли ще навлязат на пазара в близкото бъдеще.

Решението предстои

От Siemens и Alstrom заявиха, че ще работят конструктивно с ЕК и си поставят срок за приключване на сделката през първата половина на 2019 г. Брюксел пък си даде за срок датата 21 ноември, за да реши дали да я прекрати. Компаниите могат да предложат продажба на активи, за да позволят на конкурентите си достъп до ключови технологии или услуги, за да се справят с регулаторните проблеми.

Двете компании обявиха плановете си за сливането на бизнесите си през септември миналата година. Решението помогна за утвърждаването на политиката на френския президент Еманюел Макрон, но предизвика критики от опозицията. От Париж се надяваха, че обединяването на двете компании ще е гаранция за сигурни работни места, но, от друга страна, опасенията бяха, че страната няма да има вече контрол над производството на иконичните за френската компания високоскорстни влакове TGV.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как азиатските компании се адаптираха към коронавирусa Как азиатските компании се адаптираха към коронавирусa

Сръчност, гъвкавост и фокус върху ликвидността помогнаха на някои бизнеси да се справят с пандемията

9 апр 2020, 458 прочитания

Фонд "Обединени срещу COVID-19" ще подкрепя засегнати от кризата уязвими групи Фонд "Обединени срещу COVID-19" ще подкрепя засегнати от кризата уязвими групи

Досега дарените средства надхвърлят 800 хил. лева, безвъзмездното финансиране за един проект е между 5000 и 10 000 лв.

9 апр 2020, 377 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Съдебен изпълнител продава имот на Ветко Арабаджиев в Емона до Черно море

Длъжник е "Захарен комбинат - Пловдив" на издирвания бизнесмен

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10