С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 ное 2018, 11:32, 1882 прочитания

Maersk предупреждава, че логистичният сектор ще се свие заради търговската война

Най-голямата компания в сектора в света отчете малко по-добри резултати за третото тримесечие от пазарните прогнози

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Акциите на Маерск

Увеличаване

Най-голямата логистична компания в света Moller-Maersk отчете по-добри резултати от пазарните прогнози за третото тримесечие. Въпреки това компанията регистрира най-ниското търсене от 2 години, като обяснява забавянето със структурни фактори и набляга на бъдещите негативни ефекти от търговската война между САЩ и Китай.

Малко по-добре от очакванията


Приходите на компанията са се увеличили с 30% спрямо миналата година до 10.1 млрд. долара. По този начин компанията леко надминава пазарните прогнози на анализаторите, които предвиждаха приходи от 10 млрд. долара. Печалбата на компанията преди данъци и амортизация е нараснала със 16% спрямо миналата година до 1.14 млрд. долара и също е над предварителните оценки от 1.09 млрд. долара. Акциите на Maersk се вдигнаха с 0.4% след новините.

Maersk промени леко прогнозите си за годишната печалба преди данъци и амортизация в диапазона от 3.5 - 4 млрд. долара, като предишните очаквания бяха за такава в обсега 3.5 - 4.2 млрд. долара. През август обаче компанията предупреди за понижена печалба, като първоначалните им прогнози бяха за 4 - 4.5 млрд. долара.

Спад в търсенето



Изпълнителният директор на датската компания Сьорен Скоу обясни пред Financial Times, че очаква спад в търсенето на глобални логистични услуги с 0.5%-2% поради търговската война между САЩ и Китай. Според Скоу обаче, забавянето тепърва предстои поради все още предстоящите допълнителни мита от страна на САЩ и посочи, че до този момент китайският внос към САЩ дори се е повишил, за да изпревари бъдещите мита. Същинско свиване от митата предстои през първото тримесечие на 2019 г., най-вероятно през февруари след китайската нова година.

Maersk също регистрира най-ниското търсене през третото тримесечие за последните 2 години, като търсенето се е увеличило само с 2.7% спрямо 5.8% за същия период миналата година. Скоу обяснява това развитие с циклични фактори и цялостното забавяне и загуба на инерция през третото тримесечие. Резултатите от последното тримесечие засега са добри.

Maersk прогнозира дълготраен ръст на търсенето между 2 и 4%, въпреки че според тях ще е по-близо до 2% през 2019 г. За сравнение, световните логистични компании се наслаждаваха на годишен ръст от 10% и повече преди 2008 г. Един от резултатите на финансовата криза беше и прекалено предлагане на логистични услуги, което доведе до преструктуриране на сектора. Самата Maersk се се раздели с петролния си бизнес в процеса на консолидация на компанията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

SpaceX иска да набере още 250 млн. долара SpaceX иска да набере още 250 млн. долара

След новия инвестиционен рунд, който трябва да затвори през март, компанията ще бъде оценена на общо 36 млрд. долара

24 фев 2020, 119 прочитания

Глобалните авиокомпании може да загубят почти 30 млрд. долара тази година заради коронавирус Глобалните авиокомпании може да загубят почти 30 млрд. долара тази година заради коронавирус

Голяма част от загубите през 2020г. ще бъдат понесени от китайските превозвачи

24 фев 2020, 220 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Икономическото разделение между регионите в България остава голямо

Оживлението на бизнеса е видимо навсякъде, но по-силните региони дърпат напред, а по-слабите не успяват да наваксат

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10