С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 18 ное 2018, 13:29, 3470 прочитания

Германската икономика създава главоболия на ЕЦБ

Слабото представяне на автомобилните гиганти може да повлияе на паричната политика на централната банка на еврозоната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

БВП на Германия (тъмносиньо) срещу БВП на Еврозоната (светлосиньо) по тримесечия.

Увеличаване

Стотици хиляди непродадени германски автомобили събират прах на представителни паркинги из цяла Европа. Съобразяването с новите правила за вредните емисии и справянето със скандала "Дизелгейт" сериозно вредят на продажбите на германските автомобилни гиганти, пише Financial Times. През тримесечието до септември германската икономика, която обикновено е двигател на икономиката на ЕС и еврозоната, се е свила с 0.2% в сравнение с предходното. Влошеното представяне няма как да не повлияе предстоящата стратегическа среща на Европейската централна банка (ЕЦБ) през декември, като има опасения, че рекордно ниските лихви ще бъдат продължени и догодина.

Продажби в застой


Поради натрупващо се забавяне в продажбите големите германски автомобилни производители временно са забавили производството, въпреки че това развитие не e уникално само за германските компании. Daimler вече са намалили прогнозираната си печалба за 2018 г. два пъти, от BMW планират дългосрочно да забавят производството на минимодела, а Volkswagen продължава да се бори с последствията от "Дизелгейт", които включват и забраната на дизелови автомобили в много германски градове. Според говорители на Volkswagen компанията вече е успяла да пласира над 80% от колите по паркингите, но чака централно регулаторно решение, за да може да ги достави.

Стари скандали и нови регулации

Допълнителен фактор, който влияе на продажбите на германски автомобили, е пакетът нови правила за вредни емисии, който влезе в сила на 1 септември. Така наречения WLTP въвежда нови стандарти за тестване на разхода на гориво и произвежданите вредни газове и според експерти, цитирани от FT, големите германски компании изостават рязко в съобразяването с новата регулация. Това от своя страна забавя продажбите и доставката на нови автомобили. Освен вътрешните фактори несигурността от търговската война и структурното забавяне в китайския автомобилен пазар също засягат германските компании.



Според Ник Молдън, изпълнителният директор на Emissions Analytics, бавното съобразяване с новата регулация се дължи на "Дизелгейт". Същите експерти, които би трябвало да разработват решения за WLTP, се занимават с овладяване на предишния скандал и създаване на софтуер, с който да се намалят емисиите на засегнатите превозни средства. Към това се добавя, че компании като Volkswagen предлагат 260 комбинации между мотор и скоростна кутия, които трябва да бъдат тествани една по една по новата регулация.

Проблемите на германската икономика са проблем за еврозоната

Германската икономика разчита на безпроблемната дейност на автомобилния си сектор. В тримесечието до септември обаче икономиката се е свила с 0.2% - най-лошото й представяне от 2015 г., а ръстът на еврозоната на тримесечна база е само с 0.2% - най-лошото представяне от над 4 години. Лошите симптоми на автомобилния сектор, изглежда, не са ограничени само до третото тримесечие, като данни от октомври показват продължаващо ниско търсене и слаби продажби. Според Франк Витер, главен финансов директор на VW, забавянията в доставките и трудностите с WLTP ще продължат и през първото тримесечие на 2019 г. Германската икономика обаче създава почти една трета от икономическата активност на еврозоната и в изминали години беше факторът, който дърпаше еврозоната напред.

Допълнителни стимули от ЕЦБ?

Лошото представяне в момента може да има и негативни последствия за политиката на ЕЦБ. През декември ЕЦБ ще прекрати програмата за изкупуване на облигации и така ще сложи край на същинските количествени облекчения (QE) за еврозоната. Централната банка също ще определи и цялостната си политика през 2019 г., което включва и възможно затягане на лихвите. От ЕЦБ със сигурност следят състоянието на германския автомобилен сектор.

По-рано тази година президентът на финансовата институция Марио Драги изрази желание ЕЦБ да започне да повишава лихвите от средата на 2019 г. Само преди няколко дни обаче главният икономист на ЕЦБ Петер Прат заяви, че на банката е ясно, че еврозоната се нуждае от още икономически стимули. Според Прат дори след края на количествените облекчения каквато и да е промяна в политиката трябва да бъде възможно най-постепенна.

Надя Гарби, икономист в Pictet Wealth Management, заявява, че анализаторите предпазливо очакват затягане на лихвите от септември 2019 г., но че лошото представяне на германската икономика и нивото на засегнатост на германския автомобилен сектор може да означават удължаване на действието на рекордно ниските лихви за цялата 2019 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките" 6 "Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките"

Проучване на асоциацията показва отсъствие на сирене в традиционната бърза закуска

13 окт 2019, 4109 прочитания

Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса 1 Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса

Националният гаранционен фонд сключи първите споразумения по програмата за споделяне на риска, активни са ЕИФ и държавния Фонд на фондовете

13 окт 2019, 1604 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Next Consult формира център за компетенции на Salesforce за Югоизточна Европа

"Амбицията ни е да изнасяме в чужбина висок клас стойностни услуги", казва Орлин Дочев, управляващ партньор в българската консултантска компания

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света