С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 18 ное 2018, 13:29, 3690 прочитания

Германската икономика създава главоболия на ЕЦБ

Слабото представяне на автомобилните гиганти може да повлияе на паричната политика на централната банка на еврозоната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

БВП на Германия (тъмносиньо) срещу БВП на Еврозоната (светлосиньо) по тримесечия.

Увеличаване

Стотици хиляди непродадени германски автомобили събират прах на представителни паркинги из цяла Европа. Съобразяването с новите правила за вредните емисии и справянето със скандала "Дизелгейт" сериозно вредят на продажбите на германските автомобилни гиганти, пише Financial Times. През тримесечието до септември германската икономика, която обикновено е двигател на икономиката на ЕС и еврозоната, се е свила с 0.2% в сравнение с предходното. Влошеното представяне няма как да не повлияе предстоящата стратегическа среща на Европейската централна банка (ЕЦБ) през декември, като има опасения, че рекордно ниските лихви ще бъдат продължени и догодина.

Продажби в застой


Поради натрупващо се забавяне в продажбите големите германски автомобилни производители временно са забавили производството, въпреки че това развитие не e уникално само за германските компании. Daimler вече са намалили прогнозираната си печалба за 2018 г. два пъти, от BMW планират дългосрочно да забавят производството на минимодела, а Volkswagen продължава да се бори с последствията от "Дизелгейт", които включват и забраната на дизелови автомобили в много германски градове. Според говорители на Volkswagen компанията вече е успяла да пласира над 80% от колите по паркингите, но чака централно регулаторно решение, за да може да ги достави.

Стари скандали и нови регулации

Допълнителен фактор, който влияе на продажбите на германски автомобили, е пакетът нови правила за вредни емисии, който влезе в сила на 1 септември. Така наречения WLTP въвежда нови стандарти за тестване на разхода на гориво и произвежданите вредни газове и според експерти, цитирани от FT, големите германски компании изостават рязко в съобразяването с новата регулация. Това от своя страна забавя продажбите и доставката на нови автомобили. Освен вътрешните фактори несигурността от търговската война и структурното забавяне в китайския автомобилен пазар също засягат германските компании.



Според Ник Молдън, изпълнителният директор на Emissions Analytics, бавното съобразяване с новата регулация се дължи на "Дизелгейт". Същите експерти, които би трябвало да разработват решения за WLTP, се занимават с овладяване на предишния скандал и създаване на софтуер, с който да се намалят емисиите на засегнатите превозни средства. Към това се добавя, че компании като Volkswagen предлагат 260 комбинации между мотор и скоростна кутия, които трябва да бъдат тествани една по една по новата регулация.

Проблемите на германската икономика са проблем за еврозоната

Германската икономика разчита на безпроблемната дейност на автомобилния си сектор. В тримесечието до септември обаче икономиката се е свила с 0.2% - най-лошото й представяне от 2015 г., а ръстът на еврозоната на тримесечна база е само с 0.2% - най-лошото представяне от над 4 години. Лошите симптоми на автомобилния сектор, изглежда, не са ограничени само до третото тримесечие, като данни от октомври показват продължаващо ниско търсене и слаби продажби. Според Франк Витер, главен финансов директор на VW, забавянията в доставките и трудностите с WLTP ще продължат и през първото тримесечие на 2019 г. Германската икономика обаче създава почти една трета от икономическата активност на еврозоната и в изминали години беше факторът, който дърпаше еврозоната напред.

Допълнителни стимули от ЕЦБ?

Лошото представяне в момента може да има и негативни последствия за политиката на ЕЦБ. През декември ЕЦБ ще прекрати програмата за изкупуване на облигации и така ще сложи край на същинските количествени облекчения (QE) за еврозоната. Централната банка също ще определи и цялостната си политика през 2019 г., което включва и възможно затягане на лихвите. От ЕЦБ със сигурност следят състоянието на германския автомобилен сектор.

По-рано тази година президентът на финансовата институция Марио Драги изрази желание ЕЦБ да започне да повишава лихвите от средата на 2019 г. Само преди няколко дни обаче главният икономист на ЕЦБ Петер Прат заяви, че на банката е ясно, че еврозоната се нуждае от още икономически стимули. Според Прат дори след края на количествените облекчения каквато и да е промяна в политиката трябва да бъде възможно най-постепенна.

Надя Гарби, икономист в Pictet Wealth Management, заявява, че анализаторите предпазливо очакват затягане на лихвите от септември 2019 г., но че лошото представяне на германската икономика и нивото на засегнатост на германския автомобилен сектор може да означават удължаване на действието на рекордно ниските лихви за цялата 2019 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 763 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 627 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Next Consult формира център за компетенции на Salesforce за Югоизточна Европа

"Амбицията ни е да изнасяме в чужбина висок клас стойностни услуги", казва Орлин Дочев, управляващ партньор в българската консултантска компания

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10