С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 ное 2018, 12:35, 1841 прочитания

Ford търси милиарди долари инвестиции за автономни автомобили

Автомобилният гигант е в преговори за съвместна разработка с Volkswagen

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Поделението на Ford за разработване на автономни превозни средства - Argo AI, търси инвестиции от милиарди долари от някои най-големите конкуренти на американската компания. Според изпълнителния директор на подразделението Браян Салески разработването на автономен автомобил е прекалено капиталоемко начинание, което изисква участието на всички гиганти в автомобилния сектор, пише Financial Times. Вече се появиха спекулации, че Ford и Volkswagen ще си съдействат в автономните автомобили и други сектори на автомобилостроенето в бъдеще.

Ford търси милиарди


Argo AI търси потенциални инвеститори както от конкуренти на Ford, така и от потенциални клиенти. Салески не споменава Volkswagen поименно, но новините, че двете компании обмислят съдействие, зачестяват в последните седмици.

Ford инвестира 1 млрд. долара в Argo AI по-рано тази година, но тази сума е крайно недостатъчна за развитието на изкуствен интелект за превозни средства. Миналата седмица Ford също закупиха компания за градска мобилност и електрически скутери и обявиха, че опитът в този тип логистика и планиране ще допринесе към развитието на автономните им услуги. Салески заявява, че не става дума само за програмиране, защото изкуственият интелект трябва да задвижва автомобили, което прави процеса твърде капиталоемък.

Тенденция в целия сектор



Салески потвърди, че инвестицията от Ford няма да е достатъчна, а според Detroit News германският гигант Volkswagen е готов да инвестира 1 млрд. в Argo AI. Двете компании са в преговори за партньорство при продажбата на комерсиални автомобили в Европа, както и други сектори, които включват и AI. Това не е и първият случай на голям автомобилен производител, който търси външни инвестиции за автономни проекти.

Автономните автомобили засега не носят краткотрайни печалби, а разходите им за R&D са огромни. GM беше първата традиционна автомобилна компания, която привлече външни инвестиции за автономните си разработки Cruise – от японската SoftBank, а по-късно и от Honda. Uber също изпраща сигнали на пазара, че може в бъдеще да потърсят инвестиции в собствените им проекти за автономни автомобили. Ford и Walmart планират да пуснат заедно ограничена услуга за безпилотни доставки. Ford вече имат подобни сделки с Dominos и Postmates.

Всички тези компании обаче са по-назад от специализираната Waymo (част от Alphabet - компанията, майка на Google), която планира да предложи първата си услуга за граждани до няколко месеца.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1140 прочитания

Ryanair става Buzz в София 3 Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

24 яну 2020, 4770 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Facebook е използвала за защитник PR фирма, атакувала Сорос

Фондация "Отворено общество" обвини социалната мрежа в нарушение на демократичните принципи

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10