С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 ное 2018, 12:35, 1768 прочитания

Ford търси милиарди долари инвестиции за автономни автомобили

Автомобилният гигант е в преговори за съвместна разработка с Volkswagen

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Поделението на Ford за разработване на автономни превозни средства - Argo AI, търси инвестиции от милиарди долари от някои най-големите конкуренти на американската компания. Според изпълнителния директор на подразделението Браян Салески разработването на автономен автомобил е прекалено капиталоемко начинание, което изисква участието на всички гиганти в автомобилния сектор, пише Financial Times. Вече се появиха спекулации, че Ford и Volkswagen ще си съдействат в автономните автомобили и други сектори на автомобилостроенето в бъдеще.

Ford търси милиарди


Argo AI търси потенциални инвеститори както от конкуренти на Ford, така и от потенциални клиенти. Салески не споменава Volkswagen поименно, но новините, че двете компании обмислят съдействие, зачестяват в последните седмици.

Ford инвестира 1 млрд. долара в Argo AI по-рано тази година, но тази сума е крайно недостатъчна за развитието на изкуствен интелект за превозни средства. Миналата седмица Ford също закупиха компания за градска мобилност и електрически скутери и обявиха, че опитът в този тип логистика и планиране ще допринесе към развитието на автономните им услуги. Салески заявява, че не става дума само за програмиране, защото изкуственият интелект трябва да задвижва автомобили, което прави процеса твърде капиталоемък.

Тенденция в целия сектор



Салески потвърди, че инвестицията от Ford няма да е достатъчна, а според Detroit News германският гигант Volkswagen е готов да инвестира 1 млрд. в Argo AI. Двете компании са в преговори за партньорство при продажбата на комерсиални автомобили в Европа, както и други сектори, които включват и AI. Това не е и първият случай на голям автомобилен производител, който търси външни инвестиции за автономни проекти.

Автономните автомобили засега не носят краткотрайни печалби, а разходите им за R&D са огромни. GM беше първата традиционна автомобилна компания, която привлече външни инвестиции за автономните си разработки Cruise – от японската SoftBank, а по-късно и от Honda. Uber също изпраща сигнали на пазара, че може в бъдеще да потърсят инвестиции в собствените им проекти за автономни автомобили. Ford и Walmart планират да пуснат заедно ограничена услуга за безпилотни доставки. Ford вече имат подобни сделки с Dominos и Postmates.

Всички тези компании обаче са по-назад от специализираната Waymo (част от Alphabet - компанията, майка на Google), която планира да предложи първата си услуга за граждани до няколко месеца.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите; guts&brainsDDB спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"; Кои са финалистите в "Effie България" 2019 г.; Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа, Новата кампания на WSJ и др.

12 ное 2019, 367 прочитания

Екоинспекцията поиска ОВОС от фирми на Ковачки, за да горят RDF в Сливен Екоинспекцията поиска ОВОС от фирми на Ковачки, за да горят RDF в Сливен

Предлаганите инсталации са допълнителни към "Топлофикация", която има разрешение да използва алтернативното гориво

11 ное 2019, 961 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Facebook е използвала за защитник PR фирма, атакувала Сорос

Фондация "Отворено общество" обвини социалната мрежа в нарушение на демократичните принципи

Още от Капитал
Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10