С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 ное 2018, 12:06, 4375 прочитания

Volkswagen ще инвестира 50 млрд. долара за електрически коли. Търси място за завод в Източна Европа

Германската компания иска да стане най-печелившия автопроизводител

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската група Volkswagen обяви намеренията си да се превърне в най-печелившия производител на автомобили през следващото десетилетие. За да се случи това, компанията ще инвестира общо 50 млрд. долара в разработка на нови модели електрически коли, автономни автомобили и други услуги до 2023 г. Volkswagen също така ще задълбочи сътрудничеството си с американския гигант Ford. Намеренията на компанията бяха обявени от изпълнителния директор на фирмата Херберт Дийс по време на конференция във Волфсбург, родното място на Volkswagen. В края на седмицата надзорният съвет на гиганта одобри петгодишната инвестиционна стратегия.

Дийс заяви още, че се надява на формирането на нова сделка с Ford до края на тази година, като основният фокус в нея трябва да бъде върху автомобилите за масовия пазар. Той добави, че договорът не предвижда сливане с американската компания и Volkswagen няма планове да купи дял от нея.


Евтини електрически коли

Основният проблем пред електрическите коли в момента според Volkswagen е сравнително недостъпната им цена. Масовото производство обаче ще позволи на гиганта да намали разходите си за една електрическа кола до тези за една дизелова такава. "С възможно най-голям мащаб, мисля, че ще се превърнем в най-печелившата компания в света", коментира Дийс.

Бордът на директорите на компанията вече гласува по-големи разходи, за да започне Volkswagen масово производство на електрически коли в Европа. Планът е най-радикалната промяна за компанията от началото на дизеловия скандал през 2015 г. насам. Той включва преоборудване на три завода в Германия, както и разглеждането на нови споразумения с компании, които произвеждат батерии за коли.



Общо Volkswagen планира да вдигне производителността на заводите си с 30% до 2025 г. Това ще се случи, като започне да произвежда коли от различни брандове под шапката си на едни и същи поточни линии. "Volkswagen трябва да стане по-ефикасна, по-продуктивна и по-печеливша, за да остане конкурентоспособна в бъдеще", каза още Дийс.
Компанията ще строи завод в Източна Европа, но още не е избрала страната

Ръководството на германската група реши да построи нов завод в Източна Европа, но още не е определено в коя държава ще бъде. Там ще бъде преместено производството на някои модели на Škoda и Seat (предполага се, че става дума за Škoda Karoq и Seat Ateca). Заводът на Škoda в Квасини, който е близо до границата с Полша, ще поеме от 2023 г. производството на Volkswagen Passat. Това съобщиха няколко информационни агенции след заседанието на надзорния съвет в края на миналата седмица, на което беше определена стратегията за развитие в следващите 5 години.

Преди седмица деловият всекидневник Handelsblatt съобщи за предстоящото разместване на производството, като посочи сред потенциалните страни за новия завод България и Турция. Решението би трябвало да означава, че изборът къде в Източна Европа да се строи предприятие трябва да се вземе сравнително бързо, за да бъде изградено то навреме за прехвърляне на производството от Квасини.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Paysafe открива втори офис в София, в който ще работят 200 души 1 Paysafe открива втори офис в София, в който ще работят 200 души

Компанията има 1200 служители в България и ще продължава да наема още хора

19 авг 2019, 1776 прочитания

"Спиди" ще използва електрически триколки за доставки в София, Варна и Пловдив "Спиди" ще използва електрически триколки за доставки в София, Варна и Пловдив

Компанията обмисля да въведе и специализирани електромобили за дейността си

19 авг 2019, 1712 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
John Deere очаква скок на търсенето на земеделска техника в Африка заради "зелена революция"

В следващите 6 години селското стопанство на континента ще създаде повече работни места от всички други отрасли, взети заедно

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" идва на мястото на затворилото врати Percolate