С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 ное 2018, 11:10, 2133 прочитания

Тим Кук смята регулацията на технологичната индустрия за неизбежна

Свободният пазар се е провалил в защитата на личната информация, смята главният изпълнителен директор на Apple

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След месеци размяна на критики между изпълнителните директори на Apple и Facebook Тим Кук използва най-новия скандал около Facebook, за да заяви, че е неизбежно технологичната индустрия да бъде регулирана. Кук заяви, че свободният пазар се провалил в защитата на личната информация на потребителите. Големите технологични компании са все по-отворени към известно количество федерална регулация, стига да не се стига до разцепване на компаниите по антитръст закони, пише Financial Times.

Провал на свободния пазар?


В интервю, излъчено в неделя, изпълнителният директор на Apple Тим Кук заяви, че свободният пазар не работи при защитата на личните данни на потребителите, което ще доведе до намесата на политици. Интервюто съвпада с поредния скандал около Facebook в резултат на разследването на New York Times. Според американското издание компанията на Марк Зукурбърг е наела консултантската фирма Definers, за да дискредитира и напада критиците и конкурентите на Facebook. Най-интересната част от откритията беше, че фирмата е свързвала критици на политиките на Facebook с поръчки от Джордж Сорос, създавайки крайно познат и за българските читатели сюжет.

Марк Зукърбърг, изпълнителният директор на Facebook, отрече да е знаел за методите на Definers, а компанията му прекрати договора си с тях. Въпреки това новият скандал отвори отново дискусията за защитата на лични данни, която се разрази с разкритията около изтичането на данни към Cambridge Analyticа и възможната им роля в американските избори през 2016 г. Тим Кук е яростен критик на Facebook и в миналото е заявявал, че Apple не превръща клиентите си в продукт за разлика от големи социални платформи като Facebook. След интервюто от неделя Марк Зукърбърг пусна становище, че Кук греши в оценките са за Facebook.

Нарастващ натиск върху тех индустрията



Извън спора между двамата изпълнителни директори регулацията на технологичната индустрия става все по-вероятна. Миналата седмица в реч пред компанията създателят и главен изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос е намекнал, че най-вероятно ще има държавна регулация в сектор с толкова огромни и всеобхватни компании. Самият Тим Кук се опитва да представи Apple като компания, която разчита почти изцяло на хардуерни продажби, а не на онлайн платформа, в опит да изолира компанията от някои от регулациите. Технологичните гиганти всъщност все повече и повече говорят в подкрепа на регулациите, като има широка подкрепа за "честни реклами", която би наложила правилата, засягащи политическите реклами по телевизията, върху рекламите в онлайн платформите.

Това обаче е и ход по отвличане на вниманието. Ако дебатът може да бъде фокусиран върху рекламни регулации, технологичният сектор се надява да избегне антитръст разцепвания на компании. С победата на демократите в Конгреса в междинните избори в САЩ обаче предстои Дейвид Сисилийн да оглави комитета по антитръстовите разследвания в Конгреса. След най-новия скандал с Facebook Сисилийн заяви, че е работа на институциите да държат отговорни големите концентрации на икономическа мощ. Антитръст ходове срещу наближаващите стойност от 1 трилион долара Amazon и Apple стават все по-популярни политически в САЩ.

Не на последно място, отговорът на Зукърбърг, че за пореден път не е бил наясно какво се случва в собствената му компания, не привлича особени симпатии. През уикенда трима демократически сенатори повдигнаха въпроса дали Facebook въобще има капацитета да се саморегулира.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За втора година млади предприемачи могат да кандидатстват в програмата на ABLE За втора година млади предприемачи могат да кандидатстват в програмата на ABLE

Крайният срок за участие е 15 декември

8 дек 2019, 596 прочитания

General Motors и LG Chem ще инвестират над 2 млрд. долара в завод за батерии в САЩ General Motors и LG Chem ще инвестират над 2 млрд. долара в завод за батерии в САЩ

Компаниите ще си сътрудничат в производството на нови модели електромобили

8 дек 2019, 511 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
САЩ глобиха Societe Generale с 1.3 млрд. долара за нарушаване на санкции

Наказанието е заради незаконни транзакции към страни като Иран, Куба и Либия

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10