С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 ное 2018, 13:46, 2452 прочитания

Арестът на Карлос Гон създава притеснения за съюза Renault-Nissan-Mitsubishi

Ще просъществува ли партньорството между компаниите след ареста на Гон?

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Карлос Гон преодоля културните различия и географското разстояние между френската Renault и японската Nissan, като превърна съюза в един от най-големите производители на автомобили в света. Алиансът, към който през 2016 г. се присъедини и Mitsubishi, промени голяма част от индустрията, давайки тласък на развитието на електрическите автомобили, както и чрез създаването на нови продукти, пише Financial Times.

Притесненията


Въпросът дали партньорството между компаниите може да просъществува без главния му архитект винаги е присъствал, но заради ареста на Гон е на дневен ред. В понеделник Nissan обяви, че ще отстрани бразилеца като председател заради финансовите престъпления, констатирани от японската прокуратура. Mitsubishi, в която Nissan е най-големият акционер, последва този пример и обеща да отстрани от борда си Гон. Renault, на която той е главен изпълнителен директор, заяви, че ще свика заседаниe на борда, което се очаква да се състои по-късно тази седмица. Алиансът, който има свой собствен централен офис и персонал, не даде коментар.

Притесненията на Nissan от отстраняването на Гон, което трябва да бъде одобрено от борда на компанията в четвъртък, са свързани със съмненията дали трите автомобилни производителя ще съумеят да задълбочат своя съюз, както и дали ще успеят да спазят плана за съвместно производство на повечето от автомобилите им до 2022 г. Renault-Nissan-Mitsubishi се опитва да увеличи спестените разходи до 10 млрд. евро чрез комбиниране на производствените мощности на отделните компании. В момента те споделят някои разходи за доставки, производство и проучвания.

Трите компании заедно образуват втората най-голяма автомобилна група в света след Volkswagen, с продажби на над 10 млн. автомобила годишно. Сега инвеститорите имат съмнения дали отстраняването на Гон означава край на алианса.



Натиск от френското правителство

Френското правителство държи 15% от автомобилопроизводителя. Финансовият министър на Франция Брюно льо Мер съобщи във вторник, че Карлос Гон вече не е в състояние да стои начело на Renault, и ще поиска временно управление да бъде въведено незабавно. Той подчерта, че френското правителство не е поискало официално отстраняването му от борда на директорите. Главният оперативен директор Тиери Болоре е един от кандидатите за ръководител на Renault, каза още Льо Мер.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Строителството на голям туристически комплекс край Самоков започва догодина Строителството на голям туристически комплекс край Самоков започва догодина

Дъщерно дружество на "Маркан холдинг" ще инвестира около 60 млн. евро само в първия етап на проекта

18 юли 2019, 764 прочитания

След решение на Съда на ЕС: По-малко загуби от лоши дългове След решение на Съда на ЕС: По-малко загуби от лоши дългове

Казусът отваря възможност за възстановяване на ДДС по несъбрани вземания

18 юли 2019, 702 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Инкубаторът Campus X се разширява до 1300 работни места

Проектът на трима от съоснователите на "Телерик" и "Телерик академия" пусна в действие трета сграда

Голямата енергийна измама

Защо борсовата цена на електроенергията в България е най-висока и как може да се поправи секторът

София провали идеята за велоконцесия

Сбъркана философия в основата й превърна конкурса в битка за рекламни площи на няколко играчи в бранша

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

20 въпроса: Невена Дишлиева-Кръстева

През последните години издателството й ICU разнообрази литературната сцена с важни имена, заглавия и теми

Ново място: "КО-ОП"

Коуъркинг пространството отваря врати с амбицията да среща различни професионалисти, публики и изкуства