С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 ное 2018, 13:46, 2602 прочитания

Арестът на Карлос Гон създава притеснения за съюза Renault-Nissan-Mitsubishi

Ще просъществува ли партньорството между компаниите след ареста на Гон?

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Карлос Гон преодоля културните различия и географското разстояние между френската Renault и японската Nissan, като превърна съюза в един от най-големите производители на автомобили в света. Алиансът, към който през 2016 г. се присъедини и Mitsubishi, промени голяма част от индустрията, давайки тласък на развитието на електрическите автомобили, както и чрез създаването на нови продукти, пише Financial Times.

Притесненията


Въпросът дали партньорството между компаниите може да просъществува без главния му архитект винаги е присъствал, но заради ареста на Гон е на дневен ред. В понеделник Nissan обяви, че ще отстрани бразилеца като председател заради финансовите престъпления, констатирани от японската прокуратура. Mitsubishi, в която Nissan е най-големият акционер, последва този пример и обеща да отстрани от борда си Гон. Renault, на която той е главен изпълнителен директор, заяви, че ще свика заседаниe на борда, което се очаква да се състои по-късно тази седмица. Алиансът, който има свой собствен централен офис и персонал, не даде коментар.

Притесненията на Nissan от отстраняването на Гон, което трябва да бъде одобрено от борда на компанията в четвъртък, са свързани със съмненията дали трите автомобилни производителя ще съумеят да задълбочат своя съюз, както и дали ще успеят да спазят плана за съвместно производство на повечето от автомобилите им до 2022 г. Renault-Nissan-Mitsubishi се опитва да увеличи спестените разходи до 10 млрд. евро чрез комбиниране на производствените мощности на отделните компании. В момента те споделят някои разходи за доставки, производство и проучвания.

Трите компании заедно образуват втората най-голяма автомобилна група в света след Volkswagen, с продажби на над 10 млн. автомобила годишно. Сега инвеститорите имат съмнения дали отстраняването на Гон означава край на алианса.



Натиск от френското правителство

Френското правителство държи 15% от автомобилопроизводителя. Финансовият министър на Франция Брюно льо Мер съобщи във вторник, че Карлос Гон вече не е в състояние да стои начело на Renault, и ще поиска временно управление да бъде въведено незабавно. Той подчерта, че френското правителство не е поискало официално отстраняването му от борда на директорите. Главният оперативен директор Тиери Болоре е един от кандидатите за ръководител на Renault, каза още Льо Мер.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година

Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт

11 дек 2019, 584 прочитания

"Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г. 1 "Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г.

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял

11 дек 2019, 781 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Инкубаторът Campus X се разширява до 1300 работни места

Проектът на трима от съоснователите на "Телерик" и "Телерик академия" пусна в действие трета сграда

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10