С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 ное 2018, 13:46, 2696 прочитания

Арестът на Карлос Гон създава притеснения за съюза Renault-Nissan-Mitsubishi

Ще просъществува ли партньорството между компаниите след ареста на Гон?

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Карлос Гон преодоля културните различия и географското разстояние между френската Renault и японската Nissan, като превърна съюза в един от най-големите производители на автомобили в света. Алиансът, към който през 2016 г. се присъедини и Mitsubishi, промени голяма част от индустрията, давайки тласък на развитието на електрическите автомобили, както и чрез създаването на нови продукти, пише Financial Times.

Притесненията


Въпросът дали партньорството между компаниите може да просъществува без главния му архитект винаги е присъствал, но заради ареста на Гон е на дневен ред. В понеделник Nissan обяви, че ще отстрани бразилеца като председател заради финансовите престъпления, констатирани от японската прокуратура. Mitsubishi, в която Nissan е най-големият акционер, последва този пример и обеща да отстрани от борда си Гон. Renault, на която той е главен изпълнителен директор, заяви, че ще свика заседаниe на борда, което се очаква да се състои по-късно тази седмица. Алиансът, който има свой собствен централен офис и персонал, не даде коментар.

Притесненията на Nissan от отстраняването на Гон, което трябва да бъде одобрено от борда на компанията в четвъртък, са свързани със съмненията дали трите автомобилни производителя ще съумеят да задълбочат своя съюз, както и дали ще успеят да спазят плана за съвместно производство на повечето от автомобилите им до 2022 г. Renault-Nissan-Mitsubishi се опитва да увеличи спестените разходи до 10 млрд. евро чрез комбиниране на производствените мощности на отделните компании. В момента те споделят някои разходи за доставки, производство и проучвания.

Трите компании заедно образуват втората най-голяма автомобилна група в света след Volkswagen, с продажби на над 10 млн. автомобила годишно. Сега инвеститорите имат съмнения дали отстраняването на Гон означава край на алианса.



Натиск от френското правителство

Френското правителство държи 15% от автомобилопроизводителя. Финансовият министър на Франция Брюно льо Мер съобщи във вторник, че Карлос Гон вече не е в състояние да стои начело на Renault, и ще поиска временно управление да бъде въведено незабавно. Той подчерта, че френското правителство не е поискало официално отстраняването му от борда на директорите. Главният оперативен директор Тиери Болоре е един от кандидатите за ръководител на Renault, каза още Льо Мер.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 1345 прочитания

"България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways 3 "България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways

Пътниците на близкоизточната авиокомпания ще се възползват от 2 дестинации на българската - Варна и Бургас

18 фев 2020, 1849 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Инкубаторът Campus X се разширява до 1300 работни места

Проектът на трима от съоснователите на "Телерик" и "Телерик академия" пусна в действие трета сграда

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10