Арестът на Карлос Гон създава притеснения за съюза Renault-Nissan-Mitsubishi
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Арестът на Карлос Гон създава притеснения за съюза Renault-Nissan-Mitsubishi

Карлос Гон, главен изпълнителен директор на Renault-Nissan

Арестът на Карлос Гон създава притеснения за съюза Renault-Nissan-Mitsubishi

Ще просъществува ли партньорството между компаниите след ареста на Гон?

2904 прочитания

Карлос Гон, главен изпълнителен директор на Renault-Nissan

© Reuters


Карлос Гон преодоля културните различия и географското разстояние между френската Renault и японската Nissan, като превърна съюза в един от най-големите производители на автомобили в света. Алиансът, към който през 2016 г. се присъедини и Mitsubishi, промени голяма част от индустрията, давайки тласък на развитието на електрическите автомобили, както и чрез създаването на нови продукти, пише Financial Times.

Притесненията

Въпросът дали партньорството между компаниите може да просъществува без главния му архитект винаги е присъствал, но заради ареста на Гон е на дневен ред. В понеделник Nissan обяви, че ще отстрани бразилеца като председател заради финансовите престъпления, констатирани от японската прокуратура. Mitsubishi, в която Nissan е най-големият акционер, последва този пример и обеща да отстрани от борда си Гон. Renault, на която той е главен изпълнителен директор, заяви, че ще свика заседаниe на борда, което се очаква да се състои по-късно тази седмица. Алиансът, който има свой собствен централен офис и персонал, не даде коментар.

Притесненията на Nissan от отстраняването на Гон, което трябва да бъде одобрено от борда на компанията в четвъртък, са свързани със съмненията дали трите автомобилни производителя ще съумеят да задълбочат своя съюз, както и дали ще успеят да спазят плана за съвместно производство на повечето от автомобилите им до 2022 г. Renault-Nissan-Mitsubishi се опитва да увеличи спестените разходи до 10 млрд. евро чрез комбиниране на производствените мощности на отделните компании. В момента те споделят някои разходи за доставки, производство и проучвания.

Трите компании заедно образуват втората най-голяма автомобилна група в света след Volkswagen, с продажби на над 10 млн. автомобила годишно. Сега инвеститорите имат съмнения дали отстраняването на Гон означава край на алианса.

Натиск от френското правителство

Френското правителство държи 15% от автомобилопроизводителя. Финансовият министър на Франция Брюно льо Мер съобщи във вторник, че Карлос Гон вече не е в състояние да стои начело на Renault, и ще поиска временно управление да бъде въведено незабавно. Той подчерта, че френското правителство не е поискало официално отстраняването му от борда на директорите. Главният оперативен директор Тиери Болоре е един от кандидатите за ръководител на Renault, каза още Льо Мер.

Карлос Гон преодоля културните различия и географското разстояние между френската Renault и японската Nissan, като превърна съюза в един от най-големите производители на автомобили в света. Алиансът, към който през 2016 г. се присъедини и Mitsubishi, промени голяма част от индустрията, давайки тласък на развитието на електрическите автомобили, както и чрез създаването на нови продукти, пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK