С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 ное 2018, 10:57, 2911 прочитания

Илън Мъск проявява интерес към съвместна работа с Daimler

Лидерът на Tesla говори за обща разработка на е-ван, но е по-възможно да си партнират при зарядните станции

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Tesla може да прояви интерес към съвместна работа с германската компания Daimler по разработката на електрически ван. Това стана ясно от туит на Илън Мъск вчера. Daimler и Tesla са конкуренти в автомобилния бизнес и не си партнират от 2014 г., въпреки че главният изпълнителен директор на германския производител на луксозни автомобили през октомври също е споменал за интерес към бъдеща дейност с Tesla.

Туитът на Мъск беше в отоговор на запитване на фен и не изглежда като официално изявление. Мъск добавя, че новият ван Sprinter е добър модел, на базата на който Tesla и Daimler могат да работят заедно. От Daimler вече планират електрически варианти на Sprinter в ограничено количество, които ще излязат на пазара догодина, но засега няма да са пригодени за изминаване на дълги разстояния, от каквито се нуждае транспортният сектор.


Изказването на Мъск е малко неочаквано, тъй като Daimler и Tesla не са си съдействали от 2014 г. През 2009 г., когато Tesla е заплашена от фалит поради глобалната криза, Daimler инвестират 50 млн. долара в компанията на Мъск и придобиват малко над 9%. През годините до 2014 г. Tesla доставя електрически части за Daimler. Компанията на Мъск обаче се превръща в сериозен съперник в луксозните автомобили и Daimler продават дела си за 780 млн. долара и не подновяват договорите си за доставки с Tesla.

Има надежда

Въпреки това може би има надежда за бъдещо съдействие между двете компании. На конференция в Полша в края на октомври изпълнителният директор на Daimler Дитер Цетче е заявил, че вратите не са затворени към бъдещо съдействие с Tesla. Въпреки това, от Daimler искат да се състезават с Model 3 на Tesla чрез собствения си електрически модел EQ и най-вероятно биха ползвали технологии от новия си седан при развиването на електрически ванове, преди да прибегнат до съдействие с компанията на Мъск.



Изказвания за възможно партньорство и на двамата изпълнителни директори все пак е знак, че това може да се случи в скоро време. Много по-вероятно е сделката да е в сферата на зарядните станции. От Tesla неведнъж са заявявали, че са готови да съдействат с други компании за ползването на станциите им, а Мъск обяви в последната седмица, че през 2019 г. компанията ще пусне на пазара чисто новите си подобрени зарядни станции.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Финансовото министерство ще създаде платформа за диалог с финтех сектора Финансовото министерство ще създаде платформа за диалог с финтех сектора

Sofia RegTech Sandbox ще позволи на глобални компании да тестват своите иновативни продукти и услуги в сигурна регулаторна среда

27 фев 2020, 143 прочитания

Като няма Кой, трябва някой Като няма Кой, трябва някой

Държавата поема дистрибуцията на пресата, след като компаниите, свързани с Делян Пеевски спират да правят това на 1 март. По този начин държавата ще субсидира медиите

27 фев 2020, 150 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Nissan включва и финансите на Renault в разследването за Карлос Гон

Япония е готова да работи за стабилизирането на автомобилния съюз между трите компании

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10