Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 ное 2018, 12:35, 2115 прочитания

Nissan включва и финансите на Renault в разследването за Карлос Гон

Япония е готова да работи за стабилизирането на автомобилния съюз между трите компании

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като главният изпълнителен директор на Nissan Motor Карлос Гон беше арестуван в Токио по подозрения в укриване на данъци, злоупотреба с фирмени пари и финансови машинации, разследването на Nissan се разширява и ще включи финансите и на алианса Renault-Nissan, твърдят източници на Reuters.

Японската компания е споделила пред борда на Renault, че има доказателства за потенциални злоупотреби в Renault-Nissan BV, предприятието, ръководeщо операциите на алианса под пълния контрол на Renault. Съобщението от главния изпълнителен директор на Nissan Хирото Сайкава дойде, след като японският производител съобщи, че разследването е разкрило злоупотреба с участието на Гон.


На пресконференция в Япония късно в понеделник Сайкава очерта три основни категории обвинения срещу Гон: недостатъчно отчитане на обезщетенията; неправилно представяне на фирмените инвестиции и използване за лични цели на активи на компанията. Той не даде примери, позовавайки се на тайната на разследването.

Неясното бъдеще

Под натиск от страна на френското правителството, което има 15% в Renault, Гон, който също е председател и главен изпълнителен директор, се е съгласил тази година да проучи по-близко обединение на бизнесите, което би направило по-дълбоки синергии и ще защити френските интереси и направи алианса "необратим".



Планът повдигна притеснения в Токио. Nissan, която реализира годишно 60% по-големи продажби от Renault, остава младшият партньор според вида акции в алианса – японската компания държи 15% от акциите без право на глас в Renault.

Снощи Financial Times съобщи, че Гон е планирал сливане на Renault и Nissan, преди да бъде арестуван. Бордът на директорите на японската компания обаче е против такава сделка и търси начини да я блокира. Няколко членове на борда на Nissan са очаквали оферта в следващите месеци, твърди пред изданието източник, близък до борда. Друг източник казва, че сливането вероятно е щяло се случи "в рамките на месеци", а трети заявява, че е било активно обмисляно като възможност.

Renault и Nissan притежават собствени акции една в друга. Но Гон като ръководител на алианса на автомобилните производители и председател на Nissan е планирал пълно сливане, за да направи партньорството "необратимо".

След ареста на Гон управителният съвет на Renault възложи временно ръководството на автомобилната компания на втория по значимост човек в нея - главния оперативен директор Тиери Болоре, който ще има същите правомощия като Карлос Гон. Председател на управителния съвет става един от водещите мениджъри на френската компания Филип Лагайет. Гон остава шеф на Renault, подчерта компанията след извънредно заседание на управителния й съвет.

Помощ от Токио

Заради кризисната ситуация, в която изпадна алиансът Nissan-Renault-Mitsubishi, Япония изрази готовност да работи за стабилизирането му. Nissan обяви пред медиите, че се е превърнала в жертва на действията на Гон, който се считаше за един от най-големите световни автомобилни лидери, и планира да го отстрани от ръководството.

"Алиансът е символ на френско-японския индустриален успех и ние ще продължим да го подкрепяме", заяви говорител на японското правителство в сряда, призовавайки за стабилна връзка между трите концерна.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира

Оръжейният "Дунарит" е с намален персонал, а административни пречки спъват износа

30 мар 2020, 1226 прочитания

Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната

Процедурите по несъстоятелност може да се увеличат с 20%, прогнозират от компанията за застраховане на кредити

30 мар 2020, 1006 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Когато BMW и CNN са твоят клиент

Втората най-динамична IT компания в страната, Droxic, предпочита да прави бизнес от България, но не и с български клиенти

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10