С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 26 ное 2018, 13:07, 3290 прочитания

Китайски онлайн платформи спряха да предлагат продукти на Dolce & Gabbana

Наскоро се появиха обвинения, че в реклама на компанията има расистко съдържание и сексуално послание

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Обществено недоволство в Китай срещу италианската модна компания Dolce & Gabbana принуди някои от водещите платформи за електронна търговия да спрат да предлагат продуктите на бранда. D&G беше обвинена в расизъм заради последната си рекламна кампания. Онлайн видеото показва как китайски модел се опитва да яде италианска храна, като използва традиционните за културата клечки. Твърди се още, че рекламата съдържа и сексуален намек - питат момичето дали порцията каноли е "твърде голяма за нея".

Скандалът се задълбочи още повече след съобщения, публикувани в Instagram акаунта на Dolce & Gabbana и в този на съоснователя ѝ Стефано Габано, пише Financial Times. От компанията заявиха, че профилите са били хакнати и че много се извиняват за станалото. "Уважаваме много Китай и китайския народ", казва се в изявлението.


Без продукти

След случилото се компанията беше принудена да отмени грандиозното си модно си ревю в Шанхай, след като модели и знаменитости заплашиха, че ще откажат да носят продукти на марката. Сайтът за електронна търговия Secoo обяви в четвъртък, че е премахнал листата с продукти на Dolce & Gabbana. "Secoo не може да сътрудничи с такава компания, защото става въпрос за расизъм и липса на морал", заяви говорител на компанията.


Най-голямата по приходи онлайн платформа за луксозни стоки AFP Yoox Net-a-Porter също спря да предлага продуктите на D&G в китайските си сайтове, твърди източник, запознат с решението. В останалите страни обаче сайтът ще предлага стоките на бранда. По същия начин ще постъпят и платформите Mr Porter и The Outnet. Alibaba и JD също в момента не предлагат продукти от марката, но отказаха коментар.



Какви може да са последствията

SMG Models, агенцията, от която е китайският модел, участвал в рекламата, се извини в своя официален Weibo акаунт. Тя коментира, че не е имала контрол върху заснемането на видеото и че моделите и агенцията "се противопоставят на поведението на D&G". Определено това действие на италианската компания ще повлияе на растежа и позицията ѝ на световния пазар за луксозни стоки.

Анализаторите предупредиха, че в по-дългосрочен план компанията ще се сблъска с финансови проблеми, ако продуктите се премахнат и от физическите магазини, не само от онлайн сайтовете, или ако правителството се намеси. "Ще има краткосрочно въздействие заради това, че стоките няма да се предлагат онлайн, но далеч по-лошо ще стане, ако магазините в търговските центрове затворят или ако правителството се намеси с по-строги мерки ", казва Танг Сяотанг, основател на модната консултантска агенция NoAgency.

Хората се питат дали министерството на културата е предприело мерки за случилото се. Говорителят на външното министерство Генг Шуан заяви пред държавните медии, че "въпросът не е дипломатически и се надяваме да не се превърне в такъв".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Маратонът: месеци тичане в EXCEL Маратонът: месеци тичане в EXCEL

По-лесно е да пробягаш 42 километра, отколкото да организираш голямо спортно събитие

7 дек 2019, 420 прочитания

Moncler отрече слуховете за сливане с Kering Moncler отрече слуховете за сливане с Kering

Новината за потенциалните преговори дойде само няколко дни, след като Louis Vuitton обяви, че ще купи Tiffany

7 дек 2019, 573 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Три месеца след покупката им Петр Келнер вече има кандидати за телекомите си в Сърбия и Черна гора

Чешкият инвестиционен фонд на най-богатия човек в Централна и Източна Европа не пожела да коментира пазарни слухове

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10