Китайски онлайн платформи спряха да предлагат продукти на Dolce & Gabbana
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Китайски онлайн платформи спряха да предлагат продукти на Dolce & Gabbana

Магазин на Dolce&Gabbana в търговски център в Шанхай

Китайски онлайн платформи спряха да предлагат продукти на Dolce & Gabbana

Наскоро се появиха обвинения, че в реклама на компанията има расистко съдържание и сексуално послание

3589 прочитания

Магазин на Dolce&Gabbana в търговски център в Шанхай

© Reuters


Обществено недоволство в Китай срещу италианската модна компания Dolce & Gabbana принуди някои от водещите платформи за електронна търговия да спрат да предлагат продуктите на бранда. D&G беше обвинена в расизъм заради последната си рекламна кампания. Онлайн видеото показва как китайски модел се опитва да яде италианска храна, като използва традиционните за културата клечки. Твърди се още, че рекламата съдържа и сексуален намек - питат момичето дали порцията каноли е "твърде голяма за нея".

Скандалът се задълбочи още повече след съобщения, публикувани в Instagram акаунта на Dolce & Gabbana и в този на съоснователя ѝ Стефано Габано, пише Financial Times. От компанията заявиха, че профилите са били хакнати и че много се извиняват за станалото. "Уважаваме много Китай и китайския народ", казва се в изявлението.

Без продукти

След случилото се компанията беше принудена да отмени грандиозното си модно си ревю в Шанхай, след като модели и знаменитости заплашиха, че ще откажат да носят продукти на марката. Сайтът за електронна търговия Secoo обяви в четвъртък, че е премахнал листата с продукти на Dolce & Gabbana. "Secoo не може да сътрудничи с такава компания, защото става въпрос за расизъм и липса на морал", заяви говорител на компанията.

Най-голямата по приходи онлайн платформа за луксозни стоки AFP Yoox Net-a-Porter също спря да предлага продуктите на D&G в китайските си сайтове, твърди източник, запознат с решението. В останалите страни обаче сайтът ще предлага стоките на бранда. По същия начин ще постъпят и платформите Mr Porter и The Outnet. Alibaba и JD също в момента не предлагат продукти от марката, но отказаха коментар.

Какви може да са последствията

SMG Models, агенцията, от която е китайският модел, участвал в рекламата, се извини в своя официален Weibo акаунт. Тя коментира, че не е имала контрол върху заснемането на видеото и че моделите и агенцията "се противопоставят на поведението на D&G". Определено това действие на италианската компания ще повлияе на растежа и позицията ѝ на световния пазар за луксозни стоки.

Анализаторите предупредиха, че в по-дългосрочен план компанията ще се сблъска с финансови проблеми, ако продуктите се премахнат и от физическите магазини, не само от онлайн сайтовете, или ако правителството се намеси. "Ще има краткосрочно въздействие заради това, че стоките няма да се предлагат онлайн, но далеч по-лошо ще стане, ако магазините в търговските центрове затворят или ако правителството се намеси с по-строги мерки ", казва Танг Сяотанг, основател на модната консултантска агенция NoAgency.

Хората се питат дали министерството на културата е предприело мерки за случилото се. Говорителят на външното министерство Генг Шуан заяви пред държавните медии, че "въпросът не е дипломатически и се надяваме да не се превърне в такъв".

Обществено недоволство в Китай срещу италианската модна компания Dolce & Gabbana принуди някои от водещите платформи за електронна търговия да спрат да предлагат продуктите на бранда. D&G беше обвинена в расизъм заради последната си рекламна кампания. Онлайн видеото показва как китайски модел се опитва да яде италианска храна, като използва традиционните за културата клечки. Твърди се още, че рекламата съдържа и сексуален намек - питат момичето дали порцията каноли е "твърде голяма за нея".

Скандалът се задълбочи още повече след съобщения, публикувани в Instagram акаунта на Dolce & Gabbana и в този на съоснователя ѝ Стефано Габано, пише Financial Times. От компанията заявиха, че профилите са били хакнати и че много се извиняват за станалото. "Уважаваме много Китай и китайския народ", казва се в изявлението.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    grggg avatar :-|
    grggg

    Егати либералната простотия. Да не смееш реклами да правиш днешно време.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK