Китайски онлайн платформи спряха да предлагат продукти на Dolce & Gabbana

Наскоро се появиха обвинения, че в реклама на компанията има расистко съдържание и сексуално послание

Магазин на Dolce&Gabbana в търговски център в Шанхай
Магазин на Dolce&Gabbana в търговски център в Шанхай    ©  Reuters
Магазин на Dolce&Gabbana в търговски център в Шанхай
Магазин на Dolce&Gabbana в търговски център в Шанхай    ©  Reuters

Обществено недоволство в Китай срещу италианската модна компания Dolce & Gabbana принуди някои от водещите платформи за електронна търговия да спрат да предлагат продуктите на бранда. D&G беше обвинена в расизъм заради последната си рекламна кампания. Онлайн видеото показва как китайски модел се опитва да яде италианска храна, като използва традиционните за културата клечки. Твърди се още, че рекламата съдържа и сексуален намек - питат момичето дали порцията каноли е "твърде голяма за нея".

Скандалът се задълбочи още повече след съобщения, публикувани в Instagram акаунта на Dolce & Gabbana и в този на съоснователя ѝ Стефано Габано, пише Financial Times. От компанията заявиха, че профилите са били хакнати и че много се извиняват за станалото. "Уважаваме много Китай и китайския народ", казва се в изявлението.

Без продукти

След случилото се компанията беше принудена да отмени грандиозното си модно си ревю в Шанхай, след като модели и знаменитости заплашиха, че ще откажат да носят продукти на марката. Сайтът за електронна търговия Secoo обяви в четвъртък, че е премахнал листата с продукти на Dolce & Gabbana. "Secoo не може да сътрудничи с такава компания, защото става въпрос за расизъм и липса на морал", заяви говорител на компанията.

Най-голямата по приходи онлайн платформа за луксозни стоки AFP Yoox Net-a-Porter също спря да предлага продуктите на D&G в китайските си сайтове, твърди източник, запознат с решението. В останалите страни обаче сайтът ще предлага стоките на бранда. По същия начин ще постъпят и платформите Mr Porter и The Outnet. Alibaba и JD също в момента не предлагат продукти от марката, но отказаха коментар.

Какви може да са последствията

SMG Models, агенцията, от която е китайският модел, участвал в рекламата, се извини в своя официален Weibo акаунт. Тя коментира, че не е имала контрол върху заснемането на видеото и че моделите и агенцията "се противопоставят на поведението на D&G". Определено това действие на италианската компания ще повлияе на растежа и позицията ѝ на световния пазар за луксозни стоки.

Анализаторите предупредиха, че в по-дългосрочен план компанията ще се сблъска с финансови проблеми, ако продуктите се премахнат и от физическите магазини, не само от онлайн сайтовете, или ако правителството се намеси. "Ще има краткосрочно въздействие заради това, че стоките няма да се предлагат онлайн, но далеч по-лошо ще стане, ако магазините в търговските центрове затворят или ако правителството се намеси с по-строги мерки ", казва Танг Сяотанг, основател на модната консултантска агенция NoAgency.

Хората се питат дали министерството на културата е предприело мерки за случилото се. Говорителят на външното министерство Генг Шуан заяви пред държавните медии, че "въпросът не е дипломатически и се надяваме да не се превърне в такъв".