Porsche си поставя амбициозната цел да увеличи печалбата си с 6 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Porsche си поставя амбициозната цел да увеличи печалбата си с 6 млрд. долара

След 2025 г. Porsche се надява да увеличи печалбата си с 2 млрд. годишно.

Porsche си поставя амбициозната цел да увеличи печалбата си с 6 млрд. долара

Фокусът на германската компания пада върху електромобилите

1817 прочитания

След 2025 г. Porsche се надява да увеличи печалбата си с 2 млрд. годишно.

© Valentin Flauraud


Германският производител на луксозни автомобили Porsche, част от групата Volkswagen, си е поставил за цел да увеличи оперативната си печалба с 6 млрд. долара през следващите 8 години. Компанията ще рационализира операциите си, след като автопроизводителят инвестира повече средства в разработка и производство на електромобили, твърдят източници на Bloomberg, запознати с плановете.

Фокусът е върху електрическите коли

Porsche ще трябва да увеличи печалбата си със 750 млн. евро годишно от тази година, за да може да постигне този резултат до 2025 г. Това ще стане, като увеличи ефективността, намали разходите и разчита на онлайн продажбите. Постигането на целите е необходимо, за да може марката, притежавана от Volkswagen, да достигне обещаната възвръщаемост от 15%.

Поддържането на възвръщаемостта е ключово за плана на производителя да се превърне в по-гъвкава компания, която да се справи с предизвикателната промяна на пазара - ориентирането към автономни и електрически коли.

На автопроизводителите, които са се фокусирали върху електрическите коли, им се налага да спестяват средства от други дейности, за да могат да се справят с но-ниските печалби. Причината е, че електромобилите се купуват по-малко в сравнение с тези с бензинов или дизелов двигател.

Съвместно с Audi

Производството на автомобили като първия електрически модел на Porsche - Taycan, която излиза на пазара през следващата година, ще струва с 6 хил. до 10 хил. евро повече, отколкото традиционният модел, споделят източниците на агенцията. За целта Porsche трябва да намали разходите си, за за да запази рентабилността си. Като цяло производителят на луксозни и спортни автомобили ще инвестира повече от 6 млрд. евро до 2022 г. в електрически коли.

След 2025 г. Porsche се надява да увеличи печалбата си с 2 млрд. годишно. Компанията работи върху разработването на технологията за електрически автомобили с друга марка на Volkswagen - Audi, като и двата бранда обмислят да предлагат електрически версии на вече съществуващи модели. От Porsche казаха, че първите автомобили са планирани за края на 2021 г.

Разработването на автомобили с двигатели с вътрешно горене няма да бъде икономически изгодно след 2030 г. заради целите на Парижкото споразумение за климата.

Германският производител на луксозни автомобили Porsche, част от групата Volkswagen, си е поставил за цел да увеличи оперативната си печалба с 6 млрд. долара през следващите 8 години. Компанията ще рационализира операциите си, след като автопроизводителят инвестира повече средства в разработка и производство на електромобили, твърдят източници на Bloomberg, запознати с плановете.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK