С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 26 ное 2018, 12:48, 4755 прочитания

Над 50% от разплащанията на "Лидл България" са към местни производители

За осем години търговската верига удвои броя на доставчиците от страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През 2017 г. 51% от стоковите разплащания на "Лидл" са в левове към български производители. Местната продукция в магазините на веригата заема 100% дял при хляба, близо 96% при прясното месо и прясната риба и малко над 50% при млечните продукти. Това отчете Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България", по повод осмата година от присъствието на веригата в страната.

През 2010 г. компанията е имала 85 български доставчика, през тази година те са вече 172. "Четиридесет процента от доставчиците, с които сме започнали, и до днес са наши партньори. Това означава, от една страна, устойчивост и дългосрочност на отношенията, а от друга, че не всички успяват да устоят на състезанието. Но пък вратите ни са отворени за нови производители", коментира Милена Драгийска.


Зад граница

Нараства и броят на българските продукти, които се продават в магазини на "Лидл" зад граница. През 2012 с експортни шансове са били 17 продукта на осем фирми, а през 2018 – 86 изделия на 37 компании.

За 2017 г. износът на български храни и напитки в чужбина само в магазини на веригата достига 15 млн. лева общо, показва статистиката на "Лидл България". "Има регулярен експорт на 20 български продукта, присъстващи постоянно в асортимента на Lidl в осем държави, както и експорт на 34 продукта, които се предлагат на акционен принцип в 24 държави", уточни Милена Драгийска.



"Родна стряха"

Веригата си партнира успешно с производителите на продукти за серията "Родна стряха". Тя вече съдържа повече от 80 предложения, които се продават и в страната, и в чужбина "Само за една година "Родна стряха" бележи ръст от 50% при продажбите на млечните продукти, 20% при колбасите и 58% при сладкарските изделия", посочи Драгийска.

За осем години присъствие веригата е удвоила и броя на местните доставчици на плодове и зеленчуци – от 8 през 2010 г. на 18 през 2018. "Подкрепяме земеделските производители с информация какво да засеят и в какви количества и им даваме гаранция за изкупуване на продукцията. Освен това ги подпомагаме в процеса им на сертифициране по международната система GlobalG.A.P - гаранция за безопасност", обяви Драгийска.

Производителите

"Първата ни среща в "Лидл България" беше преди три години. Преминахме през период на взаимно опознаване и доказване. Днес произвеждаме 24 продукта за серията "Родна стряха" и под собствените марки на веригата "Барони" и "Пикок". През 2018 прибавихме и три продукта с т.нар. чист етикет (Clean Label) – без консерванти, овкусители, оцветители", коментира Мира Радованова, съсобственик на "Еко мес", с. Величково.

"Ние сме малко предприятие в млечния бранш. Работим с "Лидл България" от февруари т.г. и произвеждаме шест продукта – пет за серията "Родна стряха" и един за собствената марка на веригата Pilos. В резултат на това сътрудничество продажбите ни са пораснали с 50%", обясни Ненко Трифонов, собственик на "Ненко Трифонов фуудс".

"Произвеждаме за "Лидл България" сурови биосертифицирани барчета с марката на веригата Alesto. Ние сме сертифицирани по международния стандарт IFS, но одитът от страна на "Лидл" е още по-строг", заяви Яни Драгов, собственик на "Смарт органик" - най-големият дистрибутор и производител на биохрани в страната.

"Лидл България" започна дейност в страната през 2010 г. Днес търговската верига има 91 магазина в 46 града в страната, два логистични центъра (в с. Равно поле, София, и в с. Кабиле, Ямбол) и близо 2700 служители. През миналата година приходите й са се повишили с близо 100 млн. лв. до 840 млн. лв., но печалбата пада от 20 на 17.9 млн. лв.
Държавна помощ за фермери

"От началото на следващата година стартираме държавна помощ за поемане на 50% от разходите за сертифициране по Global G.A.P. на производителите на плодове и зеленчуци, което ще им даде още по-добър достъп до големия ритейл" Това заяви министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов на събитието на "Лидл". Министерството работи за подобни схеми и за малките кланици, за доилни апарати, както и за хладилно съхранение на плодове и зеленчуци.

Миналата седмицата ЕК одобри държавната помощ за малки мандри. Схемата ще стартира в началото на 2019 г. и ще продължи до края на 2020 г. или до изчерпване на финансовия ресурс. Бюджетът на помощта е 1.5 млн. лева. Максималният размер на безвъзмездното финансиране е до 50% от приемливите разходи за един инвестиционен проект на един кандидат, но не повече от 60 000 лева. Допустимите инвестиции по схемата ще бъдат за изграждане на минимандри или закупуването на временен обект за търговия на дребно с млечни продукти (включително покупка на необходимото оборудване).

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. 1 Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 843 прочитания

Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация 2 Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация

Страната ще смени между 20 и 30 млн. устройства в следващите три години

9 дек 2019, 726 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китайски онлайн платформи спряха да предлагат продукти на Dolce & Gabbana

Наскоро се появиха обвинения, че в реклама на компанията има расистко съдържание и сексуално послание

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10