Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 26 ное 2018, 12:48, 5265 прочитания

Над 50% от разплащанията на "Лидл България" са към местни производители

За осем години търговската верига удвои броя на доставчиците от страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През 2017 г. 51% от стоковите разплащания на "Лидл" са в левове към български производители. Местната продукция в магазините на веригата заема 100% дял при хляба, близо 96% при прясното месо и прясната риба и малко над 50% при млечните продукти. Това отчете Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България", по повод осмата година от присъствието на веригата в страната.

През 2010 г. компанията е имала 85 български доставчика, през тази година те са вече 172. "Четиридесет процента от доставчиците, с които сме започнали, и до днес са наши партньори. Това означава, от една страна, устойчивост и дългосрочност на отношенията, а от друга, че не всички успяват да устоят на състезанието. Но пък вратите ни са отворени за нови производители", коментира Милена Драгийска.


Зад граница

Нараства и броят на българските продукти, които се продават в магазини на "Лидл" зад граница. През 2012 с експортни шансове са били 17 продукта на осем фирми, а през 2018 – 86 изделия на 37 компании.

За 2017 г. износът на български храни и напитки в чужбина само в магазини на веригата достига 15 млн. лева общо, показва статистиката на "Лидл България". "Има регулярен експорт на 20 български продукта, присъстващи постоянно в асортимента на Lidl в осем държави, както и експорт на 34 продукта, които се предлагат на акционен принцип в 24 държави", уточни Милена Драгийска.



"Родна стряха"

Веригата си партнира успешно с производителите на продукти за серията "Родна стряха". Тя вече съдържа повече от 80 предложения, които се продават и в страната, и в чужбина "Само за една година "Родна стряха" бележи ръст от 50% при продажбите на млечните продукти, 20% при колбасите и 58% при сладкарските изделия", посочи Драгийска.

За осем години присъствие веригата е удвоила и броя на местните доставчици на плодове и зеленчуци – от 8 през 2010 г. на 18 през 2018. "Подкрепяме земеделските производители с информация какво да засеят и в какви количества и им даваме гаранция за изкупуване на продукцията. Освен това ги подпомагаме в процеса им на сертифициране по международната система GlobalG.A.P - гаранция за безопасност", обяви Драгийска.

Производителите

"Първата ни среща в "Лидл България" беше преди три години. Преминахме през период на взаимно опознаване и доказване. Днес произвеждаме 24 продукта за серията "Родна стряха" и под собствените марки на веригата "Барони" и "Пикок". През 2018 прибавихме и три продукта с т.нар. чист етикет (Clean Label) – без консерванти, овкусители, оцветители", коментира Мира Радованова, съсобственик на "Еко мес", с. Величково.

"Ние сме малко предприятие в млечния бранш. Работим с "Лидл България" от февруари т.г. и произвеждаме шест продукта – пет за серията "Родна стряха" и един за собствената марка на веригата Pilos. В резултат на това сътрудничество продажбите ни са пораснали с 50%", обясни Ненко Трифонов, собственик на "Ненко Трифонов фуудс".

"Произвеждаме за "Лидл България" сурови биосертифицирани барчета с марката на веригата Alesto. Ние сме сертифицирани по международния стандарт IFS, но одитът от страна на "Лидл" е още по-строг", заяви Яни Драгов, собственик на "Смарт органик" - най-големият дистрибутор и производител на биохрани в страната.

"Лидл България" започна дейност в страната през 2010 г. Днес търговската верига има 91 магазина в 46 града в страната, два логистични центъра (в с. Равно поле, София, и в с. Кабиле, Ямбол) и близо 2700 служители. През миналата година приходите й са се повишили с близо 100 млн. лв. до 840 млн. лв., но печалбата пада от 20 на 17.9 млн. лв.
Държавна помощ за фермери

"От началото на следващата година стартираме държавна помощ за поемане на 50% от разходите за сертифициране по Global G.A.P. на производителите на плодове и зеленчуци, което ще им даде още по-добър достъп до големия ритейл" Това заяви министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов на събитието на "Лидл". Министерството работи за подобни схеми и за малките кланици, за доилни апарати, както и за хладилно съхранение на плодове и зеленчуци.

Миналата седмицата ЕК одобри държавната помощ за малки мандри. Схемата ще стартира в началото на 2019 г. и ще продължи до края на 2020 г. или до изчерпване на финансовия ресурс. Бюджетът на помощта е 1.5 млн. лева. Максималният размер на безвъзмездното финансиране е до 50% от приемливите разходи за един инвестиционен проект на един кандидат, но не повече от 60 000 лева. Допустимите инвестиции по схемата ще бъдат за изграждане на минимандри или закупуването на временен обект за търговия на дребно с млечни продукти (включително покупка на необходимото оборудване).

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 12121 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 1775 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китайски онлайн платформи спряха да предлагат продукти на Dolce & Gabbana

Наскоро се появиха обвинения, че в реклама на компанията има расистко съдържание и сексуално послание

Още от Капитал
Корпоративни карти за 3.5 млн. евро

Българската стартираща компания Payhawk привлече нова инвестиция за 3 млн. евро и общо досега е получила 3.5 млн. евро.

Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

Битката за икономиката също е битка за живот

Какво предприемат държавите в Европа и какво може да направи България

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10