С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 ное 2018, 12:18, 2102 прочитания

Total с амбиция да бъде като Uber на френския енергиен пазар

Компанията предлага по-ниски цени и разчита основно на дигитален модел, за да изпревари конкуренцията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Навлязохме на пазара с "евтин" модел, който е основно дигитален. Днес обслужваме с 3 до 4 млн. клиенти с екип от 500 души. Така че мога да кажа, че ние сме един вид Uber на пазара на електроенергия "
Патрик Пуян, главен изпълнителен директор на Total
Поделението на френската компания Total за продажба на електроенергия на дребно - Total Spring, е на път да си осигури 700 хил. клиенти тази година, като по този начин може да попречи на местните монополисти EDF и Engie, защото предлага евтини дигитални услуги. Компанията се надява, че ще последва успеха на бизнес модела на Uber.

По-евтино


Всеки ден в Total Spring се регистрират от 3500 до 4000 потребители, най-вече защото компанията предлага с 10% по-ниска цена от тази на държавната EDF, обяснява главният директор на поделението Марк Бенсадаун пред Reuters.

Въпреки либерализацията на енергийния пазар в страната преди десетилетие, EDF все още държи близо 80% от пазара за продажба на електроенергия на дребно и има около 26 млн. клиенти, но губи всеки месец приблизително по 100 хил. от тях, показват данни на френския енергиен пазарен регулатор CRE.

След като петролният гигант Total навлезе на пазара преди година, няколко от водещите компании в страната като Casino и Leclerc започнаха да предлагат цени за електричество с големи отстъпки в сравнение с държавно регулираните тарифи на EDF. Италианската енергийна група Eni също обяви нови цени преди година, като целта ѝ е да достигне около 2 млн. клиенти до 2021 г.



Total се надява да заема поне 15% от френския пазар на дребно за газ и електричество до 2022 г. или да достигне до 6 млн. потребители. Това е с 6 пр. пункта повече от края на 2017 г., като компанията се възползва от двете газови централи, които придоби след закупуването на Direct Energie.

Като Uber

За Total целта от 15% пазарен цял е от голямо значение, за да бъде конкурентоспособна и да разработва повече услуги, коментира още Бенсадаун. "Но това е само малка част от стратегията ни. Освен това се стремим да усъвършенстваме производствения си капацитет, като направим така, че той да гарантира нисковъглеродна енергия на атрактивни за клиентите цени", добавя той.

Въпреки предприетите действия компанията няма за цел да се превръща в монополист. "Осъзнахме, че конкуренцията е отслабнала и решихме да раздвижим нещата", каза главният изпълнителен директор на Total Патрик Пуян пред инвеститорите миналата седмица. "Навлязохме на пазара с "евтин" модел, който е основно дигитален. Днес обслужваме с 3 до 4 млн. клиенти с екип от 500 души. Така че мога да кажа, че ние сме един вид Uber на пазара на електроенергия", коментира той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 665 прочитания

Пробуждането на къмпингите Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

23 авг 2019, 795 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
IBM също призова за регулации на социалните мрежи

Изпълнителният директор Джини Ромети споделя мнението на колегата си Тим Кук от Apple

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Сметищата на гнева в Русия

Боклукът се превръща в политически проблем, който канализира недоволството и обединява различни групи около една кауза

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи