С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 ное 2018, 12:18, 2152 прочитания

Total с амбиция да бъде като Uber на френския енергиен пазар

Компанията предлага по-ниски цени и разчита основно на дигитален модел, за да изпревари конкуренцията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Навлязохме на пазара с "евтин" модел, който е основно дигитален. Днес обслужваме с 3 до 4 млн. клиенти с екип от 500 души. Така че мога да кажа, че ние сме един вид Uber на пазара на електроенергия "
Патрик Пуян, главен изпълнителен директор на Total
Поделението на френската компания Total за продажба на електроенергия на дребно - Total Spring, е на път да си осигури 700 хил. клиенти тази година, като по този начин може да попречи на местните монополисти EDF и Engie, защото предлага евтини дигитални услуги. Компанията се надява, че ще последва успеха на бизнес модела на Uber.

По-евтино


Всеки ден в Total Spring се регистрират от 3500 до 4000 потребители, най-вече защото компанията предлага с 10% по-ниска цена от тази на държавната EDF, обяснява главният директор на поделението Марк Бенсадаун пред Reuters.

Въпреки либерализацията на енергийния пазар в страната преди десетилетие, EDF все още държи близо 80% от пазара за продажба на електроенергия на дребно и има около 26 млн. клиенти, но губи всеки месец приблизително по 100 хил. от тях, показват данни на френския енергиен пазарен регулатор CRE.

След като петролният гигант Total навлезе на пазара преди година, няколко от водещите компании в страната като Casino и Leclerc започнаха да предлагат цени за електричество с големи отстъпки в сравнение с държавно регулираните тарифи на EDF. Италианската енергийна група Eni също обяви нови цени преди година, като целта ѝ е да достигне около 2 млн. клиенти до 2021 г.



Total се надява да заема поне 15% от френския пазар на дребно за газ и електричество до 2022 г. или да достигне до 6 млн. потребители. Това е с 6 пр. пункта повече от края на 2017 г., като компанията се възползва от двете газови централи, които придоби след закупуването на Direct Energie.

Като Uber

За Total целта от 15% пазарен цял е от голямо значение, за да бъде конкурентоспособна и да разработва повече услуги, коментира още Бенсадаун. "Но това е само малка част от стратегията ни. Освен това се стремим да усъвършенстваме производствения си капацитет, като направим така, че той да гарантира нисковъглеродна енергия на атрактивни за клиентите цени", добавя той.

Въпреки предприетите действия компанията няма за цел да се превръща в монополист. "Осъзнахме, че конкуренцията е отслабнала и решихме да раздвижим нещата", каза главният изпълнителен директор на Total Патрик Пуян пред инвеститорите миналата седмица. "Навлязохме на пазара с "евтин" модел, който е основно дигитален. Днес обслужваме с 3 до 4 млн. клиенти с екип от 500 души. Така че мога да кажа, че ние сме един вид Uber на пазара на електроенергия", коментира той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

"Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба 1 "Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба

Най-осезаемо е повишението в средния приход на потребител

12 ное 2019, 795 прочитания

Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара

Компанията ще инвестира свежия капитал в разрастване на екипа

12 ное 2019, 608 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
IBM също призова за регулации на социалните мрежи

Изпълнителният директор Джини Ромети споделя мнението на колегата си Тим Кук от Apple

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10