Total с амбиция да бъде като Uber на френския енергиен пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Total с амбиция да бъде като Uber на френския енергиен пазар

Станция на Total в Бордо, Франция

Total с амбиция да бъде като Uber на френския енергиен пазар

Компанията предлага по-ниски цени и разчита основно на дигитален модел, за да изпревари конкуренцията

2500 прочитания

Станция на Total в Бордо, Франция

© Reuters


"Навлязохме на пазара с "евтин" модел, който е основно дигитален. Днес обслужваме с 3 до 4 млн. клиенти с екип от 500 души. Така че мога да кажа, че ние сме един вид Uber на пазара на електроенергия "

Патрик Пуян, главен изпълнителен директор на Total

Поделението на френската компания Total за продажба на електроенергия на дребно - Total Spring, е на път да си осигури 700 хил. клиенти тази година, като по този начин може да попречи на местните монополисти EDF и Engie, защото предлага евтини дигитални услуги. Компанията се надява, че ще последва успеха на бизнес модела на Uber.

По-евтино

Всеки ден в Total Spring се регистрират от 3500 до 4000 потребители, най-вече защото компанията предлага с 10% по-ниска цена от тази на държавната EDF, обяснява главният директор на поделението Марк Бенсадаун пред Reuters.

Въпреки либерализацията на енергийния пазар в страната преди десетилетие, EDF все още държи близо 80% от пазара за продажба на електроенергия на дребно и има около 26 млн. клиенти, но губи всеки месец приблизително по 100 хил. от тях, показват данни на френския енергиен пазарен регулатор CRE.

След като петролният гигант Total навлезе на пазара преди година, няколко от водещите компании в страната като Casino и Leclerc започнаха да предлагат цени за електричество с големи отстъпки в сравнение с държавно регулираните тарифи на EDF. Италианската енергийна група Eni също обяви нови цени преди година, като целта ѝ е да достигне около 2 млн. клиенти до 2021 г.

Total се надява да заема поне 15% от френския пазар на дребно за газ и електричество до 2022 г. или да достигне до 6 млн. потребители. Това е с 6 пр. пункта повече от края на 2017 г., като компанията се възползва от двете газови централи, които придоби след закупуването на Direct Energie.

Като Uber

За Total целта от 15% пазарен цял е от голямо значение, за да бъде конкурентоспособна и да разработва повече услуги, коментира още Бенсадаун. "Но това е само малка част от стратегията ни. Освен това се стремим да усъвършенстваме производствения си капацитет, като направим така, че той да гарантира нисковъглеродна енергия на атрактивни за клиентите цени", добавя той.

Въпреки предприетите действия компанията няма за цел да се превръща в монополист. "Осъзнахме, че конкуренцията е отслабнала и решихме да раздвижим нещата", каза главният изпълнителен директор на Total Патрик Пуян пред инвеститорите миналата седмица. "Навлязохме на пазара с "евтин" модел, който е основно дигитален. Днес обслужваме с 3 до 4 млн. клиенти с екип от 500 души. Така че мога да кажа, че ние сме един вид Uber на пазара на електроенергия", коментира той.

"Навлязохме на пазара с "евтин" модел, който е основно дигитален. Днес обслужваме с 3 до 4 млн. клиенти с екип от 500 души. Така че мога да кажа, че ние сме един вид Uber на пазара на електроенергия "

Патрик Пуян, главен изпълнителен директор на Total

Поделението на френската компания Total за продажба на електроенергия на дребно - Total Spring, е на път да си осигури 700 хил. клиенти тази година, като по този начин може да попречи на местните монополисти EDF и Engie, защото предлага евтини дигитални услуги. Компанията се надява, че ще последва успеха на бизнес модела на Uber.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK