С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 ное 2018, 12:18, 2223 прочитания

Total с амбиция да бъде като Uber на френския енергиен пазар

Компанията предлага по-ниски цени и разчита основно на дигитален модел, за да изпревари конкуренцията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Навлязохме на пазара с "евтин" модел, който е основно дигитален. Днес обслужваме с 3 до 4 млн. клиенти с екип от 500 души. Така че мога да кажа, че ние сме един вид Uber на пазара на електроенергия "
Патрик Пуян, главен изпълнителен директор на Total
Поделението на френската компания Total за продажба на електроенергия на дребно - Total Spring, е на път да си осигури 700 хил. клиенти тази година, като по този начин може да попречи на местните монополисти EDF и Engie, защото предлага евтини дигитални услуги. Компанията се надява, че ще последва успеха на бизнес модела на Uber.

По-евтино


Всеки ден в Total Spring се регистрират от 3500 до 4000 потребители, най-вече защото компанията предлага с 10% по-ниска цена от тази на държавната EDF, обяснява главният директор на поделението Марк Бенсадаун пред Reuters.

Въпреки либерализацията на енергийния пазар в страната преди десетилетие, EDF все още държи близо 80% от пазара за продажба на електроенергия на дребно и има около 26 млн. клиенти, но губи всеки месец приблизително по 100 хил. от тях, показват данни на френския енергиен пазарен регулатор CRE.

След като петролният гигант Total навлезе на пазара преди година, няколко от водещите компании в страната като Casino и Leclerc започнаха да предлагат цени за електричество с големи отстъпки в сравнение с държавно регулираните тарифи на EDF. Италианската енергийна група Eni също обяви нови цени преди година, като целта ѝ е да достигне около 2 млн. клиенти до 2021 г.



Total се надява да заема поне 15% от френския пазар на дребно за газ и електричество до 2022 г. или да достигне до 6 млн. потребители. Това е с 6 пр. пункта повече от края на 2017 г., като компанията се възползва от двете газови централи, които придоби след закупуването на Direct Energie.

Като Uber

За Total целта от 15% пазарен цял е от голямо значение, за да бъде конкурентоспособна и да разработва повече услуги, коментира още Бенсадаун. "Но това е само малка част от стратегията ни. Освен това се стремим да усъвършенстваме производствения си капацитет, като направим така, че той да гарантира нисковъглеродна енергия на атрактивни за клиентите цени", добавя той.

Въпреки предприетите действия компанията няма за цел да се превръща в монополист. "Осъзнахме, че конкуренцията е отслабнала и решихме да раздвижим нещата", каза главният изпълнителен директор на Total Патрик Пуян пред инвеститорите миналата седмица. "Навлязохме на пазара с "евтин" модел, който е основно дигитален. Днес обслужваме с 3 до 4 млн. клиенти с екип от 500 души. Така че мога да кажа, че ние сме един вид Uber на пазара на електроенергия", коментира той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1055 прочитания

Ryanair става Buzz в София 3 Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

24 яну 2020, 4343 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
IBM също призова за регулации на социалните мрежи

Изпълнителният директор Джини Ромети споделя мнението на колегата си Тим Кук от Apple

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10