С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 ное 2018, 10:27, 2172 прочитания

Saudi Aramco планира по-голям пазарен дял в Азия въпреки ограниченията на ОПЕК

Целта на държавната компания е да стане световен лидер в производството на нефтохимически продукти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Петролният гигант Saudi Aramco планира да увеличи пазарния си дял в Азия, въпреки че е възможно ОПЕК да наложи лимити върху производството от следващата година. Саудитската държавна компания се е фокусирала върху сделките с Китай и Африка, тъй като цели да стане световен лидер в производството на нефтохимически продукти, заяви главният изпълнителен директор.

Къде се цели


Амин Насър обяви пред Reuters, че компанията ще спазва всяко споразумение с ОПЕК, свързано с намаляването на производството на суров петрол през 2019 г. Той обаче добави, че все още вижда възможности за растеж в Азия - по-специално в Китай, Индия, Малайзия и Индонезия.

"Фокусирали сме се върху Индия, Малайзия, Индонезия, Китай... Всички тези пазари са много важни за нас. Както и други, дори и в Африка", добавя той. От Aramco заявиха миналата седмица, че компанията ще подпише пет споразумения за доставка на суров петрол с китайски клиенти, като до 2019 г. ще доставя рекордните 1.67 млн. барела дневно в Китай.

Насър не уточни как Aramco ще отговори на това голямо търсене, ако ОПЕК, в която Саудитска Арабия е фактически лидер, реши да ограничи производството през следващата година.
На въпроса дали компанията планира да намали износа на суров петрол за САЩ, тъй като запасите там се увеличават, той отговори : "Всички пазари са важни за нас. Азия е най-големият пазар със сигурност, след това са Европа и САЩ".



Той добави, че плановете за разширяване на рафинерията Motiva в Щатите и преминаването към нефтохимическа продукция в тази централа още са в сила. Срещата на ОПЕК ще се състои във Виена на 6 декември, а очакванията са, че Саудитска Арабия ще настоява за намаляване на производството до 1.4 млн. барела заради падащите цени на петрола.

През ноември то достигна рекордните 11.1-11.3 млн. барела в кралството, съобщи в понеделник представител на индустрията. Целта на Aramco е да стане световен лидер в производството на нефто продукти и най-голямата в света интегрирана енергийна фирма, която планира да разшири операциите си за рафиниране и производството на такъв тип продукти.

Амбициите и SABIC

Компанията планира да повиши общия си капацитет за рафиниране в страната и извън до 8-10 млн. барела дневно при около 5.4 млн. в момента, казва Насър. "Ние сме лидер в индустрията за добив на нефт и газ. Но когато става въпрос за рафиниране, амбицията ни е много по-голяма", казва той.

"Нефтохимикалите са основната област, в която ще се разширяваме и в която ще станем световен лидер", добавя той.

За да постигне това обаче, компанията се готви да придобие стратегически дял в SABIC, четвъртият по големина производител на петрол. Насър заяви, че се надява "скоро да финализира" преговорите с Публичния инвестиционен фонд, за да извърши покупката.

"Дори когато сме готови да приключим с преговорите, пак ще се сблъскаме с недоверие от страна различни държави и това също отнема известно време. Не сме поставили времева рамка, която трябва да следваме, но се надяваме скоро да сме готови ", коментира още той.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP

Американският мениджър управлява германската софтуерна компания повече от десетилетие и утрои пазарната й оценка

14 окт 2019, 443 прочитания

Проектът на Facebook за криптовалута започна да се пропуква Проектът на Facebook за криптовалута започна да се пропуква

EBay, Stripe, Mastercard и Visa обявиха, че се оттеглят от него, след като това вече направи PayPal

14 окт 2019, 580 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
General Motors съкращава 15% от персонала и затваря заводи

Целта на американската автомобилна компания е да спести 6 млрд. долара до края на 2020 г.

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм