С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 ное 2018, 14:43, 6523 прочитания

"Смарт органик" купи марките "Сладки хапки" и "Лимецки"

Най-големият дистрибутор и производител на биохрани в страната разширява портфолиото си със солети и бисквити

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-големият дистрибутор и производител на биохрани в страната "Смарт органик" прибави две нови търговски марки към портфолиото си - "Сладки хапки" и "Лимецки" (LimezZzki), съобщи за "Капитал" Яни Драгов, основател и собственик на компанията. Досега брандовете за бисквити със стевия "Сладки хапки" и солети от лимец "Лимецки" бяха собственост на фирма "Здравословен бумеранг 1" ЕООД. Сделката, чиято цена не бе съобщена, не е за производствени активи, но включва и наличните продукти и материали.


Промяна в рецептите


Инициативата за покупката дошла от фирма "Здравословен бумеранг 1" с едноличен собственик Илина Георгиева Андреева. "Това е малка и млада компания, на която й е трудно да оцелява", обобщи Яни Драгов. Според Търговския регистър приходите на досегашния собственик на брандовете падат от 161 хил. през 2016 до 117 хил. лева за 2017, а печалбата за миналата година е 1000 лв.

Част от новопридобитите изделия ще се произвеждат в "Смарт органик", а друга – както и досега на ишлеме. За новия притежател на марките покупката означава навлизане в различни от досегашните продуктови и ценови ниши. "Нямаме бранд за солети, още повече от лимец. Ще имаме и продукт със стевия. Ще запазим рецептите, но ще ги подобрим и изчистим като състав. В "Сладки хапки" например има нехидрогенирано палмово масло, което ще заменим със студено пресовано кокосово масло. Новите продукти са по-евтини от останалите ни предложения и това ще разшири клиентската ни аудитория", обясни Драгов.

Той е убеден, че трябва да има окрупняване на фирмите за здравословни продукти, защото "това им осигурява по-големи обеми и им помага да оцелеят в конкуренцията със световните брандове".



Други сделки

Това е втората за годината сделка на "Смарт органик". През юли компанията стана едноличен собственик на "Роо брандс" - производителя на суровите био барчета Roobar и курабийките "Курабийница" и Kookie Cat. Дотогава "Смарт органик" притежаваше 51% от капитала на дружеството, а останалите 49% бяха собственост на Анита и Калин Класанови.

"Роо брандс" е учредена през 2012 г. под името "Курабийница", а през 2015 променя търговското си наименование на "Роо брандс". Фирмата произвежда 15 вида сурови барчета, 80% от които се продават зад граница в над 50 държави. Фокусът е в Германия – най-големият пазар на биопродукти в Европа. Там Roobar се продава в повечето вериги биомагазини включително в пазарните лидери Alnatura, Denn's Markt, Basic.

"Смарт органик" е най-големият дистрибутор на биохрани и напитки в България. Компанията притежава сертифицирани производствени и пакетажни линии и работи директно с биопроизводители. Портфолиото на дружеството съдържа над 1000 продукта, които се предлагат под собствени брандове в над 650 търговски обекта в страната. Около 60% от продажбите са на задгранични пазари в около 50 държави.

През 2017 приходите на "Смарт органик" са 24 млн. лева срещу 22 млн. лв. за 2016 година и 16.7 млн. лв. за 2015. "През 2018 очакваме около 30 млн. лв. оборот. Ръстът на продажбите е добър, особено в Германия, където той е над 20%", съобщи за "Капитал" Яни Драгов. Печалбата през миналата година е намаляла с 1 млн. до 1.6 млн. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Летище София" увеличава приходите си с над 10% 2 "Летище София" увеличава приходите си с над 10%

Значително се влошават резултатите на аеропорта в Пловдив за деветмесечието

13 ное 2019, 782 прочитания

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 631 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Пеевски се разплати с Миролио чрез студиата на bTV

Сградата е прехвърлена за 65 млн. лв., но бизнесменът ще плати само 2.5 млн. евро, а с останалото се погасява дълг към него

Още от Капитал
Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10