Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 28 ное 2018, 11:49, 3031 прочитания

Търговската война сви продажбите на Tesla в Китай със 70%

Компанията на Мъск е продала само 211 автомобила в азиатската страна през октомври

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китай отговаря за 17% от приходите на Tesla за 2017 г.
Продажбите на американския производител на електрически коли Tesla в Китай паднаха с внушителните 70% през октомври в сравнение със същия месец година по-рано. Това обявиха от Асоциацията на производителите на автомобили в страната. Причината за срива е негативният ефект от търговската война между САЩ и Китай, съобщава Reuters.

Според данните компанията на Илън Мъск е продала само 211 автомобила на най-големия автомобилен пазар в света през октомври. От Tesla не пожелаха да коментират информацията.


На по-ниски цени

Производителят на електромобили обяви през октомври, че митата на Пекин върху автомобилите от 40% имат негативен ефект върху продажбите, което прави доста вероятно компанията да изгради завод в страната, след като постигна принципна договореност за това с градската управа на Шанхай.

Преди няколко дни от Tesla заявиха, че свалят крайните цени на моделите X и S в Китай с между 12 и 26%, за да станат те "по-достъпни за най-големия автопазар в света", където продажбите на превозни средства растат бързо. В световен мащаб обаче пазарът, изглежда, е на път да се сблъска с първото си свиване на годишна база от почти три десетилетия.




Решението на Tesla да предлага колите си на по-ниски цени е промяна в политиката на компанията, след като през юли тя беше сред първите американски производители, които обявиха точно обратното – вдигане на цените, за да компенсира по-високите мита. Тогава компанията на Мъск вдигна цените на същите модели с около 20%.

В същото време производителят вече започна предварителни продажби на своя по-масов Model 3 в Китай, като началната цена е 78 хил. долара (540 хил. юана). Според данни от LMC Automotive Tesla е продала 14 779 автомобила в Китай миналата година. Това й отрежда 3% пазарен дял за електромобили в страната, или 10-о място в този сегмент.

Китай представлява огромна възможност за Tesla в условията на конкуренция с компании като BMW и Daimler, които също се стремят да се възползват от бързо разрастващия се пазар. Целта на правителството в Пекин е да достигне продажби от 7 млн. нови електрически превозни средства годишно до 2025 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eвропейската комисия одобри сделката за БТК 1 Eвропейската комисия одобри сделката за БТК

Пандемията вероятно няма да забави влизането на купувача United Group, който оцени телекома на близо 1.3 млрд. евро

6 апр 2020, 2465 прочитания

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв. 1 БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.

Компанията хронично изпитва недостиг на подвижен състав, като при предишната поръчка успя да наеме само един

6 апр 2020, 1706 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Какво значение за икономиката ще има цена на петрола от 50 долара

Вносителите на петрол като Южна Африка и Индия са сред най-печелившите от ситуацията

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10