Търговската война сви продажбите на Tesla в Китай със 70%
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Търговската война сви продажбите на Tesla в Китай със 70%

Мъж зарежда на станция на Tesla в Пекин

Търговската война сви продажбите на Tesla в Китай със 70%

Компанията на Мъск е продала само 211 автомобила в азиатската страна през октомври

3411 прочитания

Мъж зарежда на станция на Tesla в Пекин

© Reuters


Китай отговаря за 17% от приходите на Tesla за 2017 г.

Продажбите на американския производител на електрически коли Tesla в Китай паднаха с внушителните 70% през октомври в сравнение със същия месец година по-рано. Това обявиха от Асоциацията на производителите на автомобили в страната. Причината за срива е негативният ефект от търговската война между САЩ и Китай, съобщава Reuters.

Според данните компанията на Илън Мъск е продала само 211 автомобила на най-големия автомобилен пазар в света през октомври. От Tesla не пожелаха да коментират информацията.

На по-ниски цени

Производителят на електромобили обяви през октомври, че митата на Пекин върху автомобилите от 40% имат негативен ефект върху продажбите, което прави доста вероятно компанията да изгради завод в страната, след като постигна принципна договореност за това с градската управа на Шанхай.

Преди няколко дни от Tesla заявиха, че свалят крайните цени на моделите X и S в Китай с между 12 и 26%, за да станат те "по-достъпни за най-големия автопазар в света", където продажбите на превозни средства растат бързо. В световен мащаб обаче пазарът, изглежда, е на път да се сблъска с първото си свиване на годишна база от почти три десетилетия.

Решението на Tesla да предлага колите си на по-ниски цени е промяна в политиката на компанията, след като през юли тя беше сред първите американски производители, които обявиха точно обратното – вдигане на цените, за да компенсира по-високите мита. Тогава компанията на Мъск вдигна цените на същите модели с около 20%.

В същото време производителят вече започна предварителни продажби на своя по-масов Model 3 в Китай, като началната цена е 78 хил. долара (540 хил. юана). Според данни от LMC Automotive Tesla е продала 14 779 автомобила в Китай миналата година. Това й отрежда 3% пазарен дял за електромобили в страната, или 10-о място в този сегмент.

Китай представлява огромна възможност за Tesla в условията на конкуренция с компании като BMW и Daimler, които също се стремят да се възползват от бързо разрастващия се пазар. Целта на правителството в Пекин е да достигне продажби от 7 млн. нови електрически превозни средства годишно до 2025 г.

Китай отговаря за 17% от приходите на Tesla за 2017 г.

Продажбите на американския производител на електрически коли Tesla в Китай паднаха с внушителните 70% през октомври в сравнение със същия месец година по-рано. Това обявиха от Асоциацията на производителите на автомобили в страната. Причината за срива е негативният ефект от търговската война между САЩ и Китай, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    ajsayder avatar :-|
    sim4o

    Нищо общо нямат митата.
    Просто в Китай вече се произвеждат достатъчно електромобили..

    Ето едни стари данни от Блумбърг:

    .."China is the growth motor for plug-in sales, +85 % compared to 2015. 351 000 "New Energy Vehicle" were sold in the passenger car category, on top of that nearly 160 000 commercial vehicles (not shown in this chart), mostly all-electric buses..."


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.