H&M закрива бранда Cheap Monday заради лоши резултати
21 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

H&M закрива бранда Cheap Monday заради лоши резултати

Reuters

H&M закрива бранда Cheap Monday заради лоши резултати

Процесът трябва да приключи до средата на следващата година

4104 прочитания

Reuters

© Reuters


Шведската верига за дрехи H&M ще закрие независимия си бранд Cheap Monday, който не може да се справи с проблемите, съобщава Reuters. През 2008 г. H&M купи собственика на Cheap Monday - Fabric Scandinabien. Водещите продукти на бранда са евтините дънки по тялото, както и веригите магазини Weekday и Monki. Брандът има и собствен онлайн магазин и физически магазин в Лондон. Използва и 3000 посредници в света.

Слабо представяне на бранда

"Cheap Monday има традиционен бизнес модел за продажба на едро – модел, който се изправи пред големи предизвикателства заради промените в индустрията", обясняват решението си от H&M. Като признават, че от много време е имало негативна тенденция в приходите от продажби и в печалбата на Cheap Monday. И това е довело до решението брандът да бъде закрит.

Fabric Scandinavien беше първото придобиване в историята на шведската верига, която развива успешен бизнес и в България. От 2008 г. досега H&M пусна няколко независими вериги като COS и & Other Stories, за да разшири клиентската си база. Процесът по закриването на бранда трябва да приключи до средата на следващата година.

По-добри приходи и по-слаба печалба на групата

Основната и едноименна марка на H&M, която се старае да се адаптира към новата реалност в сектора – преобладаващи продажби през интернет, все още представлява по-голямата част от бизнеса на компанията. Шведската верига представи наскоро и резултатите са за третото фискално тримесечие, от които стана ясно, че въвеждането в експлоатация на нова логистична система натежава над глобалните резултати на компанията. Отчетената печалба преди данъчно облагане се свива с 20% до 4.01 млрд. крони (389 млн. евро), като понижението е доста под очакваното от анкетирани от Reuters анализатори понижение с около 16% до 4.21 млрд. крони.

Общите приходи за тримесечието са 64.8 млрд. крони (6.29 млрд. евро), което е с 9% повече спрямо същия период на фискалната 2017 г.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK