С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 ное 2018, 14:15, 3046 прочитания

Uber и Deliveroo не могат да се разберат за цената на сделката

Оценката на фирмата за доставка варира между 2 и 4 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Опитите на Uber да купи британската компания за доставка на храна Deliveroo са достигнали до точка на замръзване. Причината е, че двете компании не могат да се разберат за оценката на фирмата, пише Financial Times, като се позовава на хора, имащи информация от хода на преговорите. Компанията за споделени пътувания иска да инвестира или изцяло да закупи Deliveroo, една от най-успешните технологични компании на Острова, но в последната си оферта Uber е оценила британската фирма на 2 млрд. долара, докато Deliveroo претендира, че струва 4 млрд. долара.

За желанието на Uber да купи Deliveroo стана ясно през септември. Причината е, че Uber иска да разшири бизнеса си с доставка на храна Uber Eats, който става все по-голяма част от общия микс на американския стартъп. Двете страни все още преговарят, но източниците на FT съобщават, че има "голяма пропаст" между тях и интересът на Uber намалява.



Оценката на Deliveroo

Друг източник, запознат с разговорите, коментира, че Uber оценява Deliveroo дори под 2 млрд. долара след последното набиране на капитал от страна на британската компания. Deliveroo иска да събере още 400 млн. долара и да достигне оценка от 4 млрд. долара.

Основните инвеститори в Deliveroo, които включват Fidelity И T Rowe Price, предпочитат Uber да инвестира в компанията, отколкото тя да бъде продадена, казват източници и от двете компании. Deliveroo е един от най-добре финансираните европейски стартъпи и досега е наляла милиони долари в бизнеса си, за да се отличи от конкурентите си. Стратегията на фирмата включва изграждането на индустриални кухни, които да се ползват от ресторантите като хъбове за поръчки. Uber Eats има подобна стратегия с "виртуални кухни", чиято цел е да накарат ресторантите да имат отделно онлайн меню, което да се готви на различни места.



Deliveroo няма бизнес в САЩ и придобиване на компанията или дял от нея от Uber не би променил американския пазар, но би отворило възможността за навлизане на Uber Eats в Европа. Ако се стигне до сделка, тя ще се отрази на целия бизнес на Uber. Компанията планира да дебютира на борсата през 2019 г.

За 2017 г. Deliveroo има приходи 277 млн. паунда, двойно увеличение спрямо предходната година. Въпреки това стартъпът работи и на огромна загуба от 185 млн. паунда, която също се повишава спрямо 2016 г. Според компанията основната причина за разширяващата се загуба е наемането на 300 нови инженери, които да работят в различни градове за отварянето на кухни.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БОРИКА започва да работи по проект за незабавни плащания БОРИКА започва да работи по проект за незабавни плащания

От първото тримесечие на 2021 г. потребителите ще могат да превеждат средства между банкови сметки в рамките на секунди

27 яну 2020, 1374 прочитания

Петролът падна с над 3% заради китайския вирус Петролът падна с над 3% заради китайския вирус

Опасенията за по-слабо търсене на суровината доведоха до понижение на цената на брента под 60 долара за барел

27 яну 2020, 1134 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Чили хилс фудс" разширява производството си в нов цех с инвестиция от 100 хил. лв

Целта на производителя на люти продукти е да увеличи пазарите си в чужбина

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10