С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 ное 2018, 14:15, 2684 прочитания

Uber и Deliveroo не могат да се разберат за цената на сделката

Оценката на фирмата за доставка варира между 2 и 4 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Опитите на Uber да купи британската компания за доставка на храна Deliveroo са достигнали до точка на замръзване. Причината е, че двете компании не могат да се разберат за оценката на фирмата, пише Financial Times, като се позовава на хора, имащи информация от хода на преговорите. Компанията за споделени пътувания иска да инвестира или изцяло да закупи Deliveroo, една от най-успешните технологични компании на Острова, но в последната си оферта Uber е оценила британската фирма на 2 млрд. долара, докато Deliveroo претендира, че струва 4 млрд. долара.

За желанието на Uber да купи Deliveroo стана ясно през септември. Причината е, че Uber иска да разшири бизнеса си с доставка на храна Uber Eats, който става все по-голяма част от общия микс на американския стартъп. Двете страни все още преговарят, но източниците на FT съобщават, че има "голяма пропаст" между тях и интересът на Uber намалява.



Оценката на Deliveroo

Друг източник, запознат с разговорите, коментира, че Uber оценява Deliveroo дори под 2 млрд. долара след последното набиране на капитал от страна на британската компания. Deliveroo иска да събере още 400 млн. долара и да достигне оценка от 4 млрд. долара.

Основните инвеститори в Deliveroo, които включват Fidelity И T Rowe Price, предпочитат Uber да инвестира в компанията, отколкото тя да бъде продадена, казват източници и от двете компании. Deliveroo е един от най-добре финансираните европейски стартъпи и досега е наляла милиони долари в бизнеса си, за да се отличи от конкурентите си. Стратегията на фирмата включва изграждането на индустриални кухни, които да се ползват от ресторантите като хъбове за поръчки. Uber Eats има подобна стратегия с "виртуални кухни", чиято цел е да накарат ресторантите да имат отделно онлайн меню, което да се готви на различни места.



Deliveroo няма бизнес в САЩ и придобиване на компанията или дял от нея от Uber не би променил американския пазар, но би отворило възможността за навлизане на Uber Eats в Европа. Ако се стигне до сделка, тя ще се отрази на целия бизнес на Uber. Компанията планира да дебютира на борсата през 2019 г.

За 2017 г. Deliveroo има приходи 277 млн. паунда, двойно увеличение спрямо предходната година. Въпреки това стартъпът работи и на огромна загуба от 185 млн. паунда, която също се повишава спрямо 2016 г. Според компанията основната причина за разширяващата се загуба е наемането на 300 нови инженери, които да работят в различни градове за отварянето на кухни.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд

Фондът за ускоряване и начално финансиране ще трябва да разпредели 35.6 млн. лв. публичен ресурс

23 юли 2019, 750 прочитания

"Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк "Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк

Компанията ще разшири капацитета си за складиране на суровината, която е основна за производството на азотни торове

23 юли 2019, 752 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Чили хилс фудс" разширява производството си в нов цех с инвестиция от 100 хил. лв

Целта на производителя на люти продукти е да увеличи пазарите си в чужбина

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

Нищо, следващия път

България почти сигурно загуби битката с Турция за завода на Volkswagen, но натрупа безценен опит, който може да използва за привличането на други проекти

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото