С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 28 ное 2018, 15:33, 5831 прочитания

"Чили хилс фудс" разширява производството си в нов цех с инвестиция от 100 хил. лв

Целта на производителя на люти продукти е да увеличи пазарите си в чужбина

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българският производител на люти продукти "Чили хилс фудс" разширява производството си в нов цех, съобщи за "Капитал" Александър Кюркиев, основател и собственик на малката компания. Обектът се намира близо до летището, разположен е на 300 квадратни метра площ и е оборудван според последните тенденции в индустрията.

"Цехът е под наем, но инвестицията в ремонтирането и обновяването му и в машините надхвърля 100 хил. лв. собствени средства. Преместването и модернизирането на производството става на етапи", уточни Кюркиев.


Инвестиции и ползи

Новият цех ще позволи на "Чили хилс фудс" да увеличи количествата предлагани продукти. "Досега произвеждахме по 300 люти соса на ден, сега ще можем да произвеждаме 1000-1500", дава пример Александър Кюркиев.

Обектът решава и проблемите на компанията със складовата база, която вече е достатъчно голяма, за да не се налага търсене на още помещения. Разширението ще позволи откриване на две нови работни места, с което заетите в микрофирмата ще станат девет.



Това е втората инвестиция на "Чили хилс фудс" за тази година – през април дружеството отвори собствен магазин на ул. "Солунска" 29 в столицата, в който вложи над 50 хил. лв. и прибави две нови работни места. "Инвестицията в магазина вече е изплатена, продажбите са стабилни", обобщи Александър Кюркиев.

През пролетта на миналата година най-големият дистрибутор и производител на биохрани в България - "Смарт органик", придоби 25% дял в "Чили хилс фудс". Сделката направи възможно инвестирането на над 100 хил. лв. в модерно оборудване за обработка на суровината, в дизайн и нови опаковки, в купуване на амбалаж в по-големи количества, в маркетинг. Тя позволи увеличение на броя на заетите и разшири пазарите на производителя на люти сосове. "Партньорството със "Смарт органик" отпуши бизнеса ни", обобщава Александър Кюркиев.

В страната компанията продава в над 150 обекта за био- и натурални храни, деликатесни магазини, гурме ресторанти, както и в магазините на "Фантастико", а отскоро – и в "Кауфланд". От лятото на 2017 дружеството изнася продукти в Словакия, Хърватия, Германия, а най-новите задгранични пазари са Австрия, Швейцария, Англия, Белгия, Испания.

Компанията

Производството започва през 2014 г. с малка бутикова ферма в село Кокаляне край София за отглеждане на редки сортове люти чушки. Идеята е на Александър Кюркиев, който е живял дълги години зад граница. Към мисията да се популяризира лютото в България се присъединява и Боряна Божилова.

"Чили хилс фудс" притежава собствена лаборатория към фермата, в която се разработват и тестват продуктите. Компанията произвежда над 40 люти продукта по собствени рецепти с марката Chilli Hills. Всички те са 100% натурални, без съдържание на консерванти, оцветители и сгъстители. Пазарните предложения са обособени в две серии – бутикова, която е в по-ограничени количества, и по-масова, която е и по-малко люта. Гамата включва и нестандартни продукти като люта занаятчийска бира, люта ракия, люта гурме сол, лют зехтин и др. Собствената линия Бalkan Hot Sauce налага първия лют сос в България, който е официално и най-лютият продукт в страната, твърдят от компанията.

"Чили хилс фудс" има собствено производство на люти чушки, но работи и с подизпълнители – фермери, на които осигурява разсад за около 30 сорта и изкупува продукцията им. Кооперирането осигурява на фирмата около 25 тона суровина за един сезон. Новост е сътрудничеството и с производители на оранжерийна продукция, което гарантира на компанията свежа суровина и през студените месеци.

През миналата година "Чили хилс фудс" отчита 61 хил. лева приходи от продажби и 1000 лв. печалба. "За 2018 очакваме около 200 000 лв. оборот", уточни за "Капитал" Александър Кюркиев.
Плановете на компанията за 2019 г. са свързани с маркетинг извън България, участие в международни форуми и увеличаване на продажбите в чужбина.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. 1 Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 617 прочитания

Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация

Страната ще смени между 20 и 30 млн. устройства в следващите три години

9 дек 2019, 540 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Unilever преговаря с GSK за придобиване на ключовия й бизнес с храни

Nestle също отправи конкурентно предложение, поделението се оценява на над 4 млрд. долара

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10