С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
29 ное 2018, 11:25, 2791 прочитания

Unilever преговаря с GSK за придобиване на ключовия й бизнес с храни

Nestle също отправи конкурентно предложение, поделението се оценява на над 4 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Британската фармацевтична компания GlaxoSmithKline води преговори с Unilever за продажбата на своя бизнес с храни Horlicks. Процедурата за събиране на оферти приключи и тя оцени поделението на 4 млрд. долара. Unilever е предложил по-добра оферта от конкурента Nestle, който се опитва да утвърди водещата си позиция на пазара за топли напитки, твърдят източници на Financial Times.

Ценен бизнес


Coca-Cola също е имала интерес да участва в последния рунд на наддаването, който започна през септември, но се е отказала, твърди източник, запознат със ситуацията. Цената, която предлага Unilever, не може да бъде обявена, но Horlicks, индийският бизнес на GSK, е листнат на борсата в Бомбай с пазарна оценка от 4.2 млрд. долара.

Това означава, че делът от 72.5% на GSK струва приблизително 3 млрд. долара, без да се смята евентуална надценка при придобиването. Очаква се сделката да включва и листнатия бизнес на GSK в Бангладеш. Ако сделката бъде успешна, Unilever ще укрепи позицията си в Индия, която е най-важният развиващ се пазар за компанията.


Последните придобивания на Unilever бяха свързани най-вече с продукти за дома, а не толкова с храна и напитки, но това не изключва възможността компанията да заложи на този сектор като ключов пазар, пише в своя бележка от октомври Андрю Уд, анализатор в Bernstein.



Ключовата Индия

За момента от Unilever отказват коментар по хода на преговорите и какви са шансовете за подписване на сделка. Малцовото мляко Horlicks се предлага в Азия като хранителна добавка за деца с диета и се смята за добра инвестиция за компании, които търсят начин да отговорят на търсенето на здравословни храни.


Повече от 90% от продажбите на Horlicks идват от пазара в Индия, затова и според анализаторите активът представлява рядък шанс да се придобие бързо развиващ се продукт на развиващ се пазар, където начинът на хранене на потребителите се променя, защото доходът на човек от населението расте. Индийският пазар е една пета от размера на този в Китай, въпреки че има почти толкова голямо население, което предполага голям потенциал в бъдеще.

Решението на GSK да продаде бизнеса се дължи на приоритетите, които си поставя главният изпълнителен директор на компанията Ема Уолмсли. Една от причините за продажбата е това, че британската компания придоби за 13 млрд. долара дял във фармацевтичната Novartis. По-голямата част от продажбите на Horlicks идват от индийската дъщерна компания GlaxoSmithKline Consumer Healthcare. Постъпленията от продажби на хранителни продукти са на стойност около 550 млн. паунда за 2017 г.

Миналата година GSK продаде франчайза на Horlicks във Великобритания, но продуктът продължава да е най-силен в Индия, където се разглежда като хранителна добавка, полезна за децата, което е далеч от представата, която имат за него във Великобритания. На Острова той се приема като напитка преди лягане и се консумира главно от по-възрастни хора.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Забавеният рестарт на "Неохим" Забавеният рестарт на "Неохим"

Производството на торове все още не е започнало след спирането за планов ремонт, но решение се очаква скоро

16 окт 2019, 385 прочитания

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 1870 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Bain Capital обмисля да купи Osram за над 4 млрд. евро и да я свали от борсата

Цената на акциите на германската компания се е сринала с 50% от началото на годината заради забавянето в автомобилния сектор

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света