През 2017 г. домакинство е харчело по 270 евро месечно за бързооборотни стоки

Най-голям ръст има в покупките на мляко, месо, докато продажбите на бира и сирене не се променят според изследване на Nielsen

Пазарът на бързооборотни стоки се оценява на 6.5 млрд. лева за 2017 г. (без да се включват продажбите на цигарени изделия) и расте и в обем, и в стойност. Нарастването в стойност изпреварва това в количество. Пълни данни няма, но например за второто тримесечие на 2018 увеличението в стойност е 8.4%.

"Хората вече търсят по-качествени изделия с по-висока цена. Освен това има скок на продажбите на продукти в по-малки опаковки, които по правило са по-скъпи. Покачването на цените също обяснява изпреварващия ръст в стойност", коментира Ралица Гълъбова от "Нилсен България" по време на специален семинар за тенденции в пазаруването и потребителското поведение.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар