От гараж във Варна до бизнес в САЩ
Бизнес моделът на магазините "Мания" и как се събират, сортират и продават дрехи втора употреба в Америка и Канада


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Гараж във Варна от 25 квадратни метра и 500 германски марки първоначална инвестиция. Това е началото на веригата магазини "Мания" за дрехи втора употреба през 1996 г. Днес търговските й обекти са 38, а създателят й – Севдалин Спасов, управлява "М холдинг", обединяващ няколко компании за събиране, сортиране и продажба на дрехи втора употреба.
"Текс тийм" се занимава с внос, обработка и търговия на едро с дрехи втора употреба, които се доставят от Западна Европа, САЩ и Канада. Фирмата има складове в София и Варна, където е и основният сортировъчен център. В началото на 2017 "Текс тийм" откри сортировъчен център и в Ню Джърси – САЩ. "Мания тийм" управлява бизнеса на магазините, а "Мания онлайн" е създадена преди няколко месеца за търговия по интернет.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Поздравления за публикацията! Не бях чел отдавна толкова подробна информация за даден вид бизнес, както в случая с бизнес развитието на тази компания. Това е блестящ пример за умело постигане на целта за развитието на един бизнес - излизането му извън националните граници.
Успех на Севдалин Спасов и съдружниците му!
Иска ми се и хора като Валентин Златев да разкажат как се развива бизнеса му, как така Лукойл е на загуба, а не спира агресивният напън за монопол в бранша на горивата...
Да се твърди, че контайнерите са на територията на скъпи молове, е леко казано лъжа. Контейнерът е пред Walmart , магазин чиито основни клиенти са уайттраш, бедни чернокожи и латиноси. Мога да си представя колко са скъпи дрехите им. Забелязала съм , че контейнерите за дрехи са в бедни квартали... богатите продават нещата си в магазини за втора употреба тук.
До коментар [#2] от "titina":
[quote#2:"titina"]богатите продават нещата си в магазини за втора употреба тук.[/quote]
Нали и той това казва? А ти си видяла къде има 1 контейнер, от 2000, които пише, че имат. Знаеш ли какво означава "anecdotal evidence"?
Браво на Севдалин Спасов
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.