От гараж във Варна до бизнес в САЩ

Бизнес моделът на магазините "Мания" и как се събират, сортират и продават дрехи втора употреба в Америка и Канада

Севдалин Спасов, основател на компанията: "За нас цената на събраните дрехи втора употреба в САЩ е между 90 цента и един долар. Нашето конкурентно предимство е, че в САЩ подписваме договори с молове за ключови места, където посетителите са с високи доходи и събраните дрехи са с високо качество."
Севдалин Спасов, основател на компанията: "За нас цената на събраните дрехи втора употреба в САЩ е между 90 цента и един долар. Нашето конкурентно предимство е, че в САЩ подписваме договори с молове за ключови места, където посетителите са с високи доходи и събраните дрехи са с високо качество."
Севдалин Спасов, основател на компанията: "За нас цената на събраните дрехи втора употреба в САЩ е между 90 цента и един долар. Нашето конкурентно предимство е, че в САЩ подписваме договори с молове за ключови места, където посетителите са с високи доходи и събраните дрехи са с високо качество."    ©  Юлия Лазарова
Севдалин Спасов, основател на компанията: "За нас цената на събраните дрехи втора употреба в САЩ е между 90 цента и един долар. Нашето конкурентно предимство е, че в САЩ подписваме договори с молове за ключови места, където посетителите са с високи доходи и събраните дрехи са с високо качество."    ©  Юлия Лазарова

Гараж във Варна от 25 квадратни метра и 500 германски марки първоначална инвестиция. Това е началото на веригата магазини "Мания" за дрехи втора употреба през 1996 г. Днес търговските й обекти са 38, а създателят й – Севдалин Спасов, управлява "М холдинг", обединяващ няколко компании за събиране, сортиране и продажба на дрехи втора употреба.

"Текс тийм" се занимава с внос, обработка и търговия на едро с дрехи втора употреба, които се доставят от Западна Европа, САЩ и Канада. Фирмата има складове в София и Варна, където е и основният сортировъчен център. В началото на 2017 "Текс тийм" откри сортировъчен център и в Ню Джърси – САЩ. "Мания тийм" управлява бизнеса на магазините, а "Мания онлайн" е създадена преди няколко месеца за търговия по интернет.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chernomorski avatar :-|
    Chernomorski
    • + 19

    Поздравления за публикацията! Не бях чел отдавна толкова подробна информация за даден вид бизнес, както в случая с бизнес развитието на тази компания. Това е блестящ пример за умело постигане на целта за развитието на един бизнес - излизането му извън националните граници.
    Успех на Севдалин Спасов и съдружниците му!
    Иска ми се и хора като Валентин Златев да разкажат как се развива бизнеса му, как така Лукойл е на загуба, а не спира агресивният напън за монопол в бранша на горивата...

    Нередност?
  • 2
    titina avatar :-|
    titina
    • - 3
    • + 2

    Да се твърди, че контайнерите са на територията на скъпи молове, е леко казано лъжа. Контейнерът е пред Walmart , магазин чиито основни клиенти са уайттраш, бедни чернокожи и латиноси. Мога да си представя колко са скъпи дрехите им. Забелязала съм , че контейнерите за дрехи са в бедни квартали... богатите продават нещата си в магазини за втора употреба тук.

    Нередност?
  • 3
    cuam4o avatar :-|
    Ангел
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#2] от "titina":

    [quote#2:"titina"]богатите продават нещата си в магазини за втора употреба тук.[/quote]
    Нали и той това казва? А ти си видяла къде има 1 контейнер, от 2000, които пише, че имат. Знаеш ли какво означава "anecdotal evidence"?

    Нередност?
  • 4
    oxh1449346489482252 avatar :-|
    Petar Limonov

    Браво на Севдалин Спасов

    Нередност?
Нов коментар