Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 ное 2018, 11:00, 2198 прочитания

Renault, Nissan и Mitsubishi запазват съюза си след ареста на Карлос Гон

Трите компании решиха да продължат да работят заедно, но са възможни промени в споразумението

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автoмoбилнитe пpoизвoдитeли Rеnаult, Nіѕѕаn и Міtѕubіѕhі пoтвъpдиxa, чe зaпaзвaт aлиaнcа си въпреки напрежението, предизвикано от ареста на Карлос Гон. Toвa cтaнa пo вpeмe нa пъpвaтa cъвмecтнa cpeщa нa пpeдcтaвитeли нa ĸoмпaниитe в Амстердам, съобщава Financial Times. В кратко изявление пред журналистите групата обяви, че "бордът на директорите на Renault, Nissan и Mitsubishi е напълно единодушен, че съюзът трябва да бъде запазен".

Спаведлив ли е съюзът


Въпросът дали партньорството между компаниите може да просъществува без главния му архитект винаги е присъствал, но след като японската прокуратура обвини Гон във финансови престъпления, беше на дневен ред. Главните изпълнителни директори на Renault и Nissan - Тиери Болоре и Хирото Сайкява, също са взели участие по време на срещата чрез видео връзка, твърдят източници, запознати със ситуацията. Очаква се да бъдат дискутирани предложения за промяна в структурата за гласуване и пълномощията за назначаване на служители, тъй като Nissan се стреми да упражнява повече контрол в алианса.

Споразумението, сключено през 1999 г., е до голяма степен запазено в същия си вид, откакто Renault помогна на Nissan да се справи с трудностите си. Според документа, от Renault имат право да гласуват и да избират председателя на японската компания, докато Nissan притежава само акции във френския производител и няма право на глас. Това от дълго време не се харесва на японската компания, защото се приема като непропорционален контрол.

В имейл до всички служители от алианса, подписан от Болоре, Сайкява и Масуко - ръководителя на Mitsubishi, се казва, че "мисията на трите компании остава същата". От него личи известно притеснение за случилото се с Гон, тъй като той се е смятал за човека, който поддържа съюза цялостен.



"Алиансът не е национален, а световен и изисква присъствието и участието не само на няколко човека, а на цял екип. Убедени сме, че можем да разчитаме на него още от самото му създаване през 1999 г.", казва се още в съобщението.

Трите компании заедно образуват втората най-голяма автомобилна група в света след Volkswagen с продажби на над 10 млн. автомобила годишно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 12490 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 1914 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Стогодишни автотрадиции срещу Tesla

BMW, Daimler и Volkswagen се изправят лице в лице с далеч по-скромната като производство Tesla

Още от Капитал
По кой път вървим в лабиринта на кризата

Правителството е принудено да взима в много голяма степен чувствителни решения и не трябва да допуска никакво съмнение в тях

Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Битката за икономиката също е битка за живот

Какво предприемат държавите в Европа и какво може да направи България

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10