Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

2944 прочитания

Доставки

Здравословна храна за офиса

Feedr е британски стартъп, който доставя здравословни персонализирани ястия до офиси, като алтернатива на служебните ресторанти. Моделът на компанията явно е добър, защото тя успя да привлече 1.5 млн. паунда финансиране, и то още преди Рунд А. Създадена през 2016 г., компанията описва себе си като "интелигентна обедна платформа" и "облачен ресторант". Стартъпът всъщност управлява двустранен marketplace, който свързва доставчици на здравословна със служители в големи офиси. Всеки ден Feedr публикува "уникално променливо меню", от което работещите трябва да изберат до 10.30 ч. сутринта, след което изпраща поръчките към доставчиците си - повечето бутикови и независими производители, за да са готови за обяд. Технологията зад Feedr управлява логистиката, като предвижда търсенето. Отделно предлага и персонализирани предложения на базата на предпочитанията на индивидуалните клиенти и поръчките им досега.
Обучения

Индивидуален курс за напреднали

Knack, платформа за индивидуални обучения, насочена към колежани, привлече финансиране за 1.5 млн. долара. Компанията от Флорида работи по различен от установените онлайн образователни системи модел. Докато повечето подобни фирми се фокусират върху свързването на студенти с други, които да им помагат в ученето, Knack също така набляга и на институционални партньори. Компанията вече работи с над 50 колежа в САЩ. "Въпреки че повечето университети вече имат центрове за индивидуални обучения в кампуса, Knack си партнира с тях като технологично допълнително решение, което попълва пропуските в курса, и увеличаване на уроците, които някои колежи не са в състояние да покрият поради бюджетни ограничения", обяснява съоснователят на компанията и главен изпълнителен директор Самр Куреши. Освен това Knack вече работи и с корпоративни работодателски спонсори като PwC и ConnectWise, които искат да се следят студенти от мрежата на Knack.
Платформа

Booking.com за лодки

Базираният в Берлин стартъп Zizoo, който се самоопределя като booking.com за лодки, набра 6.5 млн. евро в Рунд А. Компанията обяви, че вече има екип от 60 души и бизнес отношения с 1500 компании, обслужващи над 21 000 лодки под наем в 30 държави. Zizoo поддържа платформа за резервация, която предлага различни по вид "изживявания" - от плавания за опитни "морски вълци" до такива за новаци, а ценово - от луксозни до бюджетни предложения. Регистрираните потребители в платформата надхвърлиха 100 000, а според основателя и изпълнителен директор Анна Баничевич приходите растат с по 2.5 пъти годишно през последните три години. Тя обяви, че привлеченото финансиране ще бъде използвано за разширяване на бизнеса в САЩ, както и в търсени локации като Гърция, Испания и Карибите. "Плаването е растящ тренд е вече не е запазено само за богатите хора, милениъл поколението също иска подобни изживявания. През нашата платформа потребителите могат да запазят лодка за 25 паунда на ден, например в Хърватия", казва Баничевич пред TechCrunch.
Доставки

Здравословна храна за офиса

Feedr е британски стартъп, който доставя здравословни персонализирани ястия до офиси, като алтернатива на служебните ресторанти. Моделът на компанията явно е добър, защото тя успя да привлече 1.5 млн. паунда финансиране, и то още преди Рунд А. Създадена през 2016 г., компанията описва себе си като "интелигентна обедна платформа" и "облачен ресторант". Стартъпът всъщност управлява двустранен marketplace, който свързва доставчици на здравословна със служители в големи офиси. Всеки ден Feedr публикува "уникално променливо меню", от което работещите трябва да изберат до 10.30 ч. сутринта, след което изпраща поръчките към доставчиците си - повечето бутикови и независими производители, за да са готови за обяд. Технологията зад Feedr управлява логистиката, като предвижда търсенето. Отделно предлага и персонализирани предложения на базата на предпочитанията на индивидуалните клиенти и поръчките им досега.
Обучения

Индивидуален курс за напреднали

Knack, платформа за индивидуални обучения, насочена към колежани, привлече финансиране за 1.5 млн. долара. Компанията от Флорида работи по различен от установените онлайн образователни системи модел. Докато повечето подобни фирми се фокусират върху свързването на студенти с други, които да им помагат в ученето, Knack също така набляга и на институционални партньори. Компанията вече работи с над 50 колежа в САЩ. "Въпреки че повечето университети вече имат центрове за индивидуални обучения в кампуса, Knack си партнира с тях като технологично допълнително решение, което попълва пропуските в курса, и увеличаване на уроците, които някои колежи не са в състояние да покрият поради бюджетни ограничения", обяснява съоснователят на компанията и главен изпълнителен директор Самр Куреши. Освен това Knack вече работи и с корпоративни работодателски спонсори като PwC и ConnectWise, които искат да се следят студенти от мрежата на Knack.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK