С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 3 дек 2018, 10:35, 4958 прочитания

Airbnb започва да проектира и строи жилища през 2019 г.

Проектът Backyard има за цел да разработи иновативни технологии за изграждане на имоти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Жилищата са комплексни и затова мислим мащабно - не искаме да проектираме просто жилище, а да създадем система, която включва много повече."
Джо Гебия, съосновател на Airbnb
"Какво следва?" Този въпрос сега си задават основателите на Airbnb, след като създадоха иновацията за споделяне на домове. В момента световната мрежа на компанията включва 5 млн. къщи и апартаменти, а бизнесът се оценява на 38 млд. долара. Но какво още очаква Airbnb?

Към новата идея


Този въпрос провокира съоснователя и продуктов мениджър Джо Гебия да създаде Samara през 2016 г. - това е отдел на Airbnb за разработване на нови продукти и услуги за компанията. Ето че сега Гебия намира отговор на въпроса: Airbnb няма да е само компания, която предоставя споделено настаняване, а освен това ще строи жилища. В края на миналата седмица Samara обяви новата си инициатива, наречена Backyard, "която има за цел проектирането на нови начини за изграждане на жилища и споделяне на домове", казва се в изявление до медиите.

Airbnb ще започне да предлага първоначалните си модели сгради от следващата година. Името Backyard издава, че компанията планира да строи малки къщи (ADUs), които най-често се срещат зад големите крайградски жилища и най-често се наемат от Airbnb. Гебия обаче пояснява, че не се има предвид точно това.
Инициативата представлява значителна възможност за Airbnb да разнообразява бизнеса си.


"Идеята за проекта се роди в студио, намиращо се близо до централата на Airbnb. Винаги сме се чувствали така, сякаш сме в задния двор на Airbnb - физически и като концепция, и започнахме да говорим за проекта по този начин", казва той в интервю. Според него Backyard е много по-мащабен проект, който има далеч по-амбициозни цели.



"Ще има такъв тип постройки, но също така ще бъдат създадени и самостоятелни къщи и комплекси. Приемете Backyard както като производител, така и като пазар, на който се продават домове - той е и в двете форми. Проектът има за цел да изследва как сградите могат да използват сложни производствени операции и технологии за интелигентни домове.

"Това ще е от огромно значение за Airbnb, която трябва да реагира на променящите се нужди на потребителите с течение на времето", казва още Гебия. "Backyard не е просто жилище, това е инициатива за преосмисляне на дома. Жилищата са комплексни и затова мислим мащабно - не искаме да проектираме просто жилище, а да създадем система, която включва в много повече".


Звучи иронично самата Airbnb да отговаря за увеличението на цените на недвижимите имоти. В същото време наистина съществува реална нужда от нов начин на мислене относно това как се приемат жилищните сгради. От ООН прогнозират, че до 2060 г. светът ще е построил 2.5 трлн. повече квадратни метра сгради по света, което според Гебия е еквивалентно на създаването на нов Париж всяка седмица.
Новите жилища ще са проектирани така, че да не оставят сериозен отпечатък върху околната среда.
Иновативно строителство

Създаването на нови сгради е и вредно за екологичната среда - то допринася с 39% от емисиите въглероден диоксид. Гебия коментира, че новите жилища ще са проектирани така, че да не оставят сериозен отпечатък върху околната среда. Инициативата също така представлява значителна възможност за Airbnb да разнообразява бизнеса си. В сегашната си форма компанията разчита на дигиталния формат, което я прави уязвима от нови конкуренти. Докато сградите са все пак недвижими имоти, от които зависи инфраструктурата на целия свят.


От компанията още не дават допълнителна информация за бъдещите си планове, но едно е сигурно: вариантът е оптимален за всеки, който се интересува от хостинг или има интерес да инвестира в бизнеса Backyard. На въпроса колко ще струва едно жилище, Гебия отговаря, че все още е "твърде рано да се каже". "Опитваме се да улесним хората да намерят нови места, които да нарекат свой дом", казва Гебия.

Неговите очаквания са Backyard да стане проект, голям колкото самата Airbnb. "Когато създадохме Airbnb, се бяхме фокусирали изцяло върху изграждането на нещо, което би помогнало за решаването на определен проблем, като в същото време сближава хората. Сега оптимизираме потенциала и на Backyard. Нашият интерес се базира на това да направим нещо иновативно и революционно, подобно на това, което се получи с Airbnb", обяснява той.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 668 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 618 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Стартиращите компании за бизнес софтуер се консолидират

Облачните приложения като Asana се борят да запазят своята независимост

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10