Стартиращите компании за бизнес софтуер се консолидират

Облачните приложения като Asana се борят да запазят своята независимост

Reuters    ©  Reuters

Представете си, че сте стартирали онлайн услуга с 1 милиард потребители, като всеки плаща годишен абонамент от 100 долара. Дъстин Московиц, един от основателите на Facebook, очерта тази розова картина тази седмица, когато го попитаха за потенциала на компанията, в която инвестира времето си в момента. Софтуерът за управление на проекти Asana, който той основава преди десетилетие, е много далеч от постигането на тази мечта.

Московиц не разкрива колко са приходите на компанията, но е намеквал в интервю, че е достигната точката, в която подобна компания обмисля листване на борсата. Обикновено това означава, че приходите й са около 100 млн. долара. Голямата пропаст между мечтите и действителността подчертава колко е трудно да се изгради бизнес софтуерна компания. Аудитория в размер от стотици милиони хора не се създава за една нощ. Стойността на такива компании обаче започва да личи, тъй като "оцелелите" достигат по-голям мащаб и настъпва етапът на консолидация.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар