С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 дек 2018, 14:10, 2450 прочитания

Uber обмисля превземане на пазара за е-скутери

Компанията преговаря с Bird и Lime – най-големите играчи в градската "микромобилност"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Uber преговаря с Bird и Lime – двата най-успешни стартъпа за наемане на е-скутери и електрически колела в САЩ. Това съобщава Financial Times, като се позовава на източници, близки до трите компании. Така наречената градска микромобилност се развива изключително бързо през последната година, като вече установени имена като Uber и Ford се опитват да влязат на пазара. Амбициите на Uber са да придобие една от двете най-успешни компании в сектора, но има големи шансове да не се стигне до сделка с нито една от двете компании.

Бързо растяща алтернатива


През последните месеци бизнесът за споделяне на колела и електрически велосипеди, както и наем на е-скутери в САЩ се разрасна скоростно в големите градове, като към тях се насочват компании като Uber и конкурента й Lyft.

Според източници на FT Uber преговаря за придобиване или партньорство с двете компании. През последните месеци Bird и Lime спечелиха стотици милиони допълнително частно финансиране, докато оценките им надвишиха 1 млрд. долара. Потенциална сделка или придобиване би струвало на Uber милиарди долари. Само за последните 6 месеца Bird и Lime са разширили услугите си в десетки нови градове и търсят експанзия в Европа и Азия. Подобно търсене на нови пазари обаче е силно капиталово интензивно, като особено скъпа е придобивката на нови флотилии е-скутери на места, където до този момент услугата не се предлага.

В същото време десетки по-малки стартъпи от Bird и Lime се състезават с тях на местна основа в САЩ, а главните доставки на е-скутер компаниите са от Китай, което означава допълнително покачване на разходите поради търговската война между САЩ и Китай. Поради всички тези причини партньорство или дори придобиване от Uber може да даде на една от двете компании необходимия капитал да продължи плавното си разрастване. Говорители на Bird и на Lime са заявили, че компаниите им не се продават и искат да останат независими.



Интерес от страна на установените играчи

Установените транспортни и автомобилни компании все повече забелязват пазара за микромобилност. По-рано тази година Uber похарчи над 100 млн. долара, за да купи стартъпа за електрически колела Jump. Главният конкурент на Uber - Lyft, пък придоби Motivate, дигитална схема за споделяне на велосипеди. Миналия месец Ford закупи Spin, съперник на Bird и Lime, с идеята да навлезе на този пазар.

Uber преследва амбицията да стане универсална услуга за всички видове транспорт, като заедно с Lyft вече имат и собствени флотилии от електрически скутери, но те са малки и ограничени до един-два града. Едно от предимствата на първи иноватори, което Bird и Lime имат, е, че са получили първите разрешителни в много големи градове в САЩ. Чрез потенциална сделка Uber се надява и на достъп до тези досега недостъпни пазари.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven

Участниците могат да получат инвестиция от 100 хил. евро

16 фев 2020, 999 прочитания

Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години

Японският автомобилен производител се бори с имиджови щети и намаляващите продажби в САЩ

16 фев 2020, 825 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
T Market откри първия си обект с каси на самообслужване в София

Моделът е въведен за първи път в магазин на веригата в кв. "Мусагеница"

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10