Netflix увеличава европейските си продукции
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Netflix увеличава европейските си продукции

Американската компания за стрийминг услуги е реализирала 141 проекта в Европа тази година – 81 оригинални продукции и 60 копродукции и програми, лицензирани от други студия. През 2019 г. ще бъдат завършени 221 проекта, от които 153 ще са оригинални

Netflix увеличава европейските си продукции

Компанията ще инвестира близо 1 млрд. долара за оригинално съдържание на континента

3351 прочитания

Американската компания за стрийминг услуги е реализирала 141 проекта в Европа тази година – 81 оригинални продукции и 60 копродукции и програми, лицензирани от други студия. През 2019 г. ще бъдат завършени 221 проекта, от които 153 ще са оригинални

© Reuters


Netflix обяви, че ще увеличи с една трета броя на сериалите, документалните и игралните филми, които продуцира в Европа, през следващата година, съобщава Financial Times. Това е опит да се наложи по-силно на континента, като заложи на вече изпитаната формула със създаването на продукции специално за местния пазар. Така компанията цели да засили конкуренцията с местните телевизионни оператори.

Плановете

Американската компания за стрийминг услуги е реализирала 141 проекта в Европа тази година – 81 оригинални продукции и 60 копродукции и програми, лицензирани от други студии. През 2019 г. ще бъдат завършени 221 проекта, от които 153 ще са оригинални.

Netflix рязко увеличи инвестициите си в съдържание в Европа през тази година и ще инвестира още близо 1 млрд. долара за оригиналните си продукции на континента през следващата. Амбициите на компанията обаче разтревожиха европейските й конкурентите, които се борят с миграцията на публиката от линейното гледане в определени часове към услугите "по заявка", каквато е и Netflix.

"Преди една година ние имахме едно или две предавания в Испания, през следващата година ще имаме шест или седем. Стремим се във всяка страна да имаме по 10-12 собствени продукции", каза Ерик Бармак, вицепрезидент "Оригинални международни продукции" на компанията. Сред новите европейски проекти е музикалната драма The Eddy от създателя на наградения с "Оскар" мюзикъл "La La Land" Деймиън Шазел. Netflix също така в момента движи над 40 продукции с партньори в Обединеното кралство.

"Виждаме необходимост от повече местни продукции и регионално планиране на големите ни европейски пазари", каза още Бармак, добавяйки, че продуктите им преминават националните граници и привличат широка международна публика. В момента Netflix има около 130 млн. абонати по целия свят.

Мерките

Британският медиен регулатор Ofcom призова тази седмица обществените оператори да си сътрудничат в създаването на съвместно притежавана услуга за стрийминг. Понастоящем всеки от големите телевизионни оператори поддържа услуга по заявка.

Шарън Уайт, главен изпълнителен директор на Ofcom, предупреди, че "изрязването на кабели" - анулирането на скъпи абонаменти, нараства във Великобритания. "Това не е просто американско явление", каза тя на конференция в Лондон. "В Обединеното кралство за първи път през миналата година сумата, похарчена за традиционна платена телевизия, падна и броят на абонаментите бе изпреварен от услугите за стрийминг".

Компаниите започват да си партнират в отговор на засилващата се роля на Netflix и други стрийминг услуги. Медийната група Discovery, която притежава Eurosport, и немската медийна компания ProSiebenSat развиват абонаментна стрийминг услуга в Германия, която ще интегрира програмите и цифровите им услуги.

Netflix обяви, че ще увеличи с една трета броя на сериалите, документалните и игралните филми, които продуцира в Европа, през следващата година, съобщава Financial Times. Това е опит да се наложи по-силно на континента, като заложи на вече изпитаната формула със създаването на продукции специално за местния пазар. Така компанията цели да засили конкуренцията с местните телевизионни оператори.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    horilka avatar :-|
    Panda

    Те първо да инвестират в качествен превод!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK