ЕС ще изисква от медийните платформи да изготвят доклади за фалшиви новини
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ЕС ще изисква от медийните платформи да изготвят доклади за фалшиви новини

Активист, преоблечен като Марк Зукърбърг, извършва демонстративна акция по време на срещата на финансовите министри на ЕС

ЕС ще изисква от медийните платформи да изготвят доклади за фалшиви новини

Това е част от плана на ЕК за справянето с тях, който включва и финансиране на агенциите за дезинформация в Европа

2433 прочитания

Активист, преоблечен като Марк Зукърбърг, извършва демонстративна акция по време на срещата на финансовите министри на ЕС

© Reuters


Европейската комисия (ЕК) планира да изисква от медийните платформи, включително Facebook, Twitter и Google, да изготвят доклади за фалшиви новини всеки месец. Целта е да се уловят руските кампании за дезинформация преди европейските избори, които ще се проведат през май 2019 г., споделят пред Politico двама представители на ЕС. Този призив към технологичните компании е част от "плана за справянето с фалшивите новини", който се очаква да бъде представен по-късно в сряда.

Информираност на европейските граждани

Facebook и другите медийни платформи ще бъдат помолени да предоставят доклади за всеки месец от януари до май, твърди единият източник. Получената информация ще бъде структурирана и публикувана, защото целта на Брюксел е да информира европейските гласоподаватели за това как чужди страни се опитват да повлияят на вота.

Новият план на ЕС отново определя Русия като държава, която систематично ползва подобни методи за въздействие. Докладите, които ще изготвят технологичните компании, ще включват данни за това как се поднасят политически реклами, както и колко ботове и фалшиви профили са хванати и деактивирани.

Компаниите, подписали Кодекса на ЕС за справяне с дезинформацията, ще бъдат помолени да изготвят месечни докалди. Досега отделните компании, които са се регистрирали, са Google, Facebook, Twitter и Mozilla.

Финансиране

Планът за действие на ЕК ще включва иск за повече финансиране на агенциите за дезинформация в Европа, включително и за собствения отдел на ЕС, занимаващ се с този въпрос - StratCom. Освен това се планира и създаването на "система за бързо предупреждение", която има за цел да уведомява националните органи на всяка държава, ако страната се атакува с фалшиви новини.

Проблемът с тях, изглежда, все повече се задълбочава. Последните месеци компанията на Марк Зукърбърг например беше замесена в поредица от скандали за използване на мрежата ѝ за политически цели от Русия, за слаб контрол върху това с кого споделя данните на потребителите и критики, че не успява да овладее вълната от омраза.

Европейската комисия (ЕК) планира да изисква от медийните платформи, включително Facebook, Twitter и Google, да изготвят доклади за фалшиви новини всеки месец. Целта е да се уловят руските кампании за дезинформация преди европейските избори, които ще се проведат през май 2019 г., споделят пред Politico двама представители на ЕС. Този призив към технологичните компании е част от "плана за справянето с фалшивите новини", който се очаква да бъде представен по-късно в сряда.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK