С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 дек 2018, 13:44, 5397 прочитания

Полската Maspex влага 5 млн. евро в бутилирането на минералната вода "Велинград"

Инвестицията е за производствена зала, склад и бутилираща линия, като ще удвои складовия капацитет на компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Новият собственик на минералната вода "Велинград" – полската Grupa Maspex, ще вложи 5 млн. евро в разширяване и модернизиране на производството си в родопския град. Инвестицията е част от по-мащабен проект на международната група за увеличаване и подобряване на производствения и складовия й капацитет в Полша, Румъния и България. Цялата стойност на проекта е 94 млн. евро, като 47 млн. евро от тях се финансират чрез заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) по т.нар. план "Юнкер". Проектът ще изпълнен в периода 2018/20 г.

Grupa Maspex, която е позната на българския пазар като собственик на соковете Queens и беше и сред кандидатите за "Девин", купи българската компания "Акварекс-В", която бутилира минералната вода "Велинград", в края на 2017 г. Сделката беше през дъщерното дружество "Тимбарк България", което придоби 99.84% от "Акварекс-В" срещу неоповестена тогава сума. Сега във финансовия отчет на купувача за 2017 г. е посочено, че стойността на придобиване на инвестицията в дъщерното дружество е била 8.14 млн. лв. Продавач беше компанията "Столарски и синове", която е еднолична собственост на председателя на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) Миролюб Столарски, чието семейство притежава автобусната компания "Карат-С" и велинградския хотел "Двореца".


"Решението да направим тази инвестиция беше основно обусловено от силния бранд и качеството на минералната вода Велинград – ниска минерализация и високо PH", коментираха за "Капитал" от българския офис на "Тимбарк".

Разширяване на бизнеса

Средствата, които новият собственик ще насочи към българския пазар, ще бъдат вложени в изграждането на производствена зала, склад и бутилираща линия за вода във Велинград. "Разширяването и модернизацията на производствената база, в която се бутилира водата "Велинград", е също толкова важна за нас, колкото са и инвестициите в продажбите", коментираха от Grupa Maspex за "Капитал".



"Този проект ще ни позволи да увеличим над два пъти броя на палетните места в склада във Велинград. Инвестицията има за цел също така и модеринизирането на производството – с нея ще оптимизираме процесите, ще ускорим и значително ще увеличим производствения си капацитет", допълват от полската група.

От Maspex уточняват, че инвестицията е предназначена изцяло за производството във Велинград, като посочват, че на този етап проектите в града са във фокуса на българския бизнес на групата. Извън минералната вода "Велинград", портфолиото на "Тимбарк България", която беше създадена през 2005 г. след придобиването на соковете Queen’s от Maspex, е разделено в три сектора – сокове, нектари и напитки, разтворими продукти и зърнени продукти. Сред марките на компанията са Queen’s, Tedi, Ciao, La festa, Coffeeta, Ekland, Lubella.

Предистория

"Акварекс-В" е регистрирана през 1995 г. Година по-късно дружеството закупува недвижими имоти извън охранителната зона на минералния извор във Велинград, а през 1998 г. завършва изграждането на фабрика за бутилиране на натурална минерална вода. Тя е разположена на около три километра от центъра на Велинград и е с площ 6 390 кв.м, от които една трета са заети с производствени и административни сгради.

През 1999 г. Министерството на здравеопазването издава сертификат за състава и свойствата на минералната вода с марка "Велинград" и ползването й. В началото на 2000 г. "Акварекс-В" спечелва обявения конкурс за предоставяне на 25-годишна концесия за част от минералната вода от сондаж №5 "Горски пункт" на находище "Велинград – Чепино". Сега фирмата е единствен концесионер, но преди време е имало и друг бутилировач на минерална вода от Велинград.

"Акварекс-В" предлага водата в различни разфасовки – от бутилки 330 мл до галони от 19 литра. Логистиката е организирана със собствен автомобилен транспорт от склад във Велинград. Водата се продава само на вътрешния пазар. Според агенцията за маркетингови изследвания Global Data пазарният дял на "Велинград" е под един процент.

През 2016 г. във фабриката е въведена нова поточна линия с капацитет 10 хил. бутилки в час. Инвестицията е за около 800 хил. евро.

След продажбата

Новият собственик бутилира водата "Велинград" в разфасовки от 0.33 л, 0.5 л и 1.5 литра и създаде нова зелена квадратна бутилка, която, по данни на компанията, потребителите вече разпознават. Досегашното разпространение на продукта е подсилено от изградената от "Тимбарк България" дистрибуторска мрежа за другите брандове на групата.

След покупката натуралната минерална вода "Велинград" получи съдействие от новия собственик и в други посоки. "През 2018 г. имахме много силна маркетингова подкрепа по всички канали на комуникация – телевизионни реклами, продуктово позициониране, промотиране на марката на редици обществени мероприятия и др.", обясниха от "Тимбарк България".

Според данните в Търговския регистър през 2017 г., когато водата все още е притежание на стария собственик, "Акварекс – В" отчита по-високи приходи в сравнение с 2016 – до 983 хил. лева, и загуба от 108 хил. лева (през 2016 е бил на печалба от 626 хил. лв.). От "Тимбарк България" не посочиха какви са очакванията им за оборота и финансовия резултат през 2018, като споделиха единствено, че "общият оборот на Grupa Maspex за 2017 г. достигна 1 милиард евро, като дейността в България има важен принос за този резултат".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Дунарит" и Агенцията по невписванията "Дунарит" и Агенцията по невписванията

Въпреки спечелените дела дружеството не успява да пробие институцията и да впише увеличението на капитала си

20 авг 2019, 378 прочитания

Apple инвестира още 6 млрд. долара в сериали и шоу формати 1 Apple инвестира още 6 млрд. долара в сериали и шоу формати

Технологичната компания развива новата си стрийминг услуга, за да надмине конкуренти като Netflix и Disney

20 авг 2019, 470 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Кои са иновативните предприятия на 2018 г.

Девет компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 14-а поредна година

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Новият безплатен брокер

Търговията с акции без комисиона става по-достъпна благодарение на млади подривни компании

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство