С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 дек 2018, 13:44, 2393 прочитания

Полската Maspex влага 5 млн. евро в бутилирането на минералната вода "Велинград"

Инвестицията е за производствена зала, склад и бутилираща линия, като ще удвои складовия капацитет на компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Новият собственик на минералната вода "Велинград" – полската Grupa Maspex, ще вложи 5 млн. евро в разширяване и модернизиране на производството си в родопския град. Инвестицията е част от по-мащабен проект на международната група за увеличаване и подобряване на производствения и складовия й капацитет в Полша, Румъния и България. Цялата стойност на проекта е 94 млн. евро, като 47 млн. евро от тях се финансират чрез заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) по т.нар. план "Юнкер". Проектът ще изпълнен в периода 2018/20 г.

Grupa Maspex, която е позната на българския пазар като собственик на соковете Queens и беше и сред кандидатите за "Девин", купи българската компания "Акварекс-В", която бутилира минералната вода "Велинград", в края на 2017 г. Сделката беше през дъщерното дружество "Тимбарк България", което придоби 99.84% от "Акварекс-В" срещу неоповестена тогава сума. Сега във финансовия отчет на купувача за 2017 г. е посочено, че стойността на придобиване на инвестицията в дъщерното дружество е била 8.14 млн. лв. Продавач беше компанията "Столарски и синове", която е еднолична собственост на председателя на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) Миролюб Столарски, чието семейство притежава автобусната компания "Карат-С" и велинградския хотел "Двореца".


"Решението да направим тази инвестиция беше основно обусловено от силния бранд и качеството на минералната вода Велинград – ниска минерализация и високо PH", коментираха за "Капитал" от българския офис на "Тимбарк".

Разширяване на бизнеса

Средствата, които новият собственик ще насочи към българския пазар, ще бъдат вложени в изграждането на производствена зала, склад и бутилираща линия за вода във Велинград. "Разширяването и модернизацията на производствената база, в която се бутилира водата "Велинград", е също толкова важна за нас, колкото са и инвестициите в продажбите", коментираха от Grupa Maspex за "Капитал".



"Този проект ще ни позволи да увеличим над два пъти броя на палетните места в склада във Велинград. Инвестицията има за цел също така и модеринизирането на производството – с нея ще оптимизираме процесите, ще ускорим и значително ще увеличим производствения си капацитет", допълват от полската група.

От Maspex уточняват, че инвестицията е предназначена изцяло за производството във Велинград, като посочват, че на този етап проектите в града са във фокуса на българския бизнес на групата. Извън минералната вода "Велинград", портфолиото на "Тимбарк България", която беше създадена през 2005 г. след придобиването на соковете Queen’s от Maspex, е разделено в три сектора – сокове, нектари и напитки, разтворими продукти и зърнени продукти. Сред марките на компанията са Queen’s, Tedi, Ciao, La festa, Coffeeta, Ekland, Lubella.

Предистория

"Акварекс-В" е регистрирана през 1995 г. Година по-късно дружеството закупува недвижими имоти извън охранителната зона на минералния извор във Велинград, а през 1998 г. завършва изграждането на фабрика за бутилиране на натурална минерална вода. Тя е разположена на около три километра от центъра на Велинград и е с площ 6 390 кв.м, от които една трета са заети с производствени и административни сгради.

През 1999 г. Министерството на здравеопазването издава сертификат за състава и свойствата на минералната вода с марка "Велинград" и ползването й. В началото на 2000 г. "Акварекс-В" спечелва обявения конкурс за предоставяне на 25-годишна концесия за част от минералната вода от сондаж №5 "Горски пункт" на находище "Велинград – Чепино". Сега фирмата е единствен концесионер, но преди време е имало и друг бутилировач на минерална вода от Велинград.

"Акварекс-В" предлага водата в различни разфасовки – от бутилки 330 мл до галони от 19 литра. Логистиката е организирана със собствен автомобилен транспорт от склад във Велинград. Водата се продава само на вътрешния пазар. Според агенцията за маркетингови изследвания Global Data пазарният дял на "Велинград" е под един процент.

През 2016 г. във фабриката е въведена нова поточна линия с капацитет 10 хил. бутилки в час. Инвестицията е за около 800 хил. евро.

След продажбата

Новият собственик бутилира водата "Велинград" в разфасовки от 0.33 л, 0.5 л и 1.5 литра и създаде нова зелена квадратна бутилка, която, по данни на компанията, потребителите вече разпознават. Досегашното разпространение на продукта е подсилено от изградената от "Тимбарк България" дистрибуторска мрежа за другите брандове на групата.

След покупката натуралната минерална вода "Велинград" получи съдействие от новия собственик и в други посоки. "През 2018 г. имахме много силна маркетингова подкрепа по всички канали на комуникация – телевизионни реклами, продуктово позициониране, промотиране на марката на редици обществени мероприятия и др.", обясниха от "Тимбарк България".

Според данните в Търговския регистър през 2017 г., когато водата все още е притежание на стария собственик, "Акварекс – В" отчита по-високи приходи в сравнение с 2016 – до 983 хил. лева, и загуба от 108 хил. лева (през 2016 е бил на печалба от 626 хил. лв.). От "Тимбарк България" не посочиха какви са очакванията им за оборота и финансовия резултат през 2018, като споделиха единствено, че "общият оборот на Grupa Maspex за 2017 г. достигна 1 милиард евро, като дейността в България има важен принос за този резултат".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Какви са вашите отношения с парите
Покажете как харчите и ще ви кажем какъв герой сте

Разберете ТУК

Разбирате ли се добре с парите?



Прост въпрос, чийто отговор обаче често затруднява. За някои хора парите са просто символ за личен или професионален успех. Други ги възприемат като средство за по-висок социален статус и неговата демонстрация без значение дали са щастливи или не.

Направете този бърз и забавен тест, за да разберете какъв герой сте, как харчите, какви са рисковете и как да подобрите отношенията с парите си.


capital.bg/partners/unicredit

Прочетете и това

Най-голямата слънчева сделка 2 Най-голямата слънчева сделка

Samsung продава седемте си соларни парка в България на германския фонд KGAL и чешката Micronix за около 80 млн. евро

14 дек 2018, 859 прочитания

Отхвърчащите дългове на "България ер" 6 Отхвърчащите дългове на "България ер"

"Летище София" губи сериозна част от делата срещу националния превозвач за неплатените летищни такси. Това може да се окаже опасен прецедент

14 дек 2018, 1830 прочитания

24 часа 7 дни

14 дек 2018, 11157 прочитания

14 дек 2018, 3301 прочитания

14 дек 2018, 2745 прочитания

14 дек 2018, 2647 прочитания

14 дек 2018, 1819 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Кои са иновативните предприятия на 2018 г.

Девет компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 14-а поредна година

Беднякът милиардер

Твърденията на прокуратурата, че Баневи са изпрали един милиард, не издържат елементарна проверка

Новото лице на PR агенциите

Най-големите компании в сектора достигат общи приходи от 25.3 млн. лв. и ръст от 11%

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Коледна селекция - за всички от сърце

Ако все още не сте се справили с коледното пазаруване, разнообразни идеи за подаръци в последния момент.

Книга: "Малка история на философията"

Найджъл Уорбъртън запазва лаконичния си стил, за да въведе по разбираем начин читателите дори в най-оплетените философски школи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: ГЕРБ сглоби машина за репресии

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 14.12.2018 Прочетете