С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 дек 2018, 13:44, 3159 прочитания

Полската Maspex влага 5 млн. евро в бутилирането на минералната вода "Велинград"

Инвестицията е за производствена зала, склад и бутилираща линия, като ще удвои складовия капацитет на компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Новият собственик на минералната вода "Велинград" – полската Grupa Maspex, ще вложи 5 млн. евро в разширяване и модернизиране на производството си в родопския град. Инвестицията е част от по-мащабен проект на международната група за увеличаване и подобряване на производствения и складовия й капацитет в Полша, Румъния и България. Цялата стойност на проекта е 94 млн. евро, като 47 млн. евро от тях се финансират чрез заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) по т.нар. план "Юнкер". Проектът ще изпълнен в периода 2018/20 г.

Grupa Maspex, която е позната на българския пазар като собственик на соковете Queens и беше и сред кандидатите за "Девин", купи българската компания "Акварекс-В", която бутилира минералната вода "Велинград", в края на 2017 г. Сделката беше през дъщерното дружество "Тимбарк България", което придоби 99.84% от "Акварекс-В" срещу неоповестена тогава сума. Сега във финансовия отчет на купувача за 2017 г. е посочено, че стойността на придобиване на инвестицията в дъщерното дружество е била 8.14 млн. лв. Продавач беше компанията "Столарски и синове", която е еднолична собственост на председателя на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) Миролюб Столарски, чието семейство притежава автобусната компания "Карат-С" и велинградския хотел "Двореца".


"Решението да направим тази инвестиция беше основно обусловено от силния бранд и качеството на минералната вода Велинград – ниска минерализация и високо PH", коментираха за "Капитал" от българския офис на "Тимбарк".

Разширяване на бизнеса

Средствата, които новият собственик ще насочи към българския пазар, ще бъдат вложени в изграждането на производствена зала, склад и бутилираща линия за вода във Велинград. "Разширяването и модернизацията на производствената база, в която се бутилира водата "Велинград", е също толкова важна за нас, колкото са и инвестициите в продажбите", коментираха от Grupa Maspex за "Капитал".



"Този проект ще ни позволи да увеличим над два пъти броя на палетните места в склада във Велинград. Инвестицията има за цел също така и модеринизирането на производството – с нея ще оптимизираме процесите, ще ускорим и значително ще увеличим производствения си капацитет", допълват от полската група.

От Maspex уточняват, че инвестицията е предназначена изцяло за производството във Велинград, като посочват, че на този етап проектите в града са във фокуса на българския бизнес на групата. Извън минералната вода "Велинград", портфолиото на "Тимбарк България", която беше създадена през 2005 г. след придобиването на соковете Queen’s от Maspex, е разделено в три сектора – сокове, нектари и напитки, разтворими продукти и зърнени продукти. Сред марките на компанията са Queen’s, Tedi, Ciao, La festa, Coffeeta, Ekland, Lubella.

Предистория

"Акварекс-В" е регистрирана през 1995 г. Година по-късно дружеството закупува недвижими имоти извън охранителната зона на минералния извор във Велинград, а през 1998 г. завършва изграждането на фабрика за бутилиране на натурална минерална вода. Тя е разположена на около три километра от центъра на Велинград и е с площ 6 390 кв.м, от които една трета са заети с производствени и административни сгради.

През 1999 г. Министерството на здравеопазването издава сертификат за състава и свойствата на минералната вода с марка "Велинград" и ползването й. В началото на 2000 г. "Акварекс-В" спечелва обявения конкурс за предоставяне на 25-годишна концесия за част от минералната вода от сондаж №5 "Горски пункт" на находище "Велинград – Чепино". Сега фирмата е единствен концесионер, но преди време е имало и друг бутилировач на минерална вода от Велинград.

"Акварекс-В" предлага водата в различни разфасовки – от бутилки 330 мл до галони от 19 литра. Логистиката е организирана със собствен автомобилен транспорт от склад във Велинград. Водата се продава само на вътрешния пазар. Според агенцията за маркетингови изследвания Global Data пазарният дял на "Велинград" е под един процент.

През 2016 г. във фабриката е въведена нова поточна линия с капацитет 10 хил. бутилки в час. Инвестицията е за около 800 хил. евро.

След продажбата

Новият собственик бутилира водата "Велинград" в разфасовки от 0.33 л, 0.5 л и 1.5 литра и създаде нова зелена квадратна бутилка, която, по данни на компанията, потребителите вече разпознават. Досегашното разпространение на продукта е подсилено от изградената от "Тимбарк България" дистрибуторска мрежа за другите брандове на групата.

След покупката натуралната минерална вода "Велинград" получи съдействие от новия собственик и в други посоки. "През 2018 г. имахме много силна маркетингова подкрепа по всички канали на комуникация – телевизионни реклами, продуктово позициониране, промотиране на марката на редици обществени мероприятия и др.", обясниха от "Тимбарк България".

Според данните в Търговския регистър през 2017 г., когато водата все още е притежание на стария собственик, "Акварекс – В" отчита по-високи приходи в сравнение с 2016 – до 983 хил. лева, и загуба от 108 хил. лева (през 2016 е бил на печалба от 626 хил. лв.). От "Тимбарк България" не посочиха какви са очакванията им за оборота и финансовия резултат през 2018, като споделиха единствено, че "общият оборот на Grupa Maspex за 2017 г. достигна 1 милиард евро, като дейността в България има важен принос за този резултат".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

13 март 2019
София Ивент Център

capital.bg/fintech

Annual FinTech Summit


Запазете своето място сега


Теми в програмата:


  • Тенденции и двигатели за растеж на финтех индустрията
  • PSD2 и възможностите за бизнеса
  • Мобилни плащания и дигитални портфейли
  • Кои са последните технологични иновации на пазара
  • InsureTech: дигиталната трансформация в застраховането
  • Международно сътрудничество и възможности за растеж на екосистемата

Към регистрацията

Прочетете и това

Българската финтех компания Payhawk.io привлече 1 млн. лв. финансиране Българската финтех компания Payhawk.io привлече 1 млн. лв. финансиране

Водещ инвеститор е фондът Eleven, но се включват и редица бизнес ангели като Васил Терзиев и Светозар Георгиев

19 фев 2019, 398 прочитания

Honda ще затвори завода си във Великобритания 1 Honda ще затвори завода си във Великобритания

Компанията ще пренасочи сглобяването на коли за европейския пазар в Япония заради облекченията на търговското споразумение между Брюксел и Токио

19 фев 2019, 536 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Кои са иновативните предприятия на 2018 г.

Девет компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 14-а поредна година

Българският автопазар 2018: Повече дизел и нови коли

Старите автомобили над 20 години продължават да преобладават в българския автопарк, въпреки нарастването на продажбите на нови автомобили

Задава ли се нова ядрена надпревара

Оттеглянето на САЩ и Русия от договора за ракетите със среден и малък обсег ще подкопае най-вече сигурността на Европа

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Как (не) живеем

Кураторката Вера Млечевска за въпросите, които поставя предстоящото българско участие на Венецианското биенале

Ах, Мария

Излезе първата книга на създателката на блога Brain Pickings

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Ирландски гигант в опаковките купува завод в Луковит, сделка за офис сграда за 60 млн. лв., Coca-Cola HBC придобива сръбски производител на храни

Емисия

DAILY @7AM // 19.02.2019 Прочетете