С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 6 дек 2018, 12:05, 7437 прочитания

Македонската верига "КАМ маркет" ще открие 15 магазина в България през 2019 г.

За година присъствие в София компанията очаква да отчете оборот от 7.9 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Македонската верига за търговия на дребно "КАМ маркет" планира да открие нови 15 магазина през 2019 г. в България. През следващите две години търговските обекти в страната ще бъдат допълнени с нови 30, уточниха за "Капитал" от офиса на компанията в Скопие.

10 обекта за година


"КАМ маркет" вече отбеляза една година в страната с десет магазина в столицата: два в "Младост", три в "Люлин", по един в "Зона Б5", "Света Троица", "Надежда", "Хаджи Димитър" и "Манастирски ливади". Търговските обекти се посещават от около половин милион купувачи месечно. Средният касов бон в магазините в България е 9 лв., уточниха за "Капитал" от македонския офис.

Магазините са във формат "хард дискаунт". Това означава изключително прецизно контролирани разходи на всички нива – централа, магазини, логистика, персонал, реклама и инвестиция на всичко спестено в продажни цени, обясниха от веригата.

"Работим с около 1000 артикула и не мислим да разширяваме стандартния асортимент, защото не искаме да излизаме от концепцията на хард дискаунтър", уточниха за "Капитал" от централата на дружеството. В България компанията очаква да отчете оборот от 7.9 млн. лв. с ДДС за 2018 г. За следващата година екипът планира продажби за 30 млн. лв., допълниха от офиса в Македония.



Собствени и от внос

Голяма част от стоките в магазините на веригата в Македония са внос, който КАМ прави директно – от Гърция и Турция (плодове и зеленчуци), от Германия и Швейцария (сух асортимент, замразени и млечни артикули), от Тайланд (консерви риба тон), от Китай (нехранителни стоки), от Италия (сух асортимент).

Повечето продукти са известни брандове на големи производители, а около 40% са собствени марки на веригата (private labels), произведени за нея в Македония, Германия, Швейцария, Италия: шоколадови изделия, кафе и чай, алкохолни напитки, захарни изделия, кетчуп, майонеза, ядки, колбаси, пастети, замразени и консервирани риби, сокове и безалкохолни напитки, сухи супи, козметика, млечни продукти, основни храни.

КАМ в Македония разполага със своя логистична база, фабрика за пакетиране на много от артикулите (ядки, нишесте, варива, какао), мандра (откъдето се зареждат магазините с кисело мляко, сирене, кашкавал, извара), пекарна (която доставя хляб до всички обекти на веригата). В повечето магазини в Македония се предлагат хлебни изделия и закуски, изпечени на място.

Доставките към магазините се извършват през собствен централен склад със свой транспорт.

Фамилен бизнес

Веригата магазини КАМ за търговия с хранителни стоки е единствена от типа "хард дискаунт" в Македония. Собственици са Гоце Камчев и Таня Камчева – баща и дъщеря. Името на веригата идва от първите три букви от фамилията им. Фирмата е създадена през 90-те години и започва дейност като основен представител и дистрибутор на световни производители, сред които Nestle, Dr. Oetker, Bahlsen, Storck.

През май 1999 г. семейството отваря в Скопие първите два КАМ магазина. Днес компанията управлява 71 обекта в цяла Македония, които са лидер на пазара. В края на 2015 г. мениджърите решават да разширят бизнеса си и да открият магазини в България, Косово, Албания, Сърбия. Купуват веригата "Диамбе" с 15 обекта в Косово и 10 в Албания, а в България започват от нулата и работят чрез фирма "КАМ 2014".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Собственикът на Zara с рекордна печалба за деветмесечието 2 Собственикът на Zara с рекордна печалба за деветмесечието

Добрите резултати на Inditex се дължат на интегрирането на модерни технологии в повечето магазини

15 дек 2018, 1486 прочитания

Продажбите на автомобили в ЕС спадат за трети пореден месец 1 Продажбите на автомобили в ЕС спадат за трети пореден месец

През ноември в България са продадени с 10.2% по-малко нови коли

15 дек 2018, 1020 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Дъщерята на основателя на Huawei беше задържана по искане на САЩ

Мън Уанджоу, която е и финансов директор на компанията, е била арестувана в Канада

Нинова vs. Станишев - рунд пореден

Президентът на европейските социалисти няма да води листата на българските за евроизборите, но ще опита да я пренареди с преференции

Как да изберем въздухопречиствател

Какво трябва да знаем, когато купуваме уред за пречистване на въздуха за вкъщи или офиса

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Европа над всичко

Защо писателят и философ Робeрт Менасе продължава да гледа с надежда към Европейския съюз

20 въпроса: Калоян Илиев – Кокимото

Новата му изложба, (You Love Kokimoto), е в Gifted до 4 януари

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 15.12.2018 Прочетете