Македонската верига "КАМ маркет" ще открие 15 магазина в България през 2019 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Македонската верига "КАМ маркет" ще открие 15 магазина в България през 2019 г.

"КАМ маркет"

Македонската верига "КАМ маркет" ще открие 15 магазина в България през 2019 г.

За година присъствие в София компанията очаква да отчете оборот от 7.9 млн. лв.

Мара Георгиева
19318 прочитания

"КАМ маркет"

© "КАМ маркет"


Македонската верига за търговия на дребно "КАМ маркет" планира да открие нови 15 магазина през 2019 г. в България. През следващите две години търговските обекти в страната ще бъдат допълнени с нови 30, уточниха за "Капитал" от офиса на компанията в Скопие.

10 обекта за година

"КАМ маркет" вече отбеляза една година в страната с десет магазина в столицата: два в "Младост", три в "Люлин", по един в "Зона Б5", "Света Троица", "Надежда", "Хаджи Димитър" и "Манастирски ливади". Търговските обекти се посещават от около половин милион купувачи месечно. Средният касов бон в магазините в България е 9 лв., уточниха за "Капитал" от македонския офис.

Магазините са във формат "хард дискаунт". Това означава изключително прецизно контролирани разходи на всички нива – централа, магазини, логистика, персонал, реклама и инвестиция на всичко спестено в продажни цени, обясниха от веригата.

"Работим с около 1000 артикула и не мислим да разширяваме стандартния асортимент, защото не искаме да излизаме от концепцията на хард дискаунтър", уточниха за "Капитал" от централата на дружеството. В България компанията очаква да отчете оборот от 7.9 млн. лв. с ДДС за 2018 г. За следващата година екипът планира продажби за 30 млн. лв., допълниха от офиса в Македония.

Собствени и от внос

Голяма част от стоките в магазините на веригата в Македония са внос, който КАМ прави директно – от Гърция и Турция (плодове и зеленчуци), от Германия и Швейцария (сух асортимент, замразени и млечни артикули), от Тайланд (консерви риба тон), от Китай (нехранителни стоки), от Италия (сух асортимент).

Повечето продукти са известни брандове на големи производители, а около 40% са собствени марки на веригата (private labels), произведени за нея в Македония, Германия, Швейцария, Италия: шоколадови изделия, кафе и чай, алкохолни напитки, захарни изделия, кетчуп, майонеза, ядки, колбаси, пастети, замразени и консервирани риби, сокове и безалкохолни напитки, сухи супи, козметика, млечни продукти, основни храни.

КАМ в Македония разполага със своя логистична база, фабрика за пакетиране на много от артикулите (ядки, нишесте, варива, какао), мандра (откъдето се зареждат магазините с кисело мляко, сирене, кашкавал, извара), пекарна (която доставя хляб до всички обекти на веригата). В повечето магазини в Македония се предлагат хлебни изделия и закуски, изпечени на място.

Доставките към магазините се извършват през собствен централен склад със свой транспорт.

Фамилен бизнес

Веригата магазини КАМ за търговия с хранителни стоки е единствена от типа "хард дискаунт" в Македония. Собственици са Гоце Камчев и Таня Камчева – баща и дъщеря. Името на веригата идва от първите три букви от фамилията им. Фирмата е създадена през 90-те години и започва дейност като основен представител и дистрибутор на световни производители, сред които Nestle, Dr. Oetker, Bahlsen, Storck.

През май 1999 г. семейството отваря в Скопие първите два КАМ магазина. Днес компанията управлява 71 обекта в цяла Македония, които са лидер на пазара. В края на 2015 г. мениджърите решават да разширят бизнеса си и да открият магазини в България, Косово, Албания, Сърбия. Купуват веригата "Диамбе" с 15 обекта в Косово и 10 в Албания, а в България започват от нулата и работят чрез фирма "КАМ 2014".

Македонската верига за търговия на дребно "КАМ маркет" планира да открие нови 15 магазина през 2019 г. в България. През следващите две години търговските обекти в страната ще бъдат допълнени с нови 30, уточниха за "Капитал" от офиса на компанията в Скопие.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK