С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 6 дек 2018, 12:05, 16820 прочитания

Македонската верига "КАМ маркет" ще открие 15 магазина в България през 2019 г.

За година присъствие в София компанията очаква да отчете оборот от 7.9 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Македонската верига за търговия на дребно "КАМ маркет" планира да открие нови 15 магазина през 2019 г. в България. През следващите две години търговските обекти в страната ще бъдат допълнени с нови 30, уточниха за "Капитал" от офиса на компанията в Скопие.

10 обекта за година


"КАМ маркет" вече отбеляза една година в страната с десет магазина в столицата: два в "Младост", три в "Люлин", по един в "Зона Б5", "Света Троица", "Надежда", "Хаджи Димитър" и "Манастирски ливади". Търговските обекти се посещават от около половин милион купувачи месечно. Средният касов бон в магазините в България е 9 лв., уточниха за "Капитал" от македонския офис.

Магазините са във формат "хард дискаунт". Това означава изключително прецизно контролирани разходи на всички нива – централа, магазини, логистика, персонал, реклама и инвестиция на всичко спестено в продажни цени, обясниха от веригата.

"Работим с около 1000 артикула и не мислим да разширяваме стандартния асортимент, защото не искаме да излизаме от концепцията на хард дискаунтър", уточниха за "Капитал" от централата на дружеството. В България компанията очаква да отчете оборот от 7.9 млн. лв. с ДДС за 2018 г. За следващата година екипът планира продажби за 30 млн. лв., допълниха от офиса в Македония.



Собствени и от внос

Голяма част от стоките в магазините на веригата в Македония са внос, който КАМ прави директно – от Гърция и Турция (плодове и зеленчуци), от Германия и Швейцария (сух асортимент, замразени и млечни артикули), от Тайланд (консерви риба тон), от Китай (нехранителни стоки), от Италия (сух асортимент).

Повечето продукти са известни брандове на големи производители, а около 40% са собствени марки на веригата (private labels), произведени за нея в Македония, Германия, Швейцария, Италия: шоколадови изделия, кафе и чай, алкохолни напитки, захарни изделия, кетчуп, майонеза, ядки, колбаси, пастети, замразени и консервирани риби, сокове и безалкохолни напитки, сухи супи, козметика, млечни продукти, основни храни.

КАМ в Македония разполага със своя логистична база, фабрика за пакетиране на много от артикулите (ядки, нишесте, варива, какао), мандра (откъдето се зареждат магазините с кисело мляко, сирене, кашкавал, извара), пекарна (която доставя хляб до всички обекти на веригата). В повечето магазини в Македония се предлагат хлебни изделия и закуски, изпечени на място.

Доставките към магазините се извършват през собствен централен склад със свой транспорт.

Фамилен бизнес

Веригата магазини КАМ за търговия с хранителни стоки е единствена от типа "хард дискаунт" в Македония. Собственици са Гоце Камчев и Таня Камчева – баща и дъщеря. Името на веригата идва от първите три букви от фамилията им. Фирмата е създадена през 90-те години и започва дейност като основен представител и дистрибутор на световни производители, сред които Nestle, Dr. Oetker, Bahlsen, Storck.

През май 1999 г. семейството отваря в Скопие първите два КАМ магазина. Днес компанията управлява 71 обекта в цяла Македония, които са лидер на пазара. В края на 2015 г. мениджърите решават да разширят бизнеса си и да открият магазини в България, Косово, Албания, Сърбия. Купуват веригата "Диамбе" с 15 обекта в Косово и 10 в Албания, а в България започват от нулата и работят чрез фирма "КАМ 2014".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По торбичката посрещат 6 По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 4733 прочитания

Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук

Общите приходи в секторната класация в "Гепард" са скочили с над 68% до 263 млн. лв.

21 яну 2020, 849 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Дъщерята на основателя на Huawei беше задържана по искане на САЩ

Мън Уанджоу, която е и финансов директор на компанията, е била арестувана в Канада

Още от Капитал
Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10