С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 дек 2018, 13:00, 4211 прочитания

Идва ли краят на игралните конзоли

Модерните технологии и навлизането на "облачните игри" може да променят изцяло бъдещето на индустрията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Продажби на софтуерни видео игри по видове (млрд. долара)

Увеличаване

"Светът на игрите е готов да претърпи трансформация, подобна на тази преди 20 години, когато се появиха първите игри за мобилни устройства."
Кандис Мудрик, анализатор в Newzoo
Да се прави бизнес в сферата на домашните забавления винаги е било трудно. Още повече когато става дума за игрални конзоли, чиито производители вече от 50 години се състезават за вниманието на потребителите. Свидетели сме на това как игрите се променят с времето, но зад кулисите се крие още по-голям конфликт - извършват се дългосрочни сделки за технологии, споразумения... и сложни игри, които изискват екип от хиляди хора, за да бъдат разработени.
Игралната сцена трябва да се подготви или за края на традиционните конзоли, или за пазар, където доминацията е изключително трудна.


Предизвикателство и за най-добрите


Много компании са си поставяли амбициозната цел да конкурират Nintendo или Sony PlayStation, но са се проваляли почти винаги, разказва Financial Times. Офертите, които са предлагали Apple, Panasonic и Sharp, също са доказателство, че дори и най-големите технологични гиганти изпитват трудности, когато става въпрос за игри. Анализаторите обаче са на мнение, че следващото предизвикателство не е коя компания ще излезе с по-добър продукт, а по-скоро дали въобще ще има бъдеще за игралните конзоли. Всичко това се дължи на бързите темпове, с които се развиват технологиите.

"Светът на игрите е готов да претърпи трансформация, подобна на тази преди 20 години, когато се появиха първите игри за мобилни устройства", пише Кандис Мудрик, анализатор в компанията за проучвания в сферата Newzoo. В доклада си на тема "облачен гейминг" той още казва, че "продажбите на традиционни конзоли са реално застрашени".


При използването на облачна технология геймърите от цял свят могат да стриймват, вместо да свалят игри, а и имат възможността да играят в реално време на всяко устройство. Единственото условие е добра връзка с интернет. През октомври Microsoft представи своята "визия за еволюцията на игрите", която наподобява случилата се с музиката и филмите, които вече са достъпни на всеки възможен екран.



След като претърпя провал заради ниските продажби на конзолата Xbox One, компанията ще пусне на пазара от следващата година своя Project xCloud. Игралната сцена обаче трябва да се подготви или за края на традиционните конзоли, или за пазар, където доминацията е изключително трудна.


"Облачното" бъдеще

Моделът на конзолите е устроен така, че да разчита на посредника - игри, които от своя страна генерират приходи. Ако те бъдат заменени от облачните игри, игралните студиа като Electronic Arts и Activision ще започнат да предлагат продуктите си, без да имат нужда от посредник. Sony и Nintendo са сами по себе си производители и биха могли да създадат свой печеливш облачен модел. Microsoft, от друга страна, купува студиа за игри, за да си осигури по-силно портфолио.

Навлизането на 5G мрежите може да ускори процеса. Възможностите, които предлага стриймването, както и по-малката нужда от голяма памет, представлява заплаха за глобалния пазар на конзоли на стойност 34 млрд. долара годишно в продажби на хардуер и софтуер.


Индустрията в момента може да започне да инвестира именно в последно поколение технология. За някои компании тази прогноза изглежда още далечна. Широколентовият интернет може да изисква повече от десетилетие, за да стане достатъчно бърз и достъпен. Ако това се случи обаче, би представлявало невероятна оферта за по-тежките игри, за които е нужна конзола. Възможното развитие в тази посока изглежда е надежда за производителите на конзоли. Анализаторите от Newzoo прогнозират, че приходите за пазара на конзолни игри ще нараснат с 15.2% тази година в сравнение с 2017 г.

Докато потреблението на мобилните игри се е увеличило драстично през последните години, това не се оказва за сметка на конзолите. Консултантът Серкан Тото обяснява, че те даже са помогнали за разширяването на аудиторията. Останали са три компании - победители в сферата, които са решени да утвърдят пазарната си позиция. Това са Sony, Nintendo и Switch.

Всички те стават все по-добри в създаването на съдържание и в откриването на нови начини да генерират приходи, излизащи извън продажбите единствено на игри. Футбол на най-високо ниво, пускането на Pokemon и Spider-man - всичко това говори, че "облачните игри се задават", коментира Тото. "Всичко ще бъде стриймвано и устройствата ще се променят. Ще се случи по-бързо, отколкото повечето компании подозират", добавя той.

Плюсовете

Производителите на конзоли обаче са положили много усилия, за да гарантират, че най-големите и най-добрите игри са предназначени за именно за тях. Докато стриймингът представлява заплаха, Тото припомня, че конзолите са се справяли през годините с много конкурентни технологии и промени в потребителското поведение.

Изключителната популярност на Fortnite - по-ниска като качество, но много пристрастяваща игра, която може да се играе на конзоли, смартфони и компютри, според мнозина представлява огромна заплаха за конзолите.
През септември Sony започна да предлага версията на Fortnite, която позволява на играчите на конзолата PS4 да се конкурират с потребителите, играещи от други устройства, и продажбите на PS4 от Black Friday белязаха втората си най-добра година в САЩ. Драстично намалената цена от 199 долара имаше голямо значение, но и съдържанието на игри, които са "задължителни за геймърите", също, казва Джим Райън, зам.-председател на Sony.

"Като имаме предвид историята на игралните конзоли от този модел, увеличението сега, на шестата година, означава, че нещо се случва", добавя той, като уточнява, че Fortnite е добра за бизнеса, защото е от типа AAA - по-трудни за разработка игри, които привличат новото поколение геймъри към конзолите.

"Игралните конзоли са още около нас и са от огромно значение за хората, израснали с тях", смята Евън Амос, автор на книгата The Game Console. "Да седиш на дивана и да играеш Dead Redemption 2 на конзола, и то на големия екран на телевизора - това си остава ненадминато преживяване", казва той.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кои са иновативните предприятия на 2019 г. Кои са иновативните предприятия на 2019 г.

Осем компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 15-а поредна година

5 дек 2019, 166 прочитания

Софтуерната индустрия вече отговаря за 2.9% от БВП 1 Софтуерната индустрия вече отговаря за 2.9% от БВП

Общите приходи на компаниите в сектора за 2018 г. са 3 млрд. лв., а заетите са общо 33 хил. души

5 дек 2019, 712 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Над 50% от стоките в седем от търговските вериги са от български производители

Членовете на Сдружението за търговия работят с над 1000 местни доставчици

Още от Капитал
Има ли спасение за "Топлофикация София"

Общинското дружество е в критично състояние, но ръководството му твърди, че има въможноти за стабилизиране

За кого е модерната MBA диплома

MBA отдавна вече не е просто образование по мениджмънт, като фокусът се е изместил към обучение в лидерство

Кой кой е при дигиталните портфейли в България

Седем компании вече предлагат безконтактни плащания и операции с телефон в страната, но използването остава слабо

Винаги с Америка, винаги с Русия

Посещението на Бойко Борисов в САЩ показа как правителството разбира баланса между Вашингтон и Москва

Velvet November

30 години след Нежната революция чешките дисиденти, социолози, историци правят равносметка на фона на протести

Army of K-Lovers

След като покори света, корейската поп музика печели все повече фенове и в България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10