С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 дек 2018, 13:00, 4107 прочитания

Идва ли краят на игралните конзоли

Модерните технологии и навлизането на "облачните игри" може да променят изцяло бъдещето на индустрията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Продажби на софтуерни видео игри по видове (млрд. долара)

Увеличаване

"Светът на игрите е готов да претърпи трансформация, подобна на тази преди 20 години, когато се появиха първите игри за мобилни устройства."
Кандис Мудрик, анализатор в Newzoo
Да се прави бизнес в сферата на домашните забавления винаги е било трудно. Още повече когато става дума за игрални конзоли, чиито производители вече от 50 години се състезават за вниманието на потребителите. Свидетели сме на това как игрите се променят с времето, но зад кулисите се крие още по-голям конфликт - извършват се дългосрочни сделки за технологии, споразумения... и сложни игри, които изискват екип от хиляди хора, за да бъдат разработени.
Игралната сцена трябва да се подготви или за края на традиционните конзоли, или за пазар, където доминацията е изключително трудна.


Предизвикателство и за най-добрите


Много компании са си поставяли амбициозната цел да конкурират Nintendo или Sony PlayStation, но са се проваляли почти винаги, разказва Financial Times. Офертите, които са предлагали Apple, Panasonic и Sharp, също са доказателство, че дори и най-големите технологични гиганти изпитват трудности, когато става въпрос за игри. Анализаторите обаче са на мнение, че следващото предизвикателство не е коя компания ще излезе с по-добър продукт, а по-скоро дали въобще ще има бъдеще за игралните конзоли. Всичко това се дължи на бързите темпове, с които се развиват технологиите.

"Светът на игрите е готов да претърпи трансформация, подобна на тази преди 20 години, когато се появиха първите игри за мобилни устройства", пише Кандис Мудрик, анализатор в компанията за проучвания в сферата Newzoo. В доклада си на тема "облачен гейминг" той още казва, че "продажбите на традиционни конзоли са реално застрашени".


При използването на облачна технология геймърите от цял свят могат да стриймват, вместо да свалят игри, а и имат възможността да играят в реално време на всяко устройство. Единственото условие е добра връзка с интернет. През октомври Microsoft представи своята "визия за еволюцията на игрите", която наподобява случилата се с музиката и филмите, които вече са достъпни на всеки възможен екран.



След като претърпя провал заради ниските продажби на конзолата Xbox One, компанията ще пусне на пазара от следващата година своя Project xCloud. Игралната сцена обаче трябва да се подготви или за края на традиционните конзоли, или за пазар, където доминацията е изключително трудна.


"Облачното" бъдеще

Моделът на конзолите е устроен така, че да разчита на посредника - игри, които от своя страна генерират приходи. Ако те бъдат заменени от облачните игри, игралните студиа като Electronic Arts и Activision ще започнат да предлагат продуктите си, без да имат нужда от посредник. Sony и Nintendo са сами по себе си производители и биха могли да създадат свой печеливш облачен модел. Microsoft, от друга страна, купува студиа за игри, за да си осигури по-силно портфолио.

Навлизането на 5G мрежите може да ускори процеса. Възможностите, които предлага стриймването, както и по-малката нужда от голяма памет, представлява заплаха за глобалния пазар на конзоли на стойност 34 млрд. долара годишно в продажби на хардуер и софтуер.


Индустрията в момента може да започне да инвестира именно в последно поколение технология. За някои компании тази прогноза изглежда още далечна. Широколентовият интернет може да изисква повече от десетилетие, за да стане достатъчно бърз и достъпен. Ако това се случи обаче, би представлявало невероятна оферта за по-тежките игри, за които е нужна конзола. Възможното развитие в тази посока изглежда е надежда за производителите на конзоли. Анализаторите от Newzoo прогнозират, че приходите за пазара на конзолни игри ще нараснат с 15.2% тази година в сравнение с 2017 г.

Докато потреблението на мобилните игри се е увеличило драстично през последните години, това не се оказва за сметка на конзолите. Консултантът Серкан Тото обяснява, че те даже са помогнали за разширяването на аудиторията. Останали са три компании - победители в сферата, които са решени да утвърдят пазарната си позиция. Това са Sony, Nintendo и Switch.

Всички те стават все по-добри в създаването на съдържание и в откриването на нови начини да генерират приходи, излизащи извън продажбите единствено на игри. Футбол на най-високо ниво, пускането на Pokemon и Spider-man - всичко това говори, че "облачните игри се задават", коментира Тото. "Всичко ще бъде стриймвано и устройствата ще се променят. Ще се случи по-бързо, отколкото повечето компании подозират", добавя той.

Плюсовете

Производителите на конзоли обаче са положили много усилия, за да гарантират, че най-големите и най-добрите игри са предназначени за именно за тях. Докато стриймингът представлява заплаха, Тото припомня, че конзолите са се справяли през годините с много конкурентни технологии и промени в потребителското поведение.

Изключителната популярност на Fortnite - по-ниска като качество, но много пристрастяваща игра, която може да се играе на конзоли, смартфони и компютри, според мнозина представлява огромна заплаха за конзолите.
През септември Sony започна да предлага версията на Fortnite, която позволява на играчите на конзолата PS4 да се конкурират с потребителите, играещи от други устройства, и продажбите на PS4 от Black Friday белязаха втората си най-добра година в САЩ. Драстично намалената цена от 199 долара имаше голямо значение, но и съдържанието на игри, които са "задължителни за геймърите", също, казва Джим Райън, зам.-председател на Sony.

"Като имаме предвид историята на игралните конзоли от този модел, увеличението сега, на шестата година, означава, че нещо се случва", добавя той, като уточнява, че Fortnite е добра за бизнеса, защото е от типа AAA - по-трудни за разработка игри, които привличат новото поколение геймъри към конзолите.

"Игралните конзоли са още около нас и са от огромно значение за хората, израснали с тях", смята Евън Амос, автор на книгата The Game Console. "Да седиш на дивана и да играеш Dead Redemption 2 на конзола, и то на големия екран на телевизора - това си остава ненадминато преживяване", казва той.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

DXC Technology вече има над 4500 служители в България 1 DXC Technology вече има над 4500 служители в България

Компанията стана най-големият работодател в IT сектора и се цели в кота 7000 през следващите 4 години

17 сеп 2019, 3140 прочитания

WeWork отлага излизането си на борсата след реакции на инвеститорите WeWork отлага излизането си на борсата след реакции на инвеститорите

Компанията се сблъсква с опасения относно управлението на изпълнителния директор Адам Нойман и големите загуби

17 сеп 2019, 1063 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Над 50% от стоките в седем от търговските вериги са от български производители

Членовете на Сдружението за търговия работят с над 1000 местни доставчици

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг