Рекламният гигант WPP съкращава 3500 служители в световен мащаб. Причината е, че бизнесът с реклама губи от силната дигитална конкуренция в лицето на Google и Facebook. По време на среща с инвеститорите за новата стратегия на компанията главният ѝ изпълнителен директор Марк Рийд оповести планираните мерки, като добави, че ще бъдат назначени 1000 души в ключовите за бизнеса дейности, съобщава Reuters.
Какви ще са промените
WPP, която притежава и множество известни агенции, включително Ogilvy и J. Walter Thompson, ще комбинира 100 от офисите си, за да затвори локации, в които бизнесът е слаб. В бъдеще се предвижда затваряне на други 80 обекта. Не е ясно кои точно офиси се има предвид, но преструктурирането няма да включва затварянето на рекламните марки, които WPP притежава, коментира говорител на компанията.
Акциите на групата паднаха с около 40% през изминалата година. Освен това тя намали прогнозата си за размера на продажбите и печалбата, след като загуби няколко важни клиенти които преосмислиха разходите си за традиционни маркетингови агенции. Основната заплаха за бизнеса са международните компании, които предпочитат да се рекламират дигитално чрез Google и Facebook вместо чрез традиционните посредници като WPP, чиито агенции успяха да се наложат на пазара със създаването на рекламни кампании за телевизионните и печатните медии.
Компанията ще направи разходи за преструктуриране в размер на 300 млн. паунда през следващите три години. От групата добавиха, че нетните продажби вероятно ще спаднат с 0.5% за цялата година, което е по-добра прогноза от тази, направена през октомври.
Новият директор
През април бившият главен изпълнителен директор на WPP Мартин Сорел напусна рекламната империя, след като срещу него беше организирано разследване за неправомерно поведение, свързано с финансови злоупотреби, и по-конкретно с нерегламентирано използване на фирмени средства. Сега мястото му заема Рийд, който си е поставил за цел да преструктурира WPP. Той е решен да се фокусира върху четири области, които се надява да генерират бъдещ растеж.
Освен традиционните комуникации, в които се включват рекламата и връзките с обществеността, фокусът е и върху търговския бизнес, който помага на марките да увеличат присъствието си онлайн чрез новите маркетингови стратегии, които Amazon и Alibabа използват.
Рекламният гигант WPP съкращава 3500 служители в световен мащаб. Причината е, че бизнесът с реклама губи от силната дигитална конкуренция в лицето на Google и Facebook. По време на среща с инвеститорите за новата стратегия на компанията главният ѝ изпълнителен директор Марк Рийд оповести планираните мерки, като добави, че ще бъдат назначени 1000 души в ключовите за бизнеса дейности, съобщава Reuters.
0 коментара