С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 дек 2018, 12:35, 2352 прочитания

Рекламният гигант WPP съкращава 3500 служители като част от новата си стратегия

Главният изпълнителен директор Марк Рийд ще се фокусира само върху четири области, които генерират растеж

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Рекламният гигант WPP съкращава 3500 служители в световен мащаб. Причината е, че бизнесът с реклама губи от силната дигитална конкуренция в лицето на Google и Facebook. По време на среща с инвеститорите за новата стратегия на компанията главният ѝ изпълнителен директор Марк Рийд оповести планираните мерки, като добави, че ще бъдат назначени 1000 души в ключовите за бизнеса дейности, съобщава Reuters.

Какви ще са промените


WPP, която притежава и множество известни агенции, включително Ogilvy и J. Walter Thompson, ще комбинира 100 от офисите си, за да затвори локации, в които бизнесът е слаб. В бъдеще се предвижда затваряне на други 80 обекта. Не е ясно кои точно офиси се има предвид, но преструктурирането няма да включва затварянето на рекламните марки, които WPP притежава, коментира говорител на компанията.

Акциите на групата паднаха с около 40% през изминалата година. Освен това тя намали прогнозата си за размера на продажбите и печалбата, след като загуби няколко важни клиенти които преосмислиха разходите си за традиционни маркетингови агенции. Основната заплаха за бизнеса са международните компании, които предпочитат да се рекламират дигитално чрез Google и Facebook вместо чрез традиционните посредници като WPP, чиито агенции успяха да се наложат на пазара със създаването на рекламни кампании за телевизионните и печатните медии.

Компанията ще направи разходи за преструктуриране в размер на 300 млн. паунда през следващите три години. От групата добавиха, че нетните продажби вероятно ще спаднат с 0.5% за цялата година, което е по-добра прогноза от тази, направена през октомври.



Новият директор

През април бившият главен изпълнителен директор на WPP Мартин Сорел напусна рекламната империя, след като срещу него беше организирано разследване за неправомерно поведение, свързано с финансови злоупотреби, и по-конкретно с нерегламентирано използване на фирмени средства. Сега мястото му заема Рийд, който си е поставил за цел да преструктурира WPP. Той е решен да се фокусира върху четири области, които се надява да генерират бъдещ растеж.

Освен традиционните комуникации, в които се включват рекламата и връзките с обществеността, фокусът е и върху търговския бизнес, който помага на марките да увеличат присъствието си онлайн чрез новите маркетингови стратегии, които Amazon и Alibabа използват.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Софарма" увеличи дела си в лекарствения бизнес в Молдова "Софарма" увеличи дела си в лекарствения бизнес в Молдова

Компанията ще гласува дивидент за първото шестмесечие на 2019 г.

17 ное 2019, 554 прочитания

Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати 1 Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати

Китайската компания, известна с приложението WeChat, усеща влиянието на продължаващите протести в Хонконг и забавянето на икономиката

16 ное 2019, 1294 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Идва ли краят на игралните конзоли

Модерните технологии и навлизането на "облачните игри" може да променят изцяло бъдещето на индустрията

Още от Капитал
Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Повече прозрачност в общинския съвет

Основните политически групи единодушно се ангажират с промени в досегашния начин на работа

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10