С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 дек 2018, 12:35, 2519 прочитания

Рекламният гигант WPP съкращава 3500 служители като част от новата си стратегия

Главният изпълнителен директор Марк Рийд ще се фокусира само върху четири области, които генерират растеж

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Рекламният гигант WPP съкращава 3500 служители в световен мащаб. Причината е, че бизнесът с реклама губи от силната дигитална конкуренция в лицето на Google и Facebook. По време на среща с инвеститорите за новата стратегия на компанията главният ѝ изпълнителен директор Марк Рийд оповести планираните мерки, като добави, че ще бъдат назначени 1000 души в ключовите за бизнеса дейности, съобщава Reuters.

Какви ще са промените


WPP, която притежава и множество известни агенции, включително Ogilvy и J. Walter Thompson, ще комбинира 100 от офисите си, за да затвори локации, в които бизнесът е слаб. В бъдеще се предвижда затваряне на други 80 обекта. Не е ясно кои точно офиси се има предвид, но преструктурирането няма да включва затварянето на рекламните марки, които WPP притежава, коментира говорител на компанията.

Акциите на групата паднаха с около 40% през изминалата година. Освен това тя намали прогнозата си за размера на продажбите и печалбата, след като загуби няколко важни клиенти които преосмислиха разходите си за традиционни маркетингови агенции. Основната заплаха за бизнеса са международните компании, които предпочитат да се рекламират дигитално чрез Google и Facebook вместо чрез традиционните посредници като WPP, чиито агенции успяха да се наложат на пазара със създаването на рекламни кампании за телевизионните и печатните медии.

Компанията ще направи разходи за преструктуриране в размер на 300 млн. паунда през следващите три години. От групата добавиха, че нетните продажби вероятно ще спаднат с 0.5% за цялата година, което е по-добра прогноза от тази, направена през октомври.



Новият директор

През април бившият главен изпълнителен директор на WPP Мартин Сорел напусна рекламната империя, след като срещу него беше организирано разследване за неправомерно поведение, свързано с финансови злоупотреби, и по-конкретно с нерегламентирано използване на фирмени средства. Сега мястото му заема Рийд, който си е поставил за цел да преструктурира WPP. Той е решен да се фокусира върху четири области, които се надява да генерират бъдещ растеж.

Освен традиционните комуникации, в които се включват рекламата и връзките с обществеността, фокусът е и върху търговския бизнес, който помага на марките да увеличат присъствието си онлайн чрез новите маркетингови стратегии, които Amazon и Alibabа използват.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието "Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието

Заедно с разклоненията до Свищов и Разлог проектът се съфинансира от фонд "Козлодуй"

22 яну 2020, 1263 прочитания

Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud 1 Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud

Решението идва след оплакване на ФБР, че шифроването на информация ще попречи на разследвания

22 яну 2020, 1293 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Идва ли краят на игралните конзоли

Модерните технологии и навлизането на "облачните игри" може да променят изцяло бъдещето на индустрията

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10