С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 11 дек 2018, 13:50, 3660 прочитания

Над 50% от стоките в седем от търговските вериги са от български производители

Членовете на Сдружението за търговия работят с над 1000 местни доставчици

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Над 50% от стоките в седем от най-големите търговските вериги в страната са от общо 1050 български производители, а при някои категории делът на местната продукция достига 75%. Това показва анкета, проведена от Сдружението за модерна търговия с участието на членовете му Kaufland, Billa, Lidl, dm, Metro, T-Market и Deichmann, които държат общо над 30% от пазара на бързооборотни стоки в страната.

Произведено в страната


Участниците в анкетата работят с над 1000 български производители и това партньорство позволява на част от фирмите да изнасят успешно на външни пазари. Веригите имат и собствени инициативи, с които подкрепят бизнеса на българските си контрагенти.

Billa инвестира в развитието на земеделието чрез програмата си "Градините на Билла", в рамките на която си партнира с над 30 земеделци, отглеждащи плодове и зеленчуци в повече от 150 градини в страната. Веригата има и собствена марка "Българска ферма", която гарантира на клиентите 100% българско месо с доказан произход.

Kaufland подкрепя българските фермери, като осигурява средства и ноу-хау за сертифицирането им по стандарта за безопасност Global G.A.Р, гарантиращ, че в предлаганите плодове и зеленчуци няма остатъчни количества пестициди и нитрати. Компанията финансира и подпомага производителите в целия процес по придобиване на стандарта, като осигурява пазар за продуктите им.



Lidl предлага серията "Родна стряха" и проведе кампанията "Съхрани българския вкус", с което наложи на пазара традиционни храни. През 2010 г. веригата е имала 85 български доставчика, през тази година те са вече 172. Серията "Родна стряха" съдържа повече от 80 предложения, които се продават и в страната, и в чужбина. Само за една година "Родна стряха" бележи ръст от 50% при продажбите на млечните продукти, 20% при колбасите и 58% при сладкарските изделия, съобщиха наскоро от компанията.

Metro е инициатор на програмата "Отгледано с грижа в България", с която изкупува продукция директно от фермери в регионите, в които има магазини. В резултат на инициативата около 200 малки земеделски производители доставят директно в Metro над 400 вида плодове и зеленчуци, както и месо от източнобалканска свиня, от свободно отглеждани пилета, агнешко, телешко. За 2018 г. продажбите на българска земеделска продукция от малки фермери достигат 4300 тона.

Инвестиции в магазини и хора

Седемте вериги, членуващи в Сдружението за модерна търговия, са инвестирали от стъпването си на българския пазар над 3.8 млрд. лв. в България, показа анкетата. Средствата са насочени основно към разширяване на мрежата от търговски обекти. С най много филиали е Billa със 122 магазина, на второ място е Lidl с 92. Следват dm – със 72 филиала, T-Market – с 65, Kaufland – с 56, Deichmann – с 22, Metro - с 13 обекта.

Работещите в тези седем компании са над 18 600, като само за 2017 г. са били наети около 5500 нови служители. Всички те се осигуряват на пълна работна заплата, работят при стриктно спазване на трудовото законодателство и се ползват от редица социални придобивки, осигурени от компаниите, припомнят от сдружението.

Според данните от анкетата седемте вериги само за 2017 г. са дарили над 1.6 млн. лв. в подкрепа на значими за обществото социални проекти и над 16 тона храни на стойност почти 69 хил. лв. на Българската хранителна банка и БЧК.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Три кандидата останаха в конкурса за мениджър на "Мецанин" фонда Три кандидата останаха в конкурса за мениджър на "Мецанин" фонда

Бъдещата структура ще подпомага корпоративен растеж с инвестиции от 2.5 до 7 млн. евро

21 май 2019, 293 прочитания

Българските аутсорсинг награди: "Карготек България" и "Експириън България" Българските аутсорсинг награди: "Карготек България" и "Експириън България"

Победители в категориите "Стартъп на годината", "Най-добър работодател в IT секторa", "Най-добър научно-развоен център", "Най-добра социално отговорна политика" и "Бизнес сграда на годината"

21 май 2019, 353 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Електроника за напреднали

"Олимекс" расте благодарение на нетрадиционни решения, които се оказват печеливши

"Хладилника" - пилотният нов квартал на София

Общината и инвеститорите са в безпрецедентен диалог за бъдещето на квартала

Game-Changer* на газовия пазар

Междусистемната връзка с Гърция е първият реален проект за намаляване на газовата зависимост от Русия

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Хладнокръвни истории

Нови стари срещи с прозата и документалистиката на Труман Капоти

In memoriam: Владимир Трендафилов (1955 - 2019)

"Не си създавай кумир" - това беше първата заповед, която следваше