// K2: Бизнесът / Компании
Над 50% от стоките в седем от търговските вериги са от български производители
Членовете на Сдружението за търговия работят с над 1000 местни доставчици
Произведено в страната
Billa инвестира в развитието на земеделието чрез програмата си "Градините на Билла", в рамките на която си партнира с над 30 земеделци, отглеждащи плодове и зеленчуци в повече от 150 градини в страната. Веригата има и собствена марка "Българска ферма", която гарантира на клиентите 100% българско месо с доказан произход.
Kaufland подкрепя българските фермери, като осигурява средства и ноу-хау за сертифицирането им по стандарта за безопасност Global G.A.Р, гарантиращ, че в предлаганите плодове и зеленчуци няма остатъчни количества пестициди и нитрати. Компанията финансира и подпомага производителите в целия процес по придобиване на стандарта, като осигурява пазар за продуктите им.
Lidl предлага серията "Родна стряха" и проведе кампанията "Съхрани българския вкус", с което наложи на пазара традиционни храни. През 2010 г. веригата е имала 85 български доставчика, през тази година те са вече 172. Серията "Родна стряха" съдържа повече от 80 предложения, които се продават и в страната, и в чужбина. Само за една година "Родна стряха" бележи ръст от 50% при продажбите на млечните продукти, 20% при колбасите и 58% при сладкарските изделия, съобщиха наскоро от компанията.
Metro е инициатор на програмата "Отгледано с грижа в България", с която изкупува продукция директно от фермери в регионите, в които има магазини. В резултат на инициативата около 200 малки земеделски производители доставят директно в Metro над 400 вида плодове и зеленчуци, както и месо от източнобалканска свиня, от свободно отглеждани пилета, агнешко, телешко. За 2018 г. продажбите на българска земеделска продукция от малки фермери достигат 4300 тона.
Инвестиции в магазини и хора
Седемте вериги, членуващи в Сдружението за модерна търговия, са инвестирали от стъпването си на българския пазар над 3.8 млрд. лв. в България, показа анкетата. Средствата са насочени основно към разширяване на мрежата от търговски обекти. С най много филиали е Billa със 122 магазина, на второ място е Lidl с 92. Следват dm – със 72 филиала, T-Market – с 65, Kaufland – с 56, Deichmann – с 22, Metro - с 13 обекта.
Работещите в тези седем компании са над 18 600, като само за 2017 г. са били наети около 5500 нови служители. Всички те се осигуряват на пълна работна заплата, работят при стриктно спазване на трудовото законодателство и се ползват от редица социални придобивки, осигурени от компаниите, припомнят от сдружението.
Според данните от анкетата седемте вериги само за 2017 г. са дарили над 1.6 млн. лв. в подкрепа на значими за обществото социални проекти и над 16 тона храни на стойност почти 69 хил. лв. на Българската хранителна банка и БЧК.
Още по темата
Мартин Енгелман: dm ще инвестира 8 млн. лв. в България през тази година
Председателят на управителния съвет на "dm Австрия" пред "Капитал"
29 яну 2019Търговците на храни: Нови магазини, но малки ръстове
Мениджърите на петте най-големи вериги в сектора представят своите планове за 2019 г.
11 яну 2019Над 50% от разплащанията на "Лидл България" са към местни производители
За осем години търговската верига удвои броя на доставчиците от страната
26 ное 2018"Метро България" започва да предлага автентични млечни продукти
Веригата обнови отделите за млечни продукти в 11-те си магазина
4 окт 2018"Билла България" с програма за намаляване на пестицидите в плодовете и зеленчуците
Контролът върху изследванията е поверен на SGS – Швейцария, и "Глобал 2000" - Австрия
5 юни 2018"Кауфланд" ще популяризира традиционни български храни
Инициативата е съвместна със сдружение "Традиционни сурово сушени месни продукти"
22 мар 2018
Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт
11 дек 2019, 563 прочитания

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял
11 дек 2019, 757 прочитания
11 дек 2019, 12479 прочитания
11 дек 2019, 2262 прочитания
11 дек 2019, 1627 прочитания
11 дек 2019, 1475 прочитания
11 дек 2019, 1040 прочитания
"Олимекс" расте благодарение на нетрадиционни решения, които се оказват печеливши