"Кауфланд България" отчита повече и по-скъпи покупки преди коледните празници
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Кауфланд България" отчита повече и по-скъпи покупки преди коледните празници

"Кауфланд България" отчита повече и по-скъпи покупки преди коледните празници

Само през декември м.г. веригата е регистрирала 6.3 млн. касови бележки от покупки

Мара Георгиева
3616 прочитания

© Юлия Лазарова


Наблюдава се устойчива тенденция с всяка изминала година коледно-новогодишното пазаруване да започва все по-рано, но традиционно най-горещите дни за посещение в магазините на веригата остават 23 и 30 декември. Това показва анализ на тенденциите при пазаруване по Коледа и Нова година, представен от "Кауфланд България". През декември 2017 г. веригата регистрира над 6.3 млн. касови бележки от покупки само за този месец.

Средната стойност на покупката се увеличава, като ръстът се дължи преди всичко на закупените по-големи количества продукти. Например само за седмицата преди Коледа миналата година компанията е отчела продажби на 1.3 млн. кг портокали в кофа.

Увеличението е резултат и от тенденцията по празниците потребителите да избират по-висок клас продукти – както хранителни, така и нехранителни. Например хамонът от луксозната собствена марка Exquisit, който се предлага ексклузивно по празниците, бележи троен ръст в продажбите през 2018 г. в сравнение с 2017 г. Собствената марка детски играчки Kidland, която беше представена през ноември т.г., е основната причина досега да са продадени три пъти повече играчки в сравнение със същия период на миналата година, показва анализът на компанията.

Интересът към българските стоки се запазва. Веригата отчита най-високия дял на продадени артикули, произведени в България, при свежите храни (млечни, колбаси, риба, замразени храни, тестени изделия) – близо 64% за периода януари-ноември 2018 г. Следват ги плодовете и зеленчуците с дял от близо 46% за същия период.

"Кауфланд България ЕООД енд Ко КД" е на българския пазар от 2006 г. Веригата има 58 хипермаркета в цялата страна.

Наблюдава се устойчива тенденция с всяка изминала година коледно-новогодишното пазаруване да започва все по-рано, но традиционно най-горещите дни за посещение в магазините на веригата остават 23 и 30 декември. Това показва анализ на тенденциите при пазаруване по Коледа и Нова година, представен от "Кауфланд България". През декември 2017 г. веригата регистрира над 6.3 млн. касови бележки от покупки само за този месец.

Средната стойност на покупката се увеличава, като ръстът се дължи преди всичко на закупените по-големи количества продукти. Например само за седмицата преди Коледа миналата година компанията е отчела продажби на 1.3 млн. кг портокали в кофа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK