С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 дек 2018, 15:33, 4089 прочитания

Френската камара отличи пет иновативни фирми в България

Русенската "Прототипи и специални машини" взе голямата награда за подобрен мотоциклет

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Френско-българската търговска и индустриална камара раздаде първите си годишни награди за иновации. Отличени бяха фирми в четири категории - "Иновация", "Високи постижения", "Корпоративна социална отговорност" и "Стартъп", а пета компания получи специалната награда на журито.

Наградените


Голямата награда за иновация беше връчена на русенската компания "Прототипи и специални машини", която е собственост на живеещия в България френски гражданин Силвен Асалит, за създадения от нея мотоциклет с т.нар. автоматична подвижна вилка с променлив ъгъл. Машината е направена на базата на мотоциклет от 1988 г., който е рециклиран от екипа, като изобретението й позволява да остане стабилна на различни терени.

В категорията "Високи постижения" беше отличена софийската "Технофай" за разработената от нея облачна платформа за обработка на данни от самолетите в реално време чрез централизирано приложение. Това скъсява престоя на самолетите на земята и намалява разходите на авиокомпаниите.

За корпоративна социална отговорност наградата получи "НАОС България" (собственост на френската NAOS) за подкрепата й за образователни дейности за деца, болни от рак, по време на болничния им престой.



В категорията "Стартъп" беше отличена стартиращата фирма "Насекомо". Тя е създадена от френско-български екип в началото на тази година, а проектът й е за трансформация на хранителни отпадъци в протеини за храна на животни. Фирмата вече има 18 служители, а първите доставки са планирани за януари догодина.

Специалната награда беше дадена на Лозаро-винарски комплекс "Даробас" и управителя й Цветко Стоименов за успешна промяна на бизнес модела. След като градушка унищожава 90% от лозята на компанията в Средногорието, тя бързо се преоборудва с линия за производство на плодово вино, като по този начин не само създава нов продукт, но и успява да излезе на печалба.

Конкурсът

Инициативата се организира за първа година, като целта е да даде възможност на членовете на камарата да представят постиженията си за 2018 г. Компаниите сами подават кандидатури и посочват критерии, които са относими към техния сектор, с идеята да се даде достъп до конкурса на всякакви по размер и националност фирми - стартиращи, малки и големи български, френски или международни компании. Номинациите се оценяват по тяхната оригиналност и качество от 7-членно жури, което включва предприемачи, представители на посолството на Франция, на индустрията и на университетските среди.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София 1 Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1555 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите компании за облекло и текстил: Скромно нагоре

През 2017 г. общите приходи на топ 20-те фабрики растат с 3% и надхвърлят 1.26 млрд. лв.

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10