Отхвърчащите дългове на "България ер"
"Летище София" губи сериозна част от делата срещу националния превозвач за неплатените летищни такси. Това може да се окаже опасен прецедент
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- "Летище София" губи сериозна част от делата срещу "България ер" за неплатените летищни такси.
- Авиокомпанията твърди, че аерогарата не е изчислила таксите си правилно, и така успя да намали задължения с 10 млн. лв. и да събори на първа инстанция и акт за 30 млн. лв.
- Сбърканите сметки на таксите може да се окажат опасен прецедент.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
16 коментара
Летище София продължава да доказва некомпетентност. Как може толкова години да не са си оправили регламента за таксите. Нормално е авиокомпаниите да ги съдят. Lufthansa, British Airways, Air France, Qatar Airways, България ер, Wizz air и не се знае още колко други ще проявят законови претенции. И най-страшното е, че са напълно прави. Дано това не се отрази на концесията.
Аз мисля, че действията на авиопревозвачите срещу таксите(и на България Ер и на Уиз Ер) са логични. Няма как летището да си начислява такси по свой собствен критерий в противоречие с европейското право и да очакват всички да плащат без да задават въпроси. Още един пример колко лошо се управлява летище "София" към този момент и колко важно е то да се даде на концесия, за да се развива правилно.
Дай да плячкосаме каквото можем от държавното летище, преди да дойде частника. Малко прозрачна тактика на ТИМ, но в мафиотска държава като България, тя работи доста успешно.
До коментар [#4] от "olga_kokoshkina":
Или не сте прочели статията или ситуацията е Гладна кокошкина просо сънува, ако ми позволите перифразата ;)
Както е описано и в самата статия, не става въпрос за "частници" "плячкосващи" невинната и добричка държавна компания, а за некадърно управление от държавата (както навсякъде), "на око" преценени такси, неефективно управление, за което чиновниците са решили да плаща някой друг - закономерно идва несъгласие (признато в съда) - и това са не само България Ер, но и Уиз Ер, Луфтханза, Катар...
И с цялата си наглост държавните търтеи обяснили, че търсили в ТР по ЕИК Луфтханза и не я намерили, значи нямало как да разгледат жалбата... Пожелавам да ги съсипят от съдене и останалите компании, но да се потърси лична отговорност от бюрократите, не да се крият зад държавата.
До коментар [#5] от "Максим Александров":
Толкова е смешно винаги като се появи статия за варненската мутренска групировка ТИМ, и ти веднага се хвърляш самоотвержено презглава да ги браниш :) :) Въпреки твоята самоотверженост към ТИМ обаче, това не променя фактите изнесени в статията горе - а именно, че се опрощават десетки милиони лева заеми на ТИМ към държавното летище, месеци преди то да бъде дадено на концесия на частна компания, защото тогава няма да може да мине номера.
Поредното дело, заради което ние като граждани ще трябва да плащаме заради некадърност на държавни служители! Ще припомня случая с Николай Цонев, утре ще е Иванчева. Ето това се превръща в опасен прецедент, некадърно държавно управление във всякакви сфери!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.