Хедж фондът Еlliot увеличи дела си в Pernod Ricard и настоява за промени
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Хедж фондът Еlliot увеличи дела си в Pernod Ricard и настоява за промени

Изпълнителният директор на компанията за спиртни напитки Александър Рикар

Хедж фондът Еlliot увеличи дела си в Pernod Ricard и настоява за промени

Инвеститорът активист настоява за по-високи маржове и по-добро управление във френската група за спиртни напитки

1845 прочитания

Изпълнителният директор на компанията за спиртни напитки Александър Рикар

© Reuters


Хедж фондът Elliot Managament вече държи над 2.5% в Pernod Ricard и настоява за подобряване на маржовете и корпоративното управление на втората по големина компания за спиртни напитки в света, съобщава Financial Times. Elliot, който управлява активи за над 35 млрд. долара, смята, че собственикът на шампанското Mumm и уискито Glenlivet е загубил пазарен дял в ключови области и че "не се справя задоволително по няколко показателя". Въпреки това групата, чийто най-голям акционер остава фамилия Рикар, има "значителен потенциал за подобрение" и е една от най-атрактивните инвестиционни възможности в бранша.

Плановете

Американската инвестиционна компания заяви в сряда, че има разлика от 5% в оперативния марж между Pernod и по-голямата конкурентна компания за напитки Diageo. Съкращаването на тази разлика ще се равнява на приблизително 450 млн. евро печалба за Pernod.

Elliot също така вярва, че базираната в Париж компания трябва да обмисли да се освободи от марките с недостатъчна производителност и да разгледа възможностите, включително да се слее с друга компания за големи спиртни напитки, според човек, запознат с въпроса.

Активистката кампания бележи нова стъпка за Elliot, който често води кампании за промени в големите компании и е може би най-известен с дългогодишната си битка с аржентинското правителство. Въпреки това досега фондът е бил сравнително тих във Франция, която отдавна се разглежда от чуждестранните инвеститори като трудно място да бъдеш активист. Кампанията срещу група, подкрепяна от семейство в страната, може да се окаже трудна битка, особено като се има предвид, че акционерите във Франция получават двойни права на глас, когато са притежавали акциите повече от две години.

Последните кампании на Elliott в Европа включват ескалираща битка с Vivendi за Telecom Italia, а миналата седмица се разкри, че е изградил дял в германската група за химикали и фармацевтични продукти Bayer.

Новините за дела на Elliot в Pernod Ricard идват на фона на силните резултати в сектора на спиртни напитки, който се радва на добър растеж. Очаква се секторът да нарасне с 4.6% на годишна база от 2017 до 2022 г. според Jefferies Research.

Препоръките

Представители на хедж фонда, който изгради своя дял в течение на година, се срещнаха с главния изпълнителен директор на компанията Александър Рикар в Париж миналия месец. След тази среща последва писмо до борда, в което се изтъква загрижеността. От Elliot смятат, че в Pernod Ricard трябва да се подобри корпоративното управление, както и да се намали влиянието на семейство Рикар. Бордът има 13 членове, като двама от тях са представители на Groupe Bruxelles Lambert, инвестиционна компания, която притежава дял от 7.5% от Pernod Ricard от 2006 г. насам. "Средата на неадекватното корпоративно управление и липсата на външни перспективи са допринесли за това слабо представяне", казаха от Elliot.

За разлика от Diageo Pernod Ricard е семейна компания с история. Семейството остава най-големият акционер, притежаващ 14.2% от акциите и 20.11% от правата на глас, според последния годишен отчет на компанията. Тази семейна собственост е често срещана в глобалния пазар на спиртни напитки, включително и в по-малки компании като Davide Campari Milano и производителя на Jack Daniel's Brown-Forman Corp.

Хедж фондът Elliot Managament вече държи над 2.5% в Pernod Ricard и настоява за подобряване на маржовете и корпоративното управление на втората по големина компания за спиртни напитки в света, съобщава Financial Times. Elliot, който управлява активи за над 35 млрд. долара, смята, че собственикът на шампанското Mumm и уискито Glenlivet е загубил пазарен дял в ключови области и че "не се справя задоволително по няколко показателя". Въпреки това групата, чийто най-голям акционер остава фамилия Рикар, има "значителен потенциал за подобрение" и е една от най-атрактивните инвестиционни възможности в бранша.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK