Собственикът на Zara с рекордна печалба за деветмесечието
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на Zara с рекордна печалба за деветмесечието

В момента Zara продава продуктите си на 202 пазара по света, след като стартира своята глобална онлайн платформа през ноември

Собственикът на Zara с рекордна печалба за деветмесечието

Добрите резултати на Inditex се дължат на интегрирането на модерни технологии в повечето магазини

8397 прочитания

В момента Zara продава продуктите си на 202 пазара по света, след като стартира своята глобална онлайн платформа през ноември

© Reuters


"Изпълняваме пълна интеграция между магазините си и дигиталните платформи за пазаруване."

Пабло Исла, изпълнителен директор на Inditex

Най-голямата компания за търговия с облекла - Inditex, която е собственик на бранда Zara, публикува резултатите си за деветмесечието на 2018 г. От доклада става ясно, че продажбите на компанията са достигнали рекордните 18.4 млрд. евро до края на октомври. Брутният марж на печалбата също се е увеличил до 58%.

Резултатите

Оперативната печалба е достигнала 3.1 млрд. евро за последното тримесечие, което е с 3% повече спрямо година по-рано и представлява ръст от 14% в местни валути. Нетната печалба също е нараснала с 4% до 2.4 млрд. евро.

Въпреки неочаквано топлия септември продажбите през втората половина на 2018 г., до края на ноември, са нараснали с 3%, като през миналите два месеца са се вдигнали с 5%.

Председателят на Inditex Пабло Исла коментира, че добрите резултати се дължат на "силния бизнес модел на групата, който продължава да генерира значителен растеж на всички пазари, както и на това, че магазините и онлайн платформата продължават да се усъвършенстват чрез технологиите".

От началото на годината редица магазини на Zara се сдобиха с нови технологии, сред които са такива за обогатена реалност и холограми на дрехи, за да може да се конкурират с успешните компании за онлайн търговия като Amazon. Например в някои от магазините има "локализиращ изкуствен интелект", който позволява, когато влезе клиент, да получава редица предложения и информация относно разположението на продуктите.

На какво се дължи успехът

Всички марки на групата - сред които Zara, Massimo Dutti, Bershka, Pull and Bear, са предприели важни промени на всички географски пазари. Те включват разширяване и ремонти в магазините, а в някои случаи и поглъщане на по-стари или малки обекти. Причината е, че Inditex е предприела стратегия за непрекъснато актуализиране и интегриране на базата си от магазини с помощта на най-модерните технологии, за да си гарантира, че всички магазини ще бъдат екологично съобразни до 2020 г. В Китай тази цел е вече постигната.

В момента Zara продава продуктите си на 202 пазара по света, след като стартира своята глобална онлайн платформа през ноември. Освен това компанията финализира интегрирането на системата си за управление на стоките в общо 49-те пазара, на които оперира с физически магазини и онлайн. Zara също така успя да създаде автоматизирани локации за доставка на онлайн поръчки в седем от магазините си в Милано, Амстердам, Глазгоу и Ливърпул.

"Изпълняваме пълна интеграция между магазините си и дигиталните платформи за пазаруване."

Пабло Исла, изпълнителен директор на Inditex

Най-голямата компания за търговия с облекла - Inditex, която е собственик на бранда Zara, публикува резултатите си за деветмесечието на 2018 г. От доклада става ясно, че продажбите на компанията са достигнали рекордните 18.4 млрд. евро до края на октомври. Брутният марж на печалбата също се е увеличил до 58%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    oyj52578755 avatar :-|
    Илия Ценев

    Собственикът на Zara с рекордна печалба за деветмесечието - предлага качествени продукти на пазара и за това печели, поздравления !!!

  • 2
    cuv50591891 avatar :-P
    Мирослав Маринов

    Явно стратегията на компанията се отплаща добре и най-вероятно ще е така и за близкото бъдеще.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK